Als iemand tegen je kind schreeuwt... zeggen jullie daar ook wat van?

Discussie in 'De lounge' gestart door sunshineS1976, 5 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.334
    36.188
    113
    Verwijderd

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.266
    6.794
    113
    Ik snap je punt

Ik vind alleen wel dat een dame van 60 zelf kiest om ergens openbaar te gaan eten...en dan kan het voorkomen dat er een grote groep binnenkomt met collega's of een moeder met kind... uiteindelijk kun je natuurlijk niet doen alsof de wereld van jou alleen is.

Wil je rust en echt geen geluid om je heen moet je iets afhuren of thuis blijven.

Ik vind het een luxe probleem en behoorlijk aso om zo tegen een medemens tekeer te gaan ( over een kind)

3. Letizia

Letizia Lid

22 okt 2013
    98
    0
    0
    Balie medewerkster bij tandheelkundige kliniek
    Rotterdam
    En daar heb jij dan ook weer gelijk in.

Vind ik ook.

4. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Ik blijf voortaan wel binnen en ik ga ook nooit meer op vakantie... ;)

Er zijn overal mensen om je heen? Ook op een treinstation als je een dagje weg wilt en de trein heeft 30 minuten vertraging? Schiphol?

Mogen de moeders uit bovenstaande verhalen met kinderen met autisme en een verstandelijke beperking dan nergens meer komen?!
    Ik vind dat er deze dag maar weinig respect en begrip voor elkaar meer is...

5. misa

misa Niet meer actief

Ik kan rondrennende en schreeuwende kinderen ook erg vervelend vinden in de restaurant. Maar ff ee broodje eten bij de hema oid.... Tja dat vind ik we wat anders. En ja we moeten allemaal de kans krijgen om te leren en ons kind op te voeden?

Hier menig driftbui gehad in de supermarkt.... :( maar ik ga echt niet elke keer naar huis omdat zij iets niet wil. Dus soms zelfs in de winkel op de grond tegen een schap gezet. Tja, opvoeden moet nou eenmaal overal. Sorry dat amderen daar last van hebben. Dat heb ik ook wel.......! ;)

6. Lizzthrasher22

Lizzthrasher22 Fanatiek lid

23 okt 2014
    1.474
    2
    38
    Een discussie voeren is zinloos met mensen die het hele punt niet (willen) begrijpen. Ik heb echt nergens, maar dan ook nergens gezegd dat mijn kind ooit voorbeeldig zou zijn. Volgens mij moet je het nog eens rustig over lezen... ;)

7. Letizia

Letizia Lid

22 okt 2013
    98
    0
    0
    Rotterdam

Er is vind ik vanuit moeders onder elkaar wel veel begrip.
    We doen allemaal alsof we ons niet irriteren aan elkaars kinderen, proberen niets te zeggen of te doen tegen andere kinderen ook al verdient diegene bijv een vette draai om de oren, steunen elkaar met tips en adviezen enzovoorts...

Als we geen begrip hadden voor elkaar zouden er alláng dingen zijn geroepen van andere mensen naar mij bijv, als mijn huilende tweeling weer eens de boel op stelten zette op straat of de winkel.

8. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Ff serieus voor de mensen die zeggen ik ga dan dus niet uit eten oid.

Dit kan toch ook gebeuren in de supermarkt of als je staat te wachten bij de bakker etc. Moeten ze dan maar binnen blijven totdat de peuterpubertijd over is ofzo?
    En even eerlijk hoe moeten ze het dan leren?
    Ik denk dat een "ontspannen" ouder ook al het halve werk is. En dus ook af en toe even poep hebben aan de blikken die je krijgt van azijnpissende zeurende mensen die even 5 minuten worden gestoord.. Mijn hemel.. Geef die ouders met die puberende peuter een knikje die voelen zich al opgelaten genoeg op zo'n moment.

Ik ga echt niet naar super chique restaurants met onze peuter. Maar een broodjeszaak/ lunchroom moet toch kunnen kom op zeg?!
    Ik ga in ieder geval niet uit "angst" niet, wat als ze gaat huilen, wat als ze boos wordt, als ze nou ineens een vies woord zegt, of wat als ze ineens een ander broodje wil, wat als andere mensen last van haar hebben.. Pffff
    Nou daar ga ik niet over nadenken hoor!
    En laat me zeker niet uit het veld slaan als het een keer niet zo gezellig is.

Overigens valt me wel iets anders op. Heel veel ouders nemen hun kind mee en verwachten dat het stil zit. Zo houdt een kind dat natuurlijk nooit vol.
    Hier dus standaard spullen ter vermaak in de tas. Potloden, kleurboek, boekjes, barbies (oid). Aangepast op hoe lang we weg zijn en waar we naartoe gaan.

9. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.334
    36.188
    113
    Nee, maar jij bent dan blijkbaar van plan om gewoon nooit meer ergens heen te gaan? Kinderen zijn ook irritant als ze huilen in een supermarkt, ga je dan ook maar gewoon de eerste 2 jaar geen boodschappen meer doen?

10. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.266
    6.794
    113
    Je gaat gewoon vermijden...dat is wat je zegt.

Je gaat er dus niet meer naartoe...

Maar hoe leren je kinderen het dan?

Wil je dan pas weer uit eten gaan als je kinderen 6+ zijn? Of zijn ze dan wel weer op een andere manier "vervelend" voor andere mensen

11. Letizia

Letizia Lid

22 okt 2013
    98
    0
    0
    Rotterdam
    Degenen die het hardst op jouw punten reageren voelen zich ook het meeste aangesproken erdoor en hebben zelf waarschijnlijk kinderen die soms niet te houden zijn in het openbaar (wat he-le-maal geen schande is)

12. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

ja moeders onder elkaar idd wel :)
    Krijg ook lieve en medelevende blikken gelukkig. Of die mn kind proberen af te leiden door te praten of iets te geven.

13. Letizia

Letizia Lid

22 okt 2013
    98
    0
    0
    Rotterdam

Ik zou een oppas regelen en lekker met mijn vent uit eten gaan. Dát is pas ontspannen.

14. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.266
    6.794
    113
    Heb jij kinderen?

o ik lees een tweeling...

Hoe oud zijn die?

Nee het is helemaal geen schande nee...

Maar dat probeert TS ook te zeggen he! Maar die vrouw van 60 doet alsof de wereldn van haar is en roept aso naar iemands kind...

15. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.334
    36.188
    113
    Klopt in mijn geval idd, alleen voor de jongste btw, de oudste 2 kan ik overal mee naar toe nemen, maar dat is ook wel eens anders geweest. Het stoort mij wel enorm dat iemand die zelf nog geen kinderen heeft opgevoed het zo goed schijnt te weten.

16. Letizia

Letizia Lid

22 okt 2013
    98
    0
    0
    Rotterdam
    Ja, anders zou ik niet reageren op deze topic.

17. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.334
    36.188
    113
    Ik heb helaas nooit een oppas, wat dan?

18. Letizia

Letizia Lid

22 okt 2013
    98
    0
    0
    Rotterdam
    Dan het gezellig thuis maken met je man, en als je als gezin uit eten wil gaan, proberen een plek te kiezen waar je wat voor kinderen hebt. Bijvoorbeeld de Beren of Piratenboot.

19. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.266
    6.794
    113
    Op deze topic?

Ok...

Hoe oud zijn die kinderen?

20. charliebradbury

charliebradbury Bekend lid

14 okt 2013
    986
    54
    28
    Dan mag je helaas nooit weg....want stel je voor....je kindje huilt!

Deel Deze Pagina