Als het zwanger worden niet lukt

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door catlady, 6 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. catlady

    catlady Bekend lid

    26 jun 2013
    939
    397
    63
    Vrouw
    Nederland
    #1 catlady, 6 okt 2014
    Laatst bewerkt: 6 okt 2014
    Dinsdag is het zover.. om 12:30 afspraak bij de fertiliteitskliniek.
    Onze eerste afspraak, wat is het spannend.

    Bij de dokter zijn ze erachter gekomen dat mijn progesteron te laag is.
    Dinsdag krijg ik een echo en andere onderzoeken. Mijn man moet zijn goedje inleveren.

    21 maanden samen bezig zijn voor een kindje, maanden met teleurstellingen en verdriet, maar ook hoop blijdschap en dromen over hoe het ooit zal zijn.

    Maar nu na al die maanden is het tijd voor de volgende stap. Samen een kindje krijgen is ineens niet meer privé.

    Maar hopelijk komen we ook hier doorheen
     
  2. Turngirl

    Turngirl Actief lid

    23 feb 2014
    233
    0
    16
    Wat ontzettend mooi geschreven! Succes en sterkte dinsdag bij je eerste afspraak. Weet het zelf nog zo goed, die eerste stap moeilijk om te zetten. Intussen weten wij dat we helaas die hulp nodig hebben.
     
  3. rasmusje

    rasmusje Lid

    5 okt 2014
    8
    0
    0
    NULL
    Ierland
    Heel veel succes! Lijkt me verschrikkelijk :(
     
  4. DSM

    DSM Bekend lid

    17 mei 2013
    730
    2
    18
    Spannend he!!
    Hier al maanden geleden maar de herinnering blijft alsof het gisteren was.
    Weldra denk je in cyclusdagen ipv weekdagen haha....

    Alle gekheid op een stokje; Heel veel succes.
     
  5. Nephthys

    Nephthys Fanatiek lid

    9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Veel sterkte. Bij Vruchtbaarheidsbehandelingen vind je lotgenoten en veel info en steun!

    Vraag VEEL en vraag door. Als een arts zegt; dan krijg je dit en gebeurt er dit, moet jij steeds vragen; wat als dat NIET gebeurt? Artsen vergeten dat nog wel eens en dan zit je onnodig in de stress. Ervaring hier :)
     
  6. pandavliegen

    pandavliegen Fanatiek lid

    17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    he meid!! Heel veel succes!!! super spannend! En jullie komen hier ook doorheen!!

    En hopelijk kunnen ze wat doen aan je progesteron waarde!

    Veel succes en ik zal aan je denken!

    Laat je horen hoe het was?

    Liefs&dikke knuffel Panda!
     
  7. Anoniempje87

    Anoniempje87 Actief lid

    25 jul 2014
    287
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeejtje, ik leef met je mee!

    Begrijp dat het verdrietig is dat het niet op de "normale" manier lukt maar gelukkig zijn de medici al zo ver dat ze jullie uiteindelijk toch aan jullie wondertje kunnen helpen!
    Houd moed!

    Knuf!
     
  8. Drieka

    Drieka Niet meer actief

    Heel erg veel succes!! Hopelijk zijn jullie snel in blijde verwachting van een mooi gezond kindje!
     
  9. LMI

    LMI Bekend lid

    21 jan 2014
    655
    54
    28
    Vrouw
    Mooi geschreven catlady. Heel veel succes bij de fertiliteitskliniek. Ik duim voor jullie.
     
  10. babytjuhh

    babytjuhh Bekend lid

    24 jan 2011
    630
    5
    18
    NULL
    NULL
    sterkte de komende tijd!
     
  11. Miffy82

    Miffy82 Bekend lid

    30 aug 2011
    609
    0
    0
    Heel veel succes in het ziekenhuis. Wij hebben net onze eerste ronde IUI gehad. Op dit forum kun je heel veel informatie vinden. Misschien vind je het ook fijn om met andere meiden mee te schrijven over je ervaringen? In het MMM clubs stukje is er pas een topic 'de starters' geopend. Daar zitten meer meiden in dezelfde situatie als jij. Je bent welkom om mee te kletsen en van alles te vragen. :)
     
  12. catlady

    catlady Bekend lid

    26 jun 2013
    939
    397
    63
    Vrouw
    Nederland
    Het is de intake. Ik wacht af. We wonen in Ierland dus ik weet niet of het hier hetzelfde gaat als in Nederland.

