Tja, misschien een rare vraag: Maar wanneer poets je de tanden als je nog een avondvoeding geeft? Onze dochter krijgt nog een voeding voor het slapen gaan...is het handiger om daarna tanden te poetsen? Vind het zo sneu, want dan gaat het hele moment van relaxen voor het slapen gaan weg. Voor het drinken heeft ook weinig zin natuurlijk....
Eerst poetsen, dan drinken. Je hoeft niet na te poetsen. Borstvoeding is niet belastend voor de tandjes. Bij alle andere vloeistoffen (behalve water natuurlijk) wel.
Oh echt niet?? Dat wist ik dus niet! Mooi, goed om te weten! Kunnen we een mooi Avondritueel creëeren!
Mijn cb zei dat borstvoeding wel slecht was voor de tandjes. Ook in moedermelk zit bijv. suiker wat slecht is.
https://www.borstvoeding.com/aanverwant/tandbederf/tb1.html Ben het persoonlijk niet zo eens met het fluorideverhaal, maar ik weet de meeste mensen wel gewoon met fluoride poetsen.
Ik ben heel blij met deze antwoorden! Hebben nu een fijn avondritueel waarbij de 3 meisjes gezamenlijk hun tanden gaan poetsen. Zo snapt ze meteen wat de bedoeling is.