Nieuw contract tijdens zwangerschapsverlof

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door floorbakkum, 30 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. floorbakkum

floorbakkum Nieuw lid

30 sep 2009
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tijdens mijn verlof is mijn jaarcontract omgezet naar een vast contract. In dit nieuwe contract staat een hoger salaris dan in het jaarcontract dat ik ervoor had.

Moet het UWV mij nu het hogere salaris uitkeren? Mijn werkgever heeft het verschil namelijk weer in mindering gebracht op mijn salarisstrook. Hierdoor val ik weer terug op het bedrag dat ik kreeg voor mijn verlof.

2. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ik had hetzelfde, ook een ast contract in mijn verlof. Alleen ging mijn salaris omhoog, ik ging van 4-16 uur, naar 16 uur vast. Mijn eerste maand verlof was gebaseerd op een gemiddelde van 12 uur, en de rest van mijn verlof heb ik gewoon 16 uur betaald gekregen.

Voordat ik met verlof ging wist ik al dat mijn contract verlengd werd, dus toen heb ik het UWV gebeld om te vragen hoe het zat. Zij vertelde mij dat je je hele verlof hetzelfde bedrag krijgt ongeacht of je contract veranderd of niet. Kort gezegd, dat is hun probleem niet.

Dat ze bij mij wel gewoon mijn uren uitbetaald hebben, komt dus door de werkgever. Mij best, hoor... :D

3. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Voor de zwangerschapsuitkering kijkt het UWV naar wat je de maand (of vier weken) voor je met verlof ging uitbetaald kreeg.

Dus het is terecht dat ze het weer in mindering hebben gebracht op je salaris.
    Jammer genoeg is je werkgever niet zo loyaal als die van Bluesky...(of die werkgever heeft het gewoon niet goed begrepen)

Deel Deze Pagina