Als iemand tegen je kind schreeuwt... zeggen jullie daar ook wat van?

Discussie in 'De lounge' gestart door sunshineS1976, 5 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Ja, ik als moeder vind het nou echt onwijs fijn om in luid, gillend, hard, jankend geschreeuw te zitten;).
    Ik denk dat niemand daar om vraagt;).
    Maar dat wil niet zeggen dat ik dan altijd maar thuis moet blijven met mijn kids.
    En natuurlijk wil ik dat zij zich gedragen, maar het zal echt niet altijd zo lopen zoals ik het wil.
    Woedeuitbarstingen komen nu eenmaal voor, het ligt aan de manier hoe je daar mee omgaat.

2. mommy12

mommy12 Fanatiek lid

19 okt 2014
    1.135
    0
    0
    Hierboven. Je moest tegen die vrouw zeggen. Mond dichtsnoeren. Miin zoontje ken daar niks aan doen

3. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Nee, ik zou niets hebben gezegd, zo ben ik niet.

4. mommy12

mommy12 Fanatiek lid

19 okt 2014
    1.135
    0
    0
    Was voor charlybariebury

5. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Of je legt uit wat er aan de hand is, of je doet gewoon niks.
    Je hoeft niet altijd agressief te doen. ;)

6. Petra82

Petra82 Fanatiek lid

10 jul 2008
    1.619
    1.332
    113
    Westland
    Nee hoor, je bent niet de enige....

7. Loviedovie

Loviedovie Actief lid

28 feb 2014
    284
    3
    18
    Vrouw
    parttimer en fulltime mama
    In ons huis
    Ik was er naar toe gelopen en zou die mevrouw vragen om voortaan wat meer begrip te tonen ondanks dat het vervelend is als een kindje druk/gillend is.

En dat als ze zich zo stoort aan het geschreeuw ze misschien de volgende keer beter naar de ouders kan toelopen i.p.v het te schreeuwen net als een klein kind.

8. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam

O jawel hoor, jou kind kan daar zeker wat aan doen. Het gaat alleen om de reactie van de vrouw om door een volle tent zoeits te schreeuwen.

9. Boommm

Boommm Niet meer actief

Nee ik heb geen kristallen bol en ik snap ook wel dat het gedrag van een kleuter om kan slaan. Ik zeg alleen dat ik mij er aan erger. Ik vind andere kinderen gewoon vaak vervelend. En ik snap het ook heel goed als als andere mensen mijn huilende baby niet leuk vinden :D Ik vind alleen dat de wereld niet om jou en je kind draait en je dus in een openbare gelegenheid rekening kan houden met je medemens. Dat doe ik ook met mijn baby, die neem ik niet mee uit eten, want in mijn ogen hoort ze daar niet thuis. Maar dat is mijn keuze, dat andere mensen een andere keuze maken vind ik ook helemaal prima.

En nogmaals. Niemand heeft het recht om te schreeuwen. Dat vind ik absurd gedrag.

10. mommy12

mommy12 Fanatiek lid

19 okt 2014
    1.135
    0
    0
    Shampool ja dat snap ik. Maar voor zelfde geld raak ze die moeder op gevoelige plek. Die zoontje ken er kennelijk niks aandoen

11. tuc

tuc Niet meer actief

een kind zal iets moeten leren door ervaring...nooit met je kindje ergens heen gaan, dan leert hij nooit dat je dan rustig moet doen.

ik heb een groot hart voor kinderen en er moet veel gebeuren wil ik mij zooo aan een kind ergeren.

12. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam

Maar iemand met mongooltje uitschelden zoals jij zelf gaf eerder te doen in dit topic is dan wel gepast. Je weet dat mongool een woord is waar vroeger mensen met het down-syndroom mee werden aangeduid? Huidige tijd word het gebruikt als een scheldwoord.

Ik wil daarmee je niet aanvallen maar het is wat krom. Iemand mag iemand niet aanspreken op gedrag want owee misschien kan die persoon er niets aan dien. Maar iemamd met mongool uitschelden kam dan wel...

13. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Uit eten? Komkom hoor, overdrijven is ook een vak..

14. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Ongetwijfeld! Zo'n opmerking doet ook pijn. Maar terug roepen of schelden is absoluut niet de oplossing.

15. mommy12

mommy12 Fanatiek lid

19 okt 2014
    1.135
    0
    0
    Ik zei dat uit woede. Kinderen met syndroom zou ik nooit uitschelden

16. mommy12

mommy12 Fanatiek lid

19 okt 2014
    1.135
    0
    0
    Iedereen is baas van zijn eigen kind

17. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    +100 Ik begrijp dat het niet leuk is als iemand tegen je kind gilt trouwens hoor, zegt ook een hoop over het gebrek aan beschaving van deze vrouw. ;) MAAR ik kan wel goed begrijpen dat het ontzettend storend en irritant is om minutenlang naar een krijsend kind in een restaurant te luisteren. Alleen had ze dan gewoon naar jullie toe kunnen lopen en dat op een normale toon moeten communiceren. Onze kinderen zijn ook niet altijd engeltjes, maar op het moment dat er één het op een huilen of krijsen zet lopen we toch echt wel even naar buiten tot de kleine weer is gekalmeerd. Mocht dat niet lukken gaan we linea recta naar huis of naar de auto in elk geval zodat anderen er verder geen last van hebben. :)

18. bllondiie

bllondiie Niet meer actief

Ik had precies hetzelfde gedaan, kan me voorstellen dat het voor hun misschien "storend" was, maar iedereen met kinderen of die kinderen heeft gehad heeft ooit in diezelfde situatie gezeten, kinderen (peuters/kleuters vooral) hebben nu eenmaal buien, al zou ikzelf nooit extra snel mn eten en drinken achteroverslaan. Maar mn kind tot bedaren brengen,

19. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik ben het er ook mee eens hoor boom.

Ik ga weleens (meestal alleen) wat eten met de kinderen en maak ruim van tevoren afspraken. Bij de oudste 2 werk ik met strafpunten, bij drie strafpunten gaan ze die avond een uur eerder naar bed. Gelukkig komen we eigenlijk nooit tot 3 punten. Ook wijs ik ze altijd op leuke dingen die we nog kunnen gaan doen na het eten (speeltuin oid) wat vooral bij mn jongste zoon ook goed werkt. Zo min mogelijk straffen en zoveel mogelijk het positieve benoemen. Iedereen krijgt aandacht en tijd om wat te vertellen, we proeven van elkaar, knoeien kan gebeuren en is niet erg.. gezelligheid is het belangrijkste.

Overigens denk ik dat meisjes wel wat erger zijn wat betreft drama buien dus nog even kijken hoe het straks met de jongste weer gaat haha.

20. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam

Ik kan je zo 10 mensen geven waar jij niets van ziet wat ze hebben. Spreken heel normaal, maar hebben allemaal een syndroom. Schelden is nooit een antwoord en zeker geen agressie.

Deel Deze Pagina