    We gaan naar een privé kliniek sinds de wachttijd bij het publieke systeem 13 maanden is. En zolang willen wij niet wachten.

    Er wordt niets van vergoed maar een kindje van ons is alle moeite en kosten meer dan waard.

    Ik zal dinsdag positief ingaan en hou jullie op de hoogte

    Bedankt voor jullie berichtjes doet me goed.

    Ik hoop dat voor ons allen dat onze droom uit mag komen
     
  13. catlady

    catlady Bekend lid

    26 jun 2013
    939
    397
    63
    Vrouw
    Nederland
    Begin nu spanning voor morgen te voelen. Ben benieuwd wat ze gaan doen en wat de uitslagen zijn. Blijkbaar hadden ze mijn bloedresultaten nog niet onvangen dus mijn GP gebeld zodat ze de resultaten door konden faxen.

    Alles is nu geregeld voor morgen ik hoop dat alles goed komt
     
  14. pandavliegen

    pandavliegen Fanatiek lid

    17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    heel veel succes vandaag!!
     
  15. knutselkitty

    knutselkitty Fanatiek lid

    30 jan 2013
    2.026
    66
    48
    Vrouw
    Sprookjesbos
    Succes vandaag :)
     
  16. catlady

    catlady Bekend lid

    26 jun 2013
    939
    397
    63
    Vrouw
    Nederland
    Goedemiddag meiden,

    man zijn zaad is getest iets minder zaadcellen dan verwacht maar van goede kwaliteit over 3 maanden testen we weer.

    bij mij is een inwendige echo gedaan, schrok daar wel van had het namelijk niet inwendig verwacht. Volgens de gynaecoloog zag het er goed uit.

    mijn progesteron is inderdaad te laag. Ze willen dat ik nog 2 dingen laat checken via mijn bloed en als dat in orde is zal hij iets aan mijn progesteron gaan doen.

    Al met al positief nieuws.

    man heeft antibiotica gekregen vanwege witte bloedcelletjes bij sperma. Hij moet extra vitamines nemen voor de zaadaantallen.

    de gynacoloog was positief en in Januari mogen we weer heen.
    Gelukkig nam hij ons serieus. Geloof dat hij het wel fijn vond om jonge mensen langs te krijgen. De gemiddelde leeftijd die we daar zaten waren toch rond de 40
     
  17. Pannenkoek

    Pannenkoek Actief lid

    26 mrt 2014
    301
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fijn dat je in de molen zit. Ik herken het gevoel en frustratie. Wij zijn inmiddels 3 jaar verder zonder roze of blauwe wolk... Nu ook in het traject, wij moeten volgende week naar het ziekenhuis voor de uitslag van het 2e zaadonderzoek. Bij mij lijkt alles in orde, bij mij man waren de eerste keer te weinig en te trage zaadjes geconstateerd. Dit weekend weer ongesteld geworden, dus de hoop op een spontane zwangerschap is nu toch echt wel een beetje weg...

    We houden maar moed.! Succes in ieder geval meid!
     
  18. catlady

    catlady Bekend lid

    26 jun 2013
    939
    397
    63
    Vrouw
    Nederland
    Hey pannenkoek,
    jullie zijn al lang bezig dan valt bijna 2 jaar nog wel mee.
    het is wel wat al die onderzoeken.

    ik zat net te googlen en dan zie ik dat 7,5 miljoen zaadcellen niet echt goed is. Al was de kwailiteit goed. Toch was onze arts erg positief.

    morgen last ik bloedprikken op rubelle (rode hond) en prolactine en in januari mogen we weer heen.

    Ik moet zeggen dat ik er tegenwoordig weer wag beter mee om kan gaan.
    Maar klagende mensen over hun kinderen kan ik niet uitstaan er blijven altijd lastige momenten.

    ik hoop dat we in 2015 toch eindelijk een kindje mogen krijgen
     
  19. Esther15

    Esther15 VIP lid

    20 apr 2006
    7.918
    7
    38
    thuis
    Meis hou de moed erin, jullie krijgen nu hulp bij het verwezenlijken van jullie droom. En als het je eens te zwaar wordt (wat niet zo raar is) dan gooi het er hier maar lekker uit. Dat is beter dan het helemaal alleen te moeten doen.

    Ik duim dat alles goed gaat komen en dat jullie snel in blijde verwachting mogen zijn van een wondertje
     
  20. shia

    shia Bekend lid

    7 jun 2014
    564
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mooi beschreven en heel herkenbaar...!
     

Deel Deze Pagina