Als iemand je iets vertelt wat je niet aan een ander mag zeggen...

Discussie in 'De lounge' gestart door Picolientje, 4 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rums

rums Niet meer actief

Ik zou het wel zeggen. Want als ze er later achter komt dat jij het ook wist.

Maar ik ben echt tegen dingen die niet verder verteld mogen worden.

Zo weten wij dat schoonzus en zwager geen kinderen konden krijgen. En nu kindje is geboren door middel van een donor. Hele gezin weet het maar we mogen er niet over praten.
    Wij hadden het liever niet geweten. Zijn er ook niet mee eens dat ze het kindje het nog niet vertellen.
    En nu moeten wij er op letten dat we ons niet verpraten. We hebben geen keus gekregen en nu moeten we onze mond houden.

2. rums

rums Niet meer actief

Dubbel

3. Betsy

Betsy Niet meer actief

Ik dacht al dat ik de enige was...

Wat maakt het nou uit of hij op 3 uur rijden in Groningen in een boerderij zit om zijn hoofd leeg te maken of met het vliegtuig naar Frankrijk is vertrokken.
    Er kan iets gebeuren? Ja dat kan altijd en iedere dag. Ook als hij voor zijn werk in het buitenland zit of met zijn vrienden op wintersport gaat.
    Hij heeft zijn broer verteld waar hij is. Dus in geval van nood is hij niet van de aardbodem verdwenen.
    Dat zij hem niet kan bereiken is natuurlijk ook onzin, aangezien tegenwoordig iedereen een mobiele telefoon heeft. Het duurt hooguit langer dat hij thuis is.

Je zegt zelf dat je niet weet waar de ruzie over ging. Misschien is zijn reactie dus wel helemaal niet zo raar...

Als je schoonzus vraagt waar hij is zou ik er niet over liegen. Maar ik lees ook niet dat hij er over liegt, alleen dat hij niet heeft gezegd waar hij naar toe ging.

Ik zou het persoonlijk heel raar vinden als je dit uit je zelf zou gaan vertellen. Gelukkig doe je dat niet :)

maansneeuw, Chocolat, fafa en 2 anderen vinden dit leuk.
  4. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ook ik zou me er niet mee bemoeien en dus niks zeggen. Overigens vind ik het ook niet netjes van je man dat hij het wel aan jou verteld. Zoals ik uit de titel haal, mocht ook hij het niet doorvertellen. En dat heeft hij dus wel gedaan.

Overigens vind ik het wel een rare actie van je zwager, maar goed, dat lijkt me het probleem van je zwager en zijn vrouw.

5. Pepijnn

Pepijnn Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.835
    368
    83
    Vrouw
    Bizar zeg. Als mijn man een paar dagen weg zou gaan na een ruzie was het huis hier te klein hoor. Zo ga je toch niet met elkaar om en zeker niet als er kinderen in het spel zijn.

Ik zou het dus wel vertellen. Mag schoonzus bedenken wat ze nog met zo’n lapzwans moet..

6. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Dit.

7. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.641
    5.953
    113
    En dat zou dus voor mij het verschil maken. Er zou maar iets ernstigs met een van de kinderen gebeuren (kan altijd!), dan wil je toch op je partner kunnen rekenen? Dan zou ik het echt zo niet kunnen waarderen dat hij zonder mijn medeweten ergens in verweggistan zit op zo'n moment. Naast dat denk ik dat hij het zichzelf ook nooit zal kunnen vergeven.
    Dat je even de ruimte wil na een fikse ruzie is helemaal niet gek maar als je een beetje verantwoordelijkheidsgevoel in je donder hebt dan laat je wel netjes weten waar je die ruimte wenst op te zoeken.

Zusterke en Marchella vinden dit leuk.
  8. olleke

olleke Fanatiek lid

8 mrt 2012
    4.877
    4.133
    113
    Dit idd.
    En hoe groot is nou echt de kans dat er precies nu wat zou gebeuren?
    Als ze er specifiek naar vraagt kan je het zeggen maar anders gewoon zo laten nu.

9. mamabri

mamabri Niet meer actief

En dan? Het is toch niet TS haar verantwoordelijkheid? Het is toch een iets in vertrouwen verteld iets. Of het netjes is, is een tweede, maar daar ga je toch niet tussenin zitten en kolen op het vuur gooien?

