Als iemand je iets vertelt wat je niet aan een ander mag zeggen...

Discussie in 'De lounge' gestart door Picolientje, 4 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nescio

Nescio Niet meer actief

Dat is waar, maar ik reageer nu op wat hier gezegd wordt. We kunnen op een forum onmogelijk het hele verhaal achterhalen.

En daarom vind ik, op basis van wat hier gezegd wordt, dat als je een volwassen vent bent met een gezin, met kinderen, je je verantwoordelijkheid neemt. Dus ook al gaat je vrouw vreemd, be a man and deal with it. Confronteer haar, maak ruzie, ga in therapie of uit elkaar. Maar loop niet weg. Dat mag je doen als je geen kinderen hebt. Daarna is dat gewoon not done.

Chocolat en SYRV vinden dit leuk.
  2. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113

Deze heb je ook nog. Mama waar is papa? Dat weet ik niet. Wanneer komt papa weer terug? Dat weet ik ook niet.
    En dan is papa er weer. Papa waar ben je geweest.? Op vakantie naar de zon. Waarom mochten wij niet mee?

Leg dat maar eens uit aan een kind. Ik heb het zelf gezien wat het met iemand doet als de vader zonder wat te zeggen verdwijnt. Moeder en kinderen waren radeloos en werden gillend gek van onzekerheid. Na een paar dagen kwamen ze er via pin transacties achter dat hij in het buitenland zat.

Chocolat vindt dit leuk.
  3. Nescio

Nescio Niet meer actief

Pff wat een nachtmerrie. Lijkt me ook traumatisch voor de kinderen.

4. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.892
    7.957
    113
    Ik heb er begrip voor dat je even afstand wil nemen van elkaar maar zeg gewoon waar je bent, dat zou de situatie een stuk minder desastreus maken.

5. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    Het was idd heel verdrietig om te horen wat het met ze deed. En dan waren de kinderen al grotendeels volwassen. Dat is natuurlijk wel even anders als dat het om kleine kinderen gaat maar het slaat natuurlijk wel een gigantische deuk in het gezin.

6. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Uiteraard dat ben ik met je eens.

7. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113

Het is op geen enkele wijze goed te praten dat je je kinderen zo achterlaat. Al heeft hij haar in bed betrapt met de buurman. Je laat je kinderen niet achter om zelf vakantie te gaan vieren

Chocolat, Marchella en Uuz vinden dit leuk.
  8. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.946
    5.255
    113
    Home
    Zo lang kasn hij toch niet wegblijven
    Moet toch ook gewoon werken etc ?

9. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.244
    7.286
    113
    Vrouw
    Brabant
    Want je mag niet alleen met vakantie als je kinderen hebt? Zijn genoeg mensen die wel een lang weekend weg gaan met vrienden of vriendinnen. Voor schoonzus vind ik het veel erger als het echt haar schuld niet is, die kinderen hoeven er niet veel van mee te krijgen (afhankelijk van wat schoonzus ze vertelt).

10. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.892
    7.957
    113
    Volgens mij hebben wij het hier niet over een gewone vakantie

11. NavyCrimson91

NavyCrimson91 Niet meer actief

Maar dan worden er afspraken gemaakt.
    Partner gaat een weekje op vakantie; schoonouders komen daarom een keer langs bij de achterblijvers met de kinderen, gaan samen ook leuke dingen doen, zijn er op ingesteld dat de partner weg is, voorbereidingen treffen.

Ik vind dus dat een partner prima weg mag, maar dat het besproken moet worden en er voorbereidingen zijn.
    Ik zou het ook niet leuk vinden als mijn vriend 's avonds zegt: ik ga morgen een week op zakenreis. Dat heeft niks te maken met of hij wel of niet mag gaan, dat heeft te maken met je er op instellen en plannen maken.

Chocolat, Marchella en SYRV vinden dit leuk.
  12. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Maar waarom mag je niks zeggen? Klinkt vrij kinderachtig allemaal. Ik zou daar dus niet per se in meegaan. Maar ik zou ook niet staan te springen me in andermans relatieproblemen te storten, dus mijn reactie zou afhankelijk van overige omstandigheden zijn.

13. Betsy

Betsy Niet meer actief

Papa die op vakantie is geweest naar de zon is natuurlijk lang niet zo traumatisch als een moeder die alle spullen door het raam naar buiten flikkert..

Ik heb nooit gezegd dat ik het met hem eens ben. Gewoon omdat ik geen idee heb wat de situatie is. Dus daar kan ik niet over oordelen.
    Maar sloten vervangen en spullen op straat flikkeren... Dan ben je in mijn ogen geen haar beter dan de man die weg gaat.

Aszz vindt dit leuk.
  14. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    Ja je mag alleen op vakantie. Doet mijn man ook. Hij gaat elk jaar een weekend weg met vrienden. Het grote verschil is alleen dat hij niet boos weg is gegaan. Dat wij weten waar hij is en wanneer hij terug komt. Dat hij heel snel weer thuis kan zijn mocht dat nodig zijn. Dat is toch echt niet te vergelijken met iemand die boos de deur uit is gegaan en zijn gezin verder niets laat weten

Chocolat vindt dit leuk.
  15. Betsy

Betsy Niet meer actief

Hier is dat dus lang niet altijd zo. Ik krijg regelmatig een dag van te voren te horen dat mijn man voor werk naar het buitenland moet.

masami en Biny vinden dit leuk.
  16. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.244
    7.286
    113
    Vrouw
    Brabant
    Tuurlijk ben ik het hiermee eens. Maar voor de kinderen hoeft dit echt geen enorme ramp te zijn, wat iemand hierboven wel schetste dat je niet zomaar weg kan als je kinderen hebt. De kinderen zijn nog klein en hoeven hier echt niet veel van mee te krijgen.
    En ik weet niet of schoonzus werkt of niet, maar als ze niet werkt hoeft er verder toch niets geregeld te worden?

17. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.244
    7.286
    113
    Vrouw
    Brabant
    Nee, maar voor de kinderen komt het op hetzelfde neer toch? Papa is er een kleine week niet. Komen ze best wel overheen.

Biny vindt dit leuk.
  18. Betsy

Betsy Niet meer actief

Wie zegt dat hij 'vakantie aan het vieren' is?
    Misschien loopt ie wel met zijn ziel onder zijn arm in Polen....

19. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113

Ts beschrijft een situatie waarbij zwager al vaker voor enkele dagen vertrokken is omdat ze ruzie hebben. Ik zeg ook niet dat de schoonzus dat maar moet doen om kleding op straat te gooien en sloten veranderen. Maar wat er nu en al eerder gebeurd heeft ook zeker veel impact op de kinderen.

20. Betsy

Betsy Niet meer actief

Ik snap je punt. Maar ik zou er voor kiezen om dat niet zo te vertellen. Papa kan prima voor het werk een paar dagen weg zijn. Stuur je hem een berichtje of hij de kinderen wil bellen. Mag hij zelf vertellen wanneer hij terug komt.

Dit is voor mij een probleem tussen man en vrouw. En in mijn ogen hoeven kinderen daar niet tussen te zitten...

Deel Deze Pagina