Als het raak is denken jullie aan moeders voor moeders?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Mili, 22 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eevitaa

Eevitaa Bekend lid

4 sep 2007
    538
    0
    0
    Maar wat vinden jullie er dan van dat jullie hormoon misschien duur verkocht wordt als afslankmiddel? Zie boven..
    Ik weet niet goed wat ik ervan moet vinden dus roep eens...

2. Eef16

Eef16 Bekend lid

7 aug 2007
    510
    0
    0
    Midden-NL
    zie: www.moedersvoormoeders.nl

Moeders voor Moeders zamelt urine in van zwangere vrouwen.
    Uit de urine die Moeders voor Moeders inzamelt, wint NV Organon het hCG-hormoon. Dit verloopt via een ingewikkelde en kostbare procedure. Miljoenen liters urine leveren slechts een paar gram van het hormoon op. Vervolgens maken farmaceutische bedrijven van het hCG-hormoon een geneesmiddel dat deel uitmaakt van de behandeling van onvruchtbaarheid.
    Waarom is deze urine nodig?
    Tegenwoordig krijgt één op de zes paren te maken met verminderde vruchtbaarheid. Kunstmatige bevruchting kan voor hen de kans op zwangerschap doen toenemen. Bij dergelijke behandelingen maken artsen onder meer gebruik van geneesmiddelen die hCG bevatten (het zwangerschapshormoon 'humaan Chorion Gonadotrofine'). Dit hormoon kan uit de urine van zwangere vrouwen worden gehaald.

Het hCG-hormoon wordt door het lichaam in de eerste vier maanden van de zwangerschap in ruime mate aangemaakt. Het grootste deel verdwijnt via de urine. Met behulp van het hCG-hormoon wordt een geneesmiddel gemaakt dat de eisprong stimuleert.

Wil je meer weten? Ga naar Veel gestelde vragen
    Snel aanmelden? Ga naar De aanmeldbalie

Moeders voor Moeders is onderdeel van NV Organon, dat deel uitmaakt van Akzo Nobel. De organisatie Moeders voor Moeders zamelt urine in van zwangere vrouwen. Uit de urine van deze vrouwen wordt het hCG-hormoon gewonnen. Dit hormoon wordt door farmaceutische bedrijven verwerkt tot geneesmiddelen, die worden gebruikt bij vruchtbaarheidsbehandelingen.

ik heb wel vertrouwen in Organon!
    Allicht dat er ook foute hormoonbusiness is, maar nietvia MvM, denk ik.

Of ben ik dan naief?

Eef

3. muuske64

muuske64 Fanatiek lid

15 okt 2006
    4.500
    0
    0
    huismoeder
    Limburg
    Zal ik zeer zeker doen meis! ;)

Liefs Marjo

4. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    helaas, ik mag niet mee doen.

5. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    Ik vind dat geen probleem.
    Wellicht komt dat omdat ik mensen ken die er mee afgevallen zijn. Het is voor hen zoveel meer dan even iets halen omdat ze te dik zijn.
    Ik bedenk me altijd: wat als ik te dik ben (ongeacht of dat door medische redenen komt) en moet afvallen. Zou ik dan als laatst middel een HCG kuur aangrijpen, of bedank ik dan omdat dat daar eigenlijk medicijnen voor de vruchtbaarheid van gemaakt moeten worden?

6. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    nee dat wist ik niet, maar toch zou ik het doen...als ik de wc doortrek is het ook weg en help ik niemand ;)

7. Eevitaa

Eevitaa Bekend lid

4 sep 2007
    538
    0
    0
    Zo denk ik er ook over meiden..gewoon meedoen.

Inderdaad, je moet wel wanhopig zijn met je overgewicht om je tot zo'n middel te wenden.

wilde alleen wat awareness "zaaien" en das wel gelukt nu.

@Eef16: mooie tekst, maar je kunt er tevens uit opmaken dat hcg ALLEEN uit urine van zwangere vrouwen wordt gewonnen, dus komt het dieet hcg ook uit aanstaande moeders...
    en ik zou organon niet blind vertrouwen hoor, ze hebben veel verlies geleden na het mislukken van de implanon en nuva-ring.. ze grijpen veel aan om een nieuw goudmijntje te exploreren..

8. Eef16

Eef16 Bekend lid

7 aug 2007
    510
    0
    0
    Midden-NL
    @ Eevitaa:
    Dat was dus niet mijn tekst, he, maar ge-copy-paste van MvM.nl!

Ik zeg: doen!

9. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    Hoi,

Moest ff reageren hoor op t stukje over medicatie voor afvallen.

T klopt maar dat gaat niet vanuit Moeders voor Moeders hoor. Die distancieren zich daarvan. Dat wordt ook uitgelegd als je begint. Zij vinden het ook erg vervelend dat MvM daarmee in verband wordt gebracht!

Dus....dat scheelt weer vind ik.

Verder is t gewoon een goed initiatief waar je anderen gelukkig mee kan maken met zwangerschap.

groetjesss,
    Mili

10. Elmo

Elmo Niet meer actief

Oh, ik heb niet eens alles gelezen maar op de vraag: meedoen met Moeders Voor Moeders of niet zeg ik volmondig: JA
    Zonder MvM had mijn frummeltje nooit in mijn buik gezeten! Het is dus echt onwijs belangrijk!
    Elmo

11. Niet meer actief

Daantje wanneer ga je testen?

ik zie aan je banner dat het The Day is?

12. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    :D alleen al voor iemand als jou zou ik zo emmers vol willen plassen! ;)

13. mielenl

mielenl VIP lid

29 jun 2007
    6.257
    0
    0
    fijn om een paar verhalen te lezen waarvoor je het allemaal doet.......ik zit eerlijk gezegd de weken af te tellen tot ik mag stoppen...

14. steffie1980

steffie1980 Fanatiek lid

12 mrt 2007
    1.344
    0
    0
    thuiswerk
    belgie
    ik heb het bij twee kinders gedaan toen woonde ik nog in nederland. Nu woon ik in belgie en heb geen flauw idee of dat hier ook is.
    Ik ben zelf geboren door de hulp van mvm dus ik zelf vond het een logisch iets ook mijn steentje bij te dragen. We gaan nu voor de vierde en wil wel eens wete of ze ook in be komen?

15. Steffel

Steffel Actief lid

10 aug 2007
    153
    0
    0
    Geen twijfel mogelijk: ik ga in een potje piesen als het zover is!

Lijkt mij een hele kleine moeite waarmee je mensen kan helpen hun liefste wens te vervullen.

16. Aleida

Aleida Fanatiek lid

9 sep 2007
    1.322
    0
    0
    verpleegkundige
    in de buurt van Groningen
    Ik ga ook zeker mee doen. Mijn moeder heeft er vroeger ook aan meegedaan.

Of ik nu in een potje pies of in de wc, het maakt mij niet uit. Zoveel gedoe zal het niet zijn. En anders maar wel. Ik heb het er wel voor over. Ik ga er vanuit dat MvM er goed mee om gaat en het niet zal verkopen.

Succes allemaal!
    Ik ga ff naar de wc.... het werkt op m'n blaas! hahahha ;)

17. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    :) LOL :)

18. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    UP ;)

19. Monique1983

Monique1983 Actief lid

26 aug 2007
    486
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Als ik zwanger wordt (hoop, hoop, hoop) dan wil ik dat zeker doen!
    Vind het een heel goed initiatief!

Liefs Monique

20. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    Heel veel succes meid!
    Hoop dat het snel raak mag zijn hoor!

Liefs,
    Mili