Als iemand tegen je kind schreeuwt... zeggen jullie daar ook wat van?

Discussie in 'De lounge' gestart door sunshineS1976, 5 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Volgens mij gaf ts aan dat ze niet heeft geschreeuwd toch? Stem verhefd? Dat vind ik wel wat anders hoor. Je kan ook duidelijk zijn zonder schreeuwen maar wel met een beetje meer body als dat je normaal spreekt :cool:

2. mamabri

mamabri Niet meer actief

Nee hoor, geloof mij maar gerust als ik zeg dat ieder kind weleens zo'n fase heeft, ik heb er 3 en ik zeg weleens tegen mijn man dat het wel lijkt of we een stelletje wilden in huis hebben die geen enkele opvoeding meekrijgen.
    en deze oudere dames hebben dit vast ook met hun kinderen gehad, helaas is dit voor hen fossielen ;) al zó lang geleden, dat ze het vast vergeten zijn.....

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken

Dit dus.
    En als je wat eerder bij je kind had ingegrepen dan was die hele situatie niet nodig geweest.

4. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    #44 Umm85, 5 nov 2014
    Laatst bewerkt: 5 nov 2014
    Eens! Ik had dr gewoon gezegd dat je ook maar gewoon je best doet en ze blijkbaar dr dag niet heeft. Ik raak ook niet zo snel opgefokt van jengelende kinderen, misschien ook dat je daarom wat heftig reageerde.

5. Beaujuulais

Beaujuulais Fanatiek lid

15 sep 2008
    2.803
    70
    48
    Vrouw
    ik herhaalde de woorden die ze zelf in haar openings post gebruikte.
    Ik zeg ook niet dat ik helemaal niets zou zeggen maar ik zie mezelf niet uitvallen naar zo'n dame.
    Je kan ook rustig reageren en zeggen dat je het vervelend vind dat ze er last van heeft maar dat haar geschreeuw ook niet nodig was. Iedereen weet hoe kleine kinderen kunnen zijn en dat is al vervelend genoeg voor de ouders en het kind op dat moment. Haar geschreeuw maakt het er niet beter op en is totaal niet nodig.

6. mommy12

mommy12 Fanatiek lid

19 okt 2014
    1.135
    0
    0
    Ow jawel!! Niemand schreeuwt tegen mijn kind!!

Eeen keer ging mijn zoontje aan een auto zitten omdat die auto mooi vond
    Gaat ze van ver gillen ey ey weg bij me auto

Ik zei Wat wil doen dan! Wat ga je gillen tegen mijn kind mongooltje die je bent en zei nog meer vloekwoorden uit woede omdat ik woedend en woedend was. Ze liep bang weg zielig wijf

7. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Ieder kind heeft wel die fases maar het is gewoon even leren hoe je ze gareel kunt houden. Mijn jongste zoon heeft ook kuren hoor, maar kan wel gewoon op stap met het grut. (maar goed, ik ga van de ene peuterpuber over in de volgende en dan krijg je het aardig onder de knie haha).

8. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Dit dus. Ik zou er ook wat van gezegd hebben door naar haar toe te gaan en het rustig te vertellen. Schreeuwen in een openbare ruimte vind ik not done, en die vrouw heeft daarmee al een laag niveau laten zien. Die heeft zichzelf al te kakken gezet door dit gedrag. Dus het iets rustiger oplossen toont meer klasse.

9. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Nou great

10. mommy12

mommy12 Fanatiek lid

19 okt 2014
    1.135
    0
    0
    Ik stond punt haar klap te geven. Mijn moeder ging me tegenhouden.

Altijd je kind beschermen . Niemand mag tegeb gillen

11. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Wow. Daar ben ik stil van. Gefeliciteerd. Goed opgelost.

12. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    En vervolgens zelf wel losgaan als een viswijf?

13. penseel

penseel Niet meer actief

Zou denk ik ook het zelfde gedaan hebben.

Het zijn de emoties. Je was al geïrriteerd je bent zwanger dan komen die hormonen al helemaal om de hoek kijken.

Als mijn kind in de winkel zo is gaat mijn bloed ook sneller stromen om juist te voorkomen wat jou overkomen is.

Heb ook wel eens in de bus gezeten met een hele dwarse peuterzoon die bleef gillen in de bus een vrouw naast me kan dat kind zijn kop niet dicht houden nou mijn bloed stroomde al van wegen zoonlief maar toen tja kun je zelf bedenken hoe ik reageerde wat ik gezegd heb weet ik niet meer maar je kunt wel raden dat die vrouw even haar mond goed dicht hield haha.

14. misa

misa Niet meer actief

Ik had zeker weten hetzelfde gedaan. Wat denken ze wel niet!

15. Boommm

Boommm Niet meer actief

Nee dat is een lekker voorbeeld voor je kind? Ik vind kinderen die aan m'n auto komen ook niet chill.

16. Josie88

Josie88 Niet meer actief

Nou, inderdaad.... :)

17. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ja, jij hebt gewoon ervaring en het loopt achter elkaar door. Hier ben ik uit de een, zit ik in een andere fase en dan moet je het weer opnieuw oppakken hahaha.

Nee, maar zonder gekheid; ik kan ook gewoon met ze op stap, mensen vinden mijn kinderen altijd erg beleefd :):) Maar thuis.....soms lijken het echt wel wilden hoor, springt de een op de bank en de ander klimt op tafel bijv. Maar goed, het hoort er gewoon bij.

18. misa

misa Niet meer actief

Nou sorry hoor, maar niet alle kinderen zijn altijd zo braaf dat ze gelijk luisteren. Ook al voed je ze nog zo goed op.

En een keer een hysterische of boze mama, ach daar gaat een kind ook niet gelijk dood aan. Misschien niet het mooiste voorbeeld, maar ja mama is ook maar een mens he.

19. Brightness2013

Brightness2013 Niet meer actief

Lekker voorbeeld. :(

20. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Ik zou er ook wat van gezegd hebben tegen die vrouw. Wel in nette woorden, maar wel op boze toon. In de ideale wereld zou ik trouwens op rustige toon er wat van gezegd hebben, maar ik ken mezelf en mijn lontje is nu tijdens de zwangerschap wat kort ;).
    Schelden doe ik dan weer niet, dus zou mijn bewoordingen wel netjes hebben gehouden.

Deel Deze Pagina