Al zit ie onder een brug in Rusland. Feit blijft dat hij zijn gezin al meerdere keren achtergelaten heeft omdat hij boos is.
Dat kan. Maar dan hoeft er toch niet beweert te worden dat hij vakantie aan het vieren is. Er wordt nu een beeld geschetst dat hij op het strand ligt met een cocktail in zijn hand. Die info is toch helemaal niet bekend.....
Hahaha Het was 5 uur vliegen, en voor het gemak ga ik ervan uit dat ie niet naar het noorden is gevlogen. TS weet je ook in welk land hij zit of heeft hij dat niet verteld ?
Ik ben zelf geen voorstander van liegen tegen mijn kinderen. En daarbij voelen kinderen heel goed aan dat er wat niet klopt aan het verhaal, of dat de sfeer verandert is thuis. Als je je kinderen zo goed voor de gek kan houden dat ze er echt helemaal niks van mee krijgen zou ik naar Hollywood verhuizen
Ik ga me daar niet in mengen; als ik weet waar hij zit, en schoonzuw vraagt me dat, dan geef ik gewoon antwoord. Verder zoeken ze het zelf maar uit. Als ze er samen over willen praten, ben ik er, maar ik ga me niet mengen in een ruzie.
Oké, voor de kinderen hoeft het geen ramp te zijn. En als de moeder een thuismoeder is, hoeft er natuurlijk geen oppas geregeld te worden enzo. Maar je moet wel 's avonds alleen met ze eten, alleen de boel opruimen, alleen de kinderen naar bed doen... En natuurlijk kan dat best voor een week en natuurlijk zijn er ook single moeders die dit elke dag doen. Maar ik vind het gewoon niet eerlijk dat als je er vanuit gaat dat je dit samen doet, je er opeens alleen voor staat. En dan niet doordat je man een ongeluk heeft gehad, maar omdat hij door een ruzie liever vakantie gaat vieren... Ben benieuwd hoe hij zou reageren als zíj weg was gegaan en hij een week met de kinderen zat... Ik heb het idee dat dat veel minder geaccepteerd is/wordt.
Ik heb ook nergens gezegd dat ik vind dat alles in detail verteld moet worden aan de kinderen. Maar mijn kinderen zouden geen genoegen nemen met alleen het antwoord papa is op vakantie. Die willen weten waar, met wie, hoe lang. Nou ja vooruit de jongste niet, zij is te jong voor zulke vragen. Maar ik zou er niet om gaan liegen en eerlijk zeggen dat ik dat allemaal niet weet. Ik zou papa niet met de grond gelijk maken tegenover mijn kinderen maar ik zie niet waarom je bepaalde situaties rooskleuriger zou moeten vertellen dan dat het is.
Maar is geen 5 uur vliegen. ik zit zelf aan Egypte te denken, daar kun je last minute heel goedkoop heen
Ik vind het ook niet normaal hoor, maar ik zou mijn mening wel bijstellen als blijkt dat schoonzus de 'boosdoener' is in dit geval. En andersom net zo. En iemand zei dat je dit niet kan maken als je kinderen hebt, maar ik vind dat weinig verschil maken, ik vind het, ook als ze geen kinderen hadden gehad, wel een vreemde actie. Maar dat hij vakantie aan het vieren is weten we helemaal niet, hij zit in het buitenland en misschien is dat voor hem de manier om de situatie te overdenken, even helemaal alleen. Dat ze 's avonds zonder papa eten en schoonzus alles zelf, tja dat is ook zo als hij voor werk weg zou zijn of met vrienden op vakantie.
Uit mijzelf zou ik niets zeggen, maar als ze vraagt of ik iets weet dan ga ik niet liegen. Dat hij 5 uur vliegen verderop zit moeten zij uitvechten met elkaar. Mijn respect voor hem zal wel gedaald zijn tot beneden peil want zo ga je niet met elkaar om imo.
Ik zie dat anders. Soms is niet de waarheid vertellen in mijn ogen wel degelijk beter voor een kind. Maar goed, iedereen mag daarin uiteraard zijn eigen keuze maken.
Ik denk om eerlijk te zijn dat mensen dat vaak heel erg onderschatten. Kinderen voelen tenminste prima aan dat ze ergens buiten gehouden worden. Verder ga ik zelf altijd maar voor openheid en eerlijkheid, dan steken ze er wellicht nog wat van op.
Bij relatieproblemen zou ik daar echt niet eerlijk over zijn, dat gaat kinderen niets aan. En ja, ze zullen er vaag wel iets van mee krijgen, maar ze hoeven niet alles te weten.
Ik zou ook mijn kinderen niet vertellen dat hun vader naar het buitenland is 'gevlucht' voor een paar dagen en dat ik niet weet waar hij zit. Dat schept onnodig zorgen bij de kinderen. Kinderen horen zich geen zorgen te maken om ouders vind ik.
Een geplande geboekte vakantie is wel heel wat anders dan zomaar je biezen pakken. Ik blijf erbij dat je dan niet spoort. Wat er ook voor gevallen is, ook al is het 1000% de schuld van schoonzus, dan nog laat je je kinderen niet zo achter. Dan ben je echt een waardeloze vader. Maak haar dan lekker voor rotte vis uit oid, maar neem je verantwoording voor de kinderen.
Ik zou nooit zo'n kinderachtige relatie met mijn partner hebben, maar ik zou in dit geval zonder problemen tegen mijn kind zeggen: papa wilde even iets voor zichzelf doen. Ik bedoel, de lading die jij zelf aan je problemen geeft, kan je in gesprek met je kinderen natuurlijk weglaten. Dl zou natuurlijk meteen zien dat mama niet blij is en ze zou zich echt buitengesloten voelen als niemand haar iets zou vertellen. Sowieso al als papa bij afscheid haar niet zou vertellen wat 'ie gaat doen, dat zou ik echt recht moeten breien.
Ik snap niet dat het uitmaakt wat hij aan het doen is. Als hij een volwassen vent was geweest had hij in elk geval niet zijn kinderen zo in de steek gelaten.