10. rums

rums Niet meer actief

Ik zie het niet als kolen op het vuur.
    Als mij dit overkomen dan zou ik het ook willen weten

11. Dalysa

Dalysa Fanatiek lid

29 nov 2014
    1.365
    571
    113
    Wauw, als ik ruzie zou hebben met mijn man en hij verdwijnt naar de zon om 'even rustig na te denken' terwijl ik achterblijf met alle verantwoordelijkheden en zorg voor 2 kleine kinderen met ook alle gevoelens en woede voor 5 dagen dan hoefde hij van mij echt niet terug te komen. Misschien erg kortzichtig van mij maar je hebt samen kinderen en samen verantwoordelijkheden. Die verdwijnen niet wanneer je ruzie hebt en die kerel is wel heel egoïstisch om zichzelf dan een vakantie te gunnen en zijn partner alleen achter te laten.

pisum, vief, jupke en 15 anderen vinden dit leuk.
  12. mamabri

mamabri Niet meer actief

Daar gaat het toch niet om? Zijn partner weet het niet.... Ik zou ook woest zijn als ik er achter zou komen. ,maar zou het niet de verantwoordelijkheid van mijn zwager en schoonzus vinden.

13. rebekka84

rebekka84 Fanatiek lid

27 jan 2011
    1.930
    184
    63
    Gewoon zo laten, het zijn jouw zaken niet. En in nood kan je altijd nog zeggen waar hij is.

14. Dalysa

Dalysa Fanatiek lid

29 nov 2014
    1.365
    571
    113
    Vind je het wel netjes tegenover de schoonzus om het niet te zeggen? Ben je dan eigenlijk niet ook slecht bezig? Als het mijn vriendin zou zijn, dan zou ik het wel hebben verteld. Ik zou eerst de zwager de kans geven om het zelf te melden en als hij besluit dit niet te doen, dan zou ik het zelf doen.

15. mamabri

mamabri Niet meer actief

Het gaat er toch niet om of ik het wel of niet netjes zou vinden? Het zou dan hoe dan ook niet mijn zaak zijn. Maar goed, ik ben van het type die zich gewoon niet met andermans zaken bemoeit. Is een zeldzaam ras ;):roflmao:

16. Betsy

Betsy Niet meer actief

Maar dat is toch precies hetzelfde als hij voor zijn werk in het buitenland zit? Of Als jij een weekendje weg bent met je vriendinnen? Dan duurt het toch ook langer voor je thuis bent?

vief en Hopsatee vinden dit leuk.
  17. Betsy

Betsy Niet meer actief

Je weet helemaal niet wat er gezegd is in die ruzie. Misschien heeft zij wel gezegd ik wil dat je je spullen pakt.
    Je hebt geen idee waar die ruzie over ging maar hebt wel besloten dat hij de boeman is..... Knap hoor.

chrystel73 en olleke vinden dit leuk.
  18. Lafelife

Lafelife Fanatiek lid

25 apr 2017
    1.604
    1.064
    113
    Vrouw
    Ik zou het niet zeggen. Officieel weet je dit niet dus je zou in dit geval je man verlinken die waarschijnlijk zijn ei even bij jou kwijt moest. Mijn man verteld mij ook alles. Ook dingen die ik niet hoor te weten. Wij kunnen het dan samen bespreken en verwerken. Zo weet ik dat mijn zwager vreemd is gegaan voor de scheiding, ik heb mijn schoonzus dit nooit verteld. Later zijn ze gaan scheiden omdat de relatie al heel lang niet meer lekker liep en mijn zwager erachter kwam dat mijn schoonzus “contacten” had met een andere man. Nu is mijn zwager natuuurlijk hartstikke zielig. Maar ik vind het zo fijn dat ik mij niet hoef te bemoeien met andermands problemen. Laat ze het lekker allemaal zelf uitzoeken.

19. mamabri

mamabri Niet meer actief

Min of meer dit! Behalve dan het stukje dat mijn man mij alles verteld en ik hem. Wanneer wij buiten elkaar om iets horen wat geheim moet blijven, vertellen wij het ook aan elkaar niet. Zo wist ik bijv al welk geslacht de baby van zijn broer en schoonzus zou zijn, maar heb dat niet verteld. En een vriendin van ons samen praat weleens met hem alleen over haar problemen, die krijg ik ook niet te horen.

20. Lafelife

Lafelife Fanatiek lid

25 apr 2017
    1.604
    1.064
    113
    Vrouw
    Bij ons ligt het eraan hoe erg de ander ermee zit. Het is niet zo dat elke scheet die verteld wordt besproken wordt. Maar ik heb nogal een gevoelig mannetje, dus mijn man verteld het meeste wel aan mij. Ik niet zo veel aan hem;) . Maar hij heeft ook vaak wat ruigere geheimen dan ik. Vreemdgaan, naar de hoeren gaan dat soort ellende.

Deel Deze Pagina