ben nog wakkker, kon niet slapen en moest gewoon mijn laatste digitale zwangerschaptest der tegen aan knallen en gelukkig: zwanger! pffffffff ik weet niet waar die angst vandaan komt heb zulke steekjes af en toe door mijn buik en als ik intensief bezig ben geweest ben ik meteen moe en een soort spierpijn in mijn buik.... mijn buik is ook al dikker geworden nu al, das rtoch best snel? ben zo bang dit kindje kwijt te raken pfffffffff en dan hoor ik van mensen om me heen alleen maar enge verhalen.... zal blij zijn als we 23 juli de echo hebben gehad
Hey hey Ik snap je onzekerheid, ik zou het ook hebben hoor. Mixed feelings. Maar wel lekker positief blijven en gaan genieten! Ik snap dat het moeilijk kan zijn als je MK topic's ziet of andere verhalen leest, maar daar moet je je positiviteit niet door laten wegnemen. Dit is jouw zwangerschap en iedere zwangerschap is anders
daar heb je ook erg gelijk in maar toch... de horrorverhalen die ik nooit heb geweten vcan mensen om me heen vliegen in een keer om mn oren
Hi Iggylover, Hier nog een nachtbraker maar dat komt omdat ik aan het einde van de zwangerschap ben aangekomen Wat je voelt is allemaal heel normaal hoor, ook de fysieke pijntjes. Je banden en baarmoeder zijn al een beetje aan het oprekken en dat kan best een beetje zeer doen. Dat je buik al wat dikker wordt heeft te maken met je darmen, die hebben het in een zwangerschap best zwaar te verduren maar het duurt niet lang en je hebt echt een buikje! En dan die horrorverhalen... ja, ze zijn er maar weet je... hoevaak hoor je niet dat het een 'wolk van een baby' is? Het gaat veel vaker goed dan mis hoor. Kijk maar eens om je heen, kijk maar eens naar jezelf! We zijn allemaal op de wereld gekomen! De enge verhalen vallen nu eenmaal meer op dan datgeen normaal is. Mijn advies: luister niet en lees niet teveel (ook niet hier op het forum). Ga eerst maar eens naar de verloskundige enzo dan voel je je vast een stuk beter! Oja, kijk eens naar al die mensen hier die 'gewoon' een kindje krijgen! Dat zijn er een boel joh! Hopelijk ben je nu lekker aan het slapen. Niet piekeren hoor!
Ja, als je naar alle verhalen gaat luisteren heb je geen leven meer vanaf het moment dat je zwanger bent. Enerzijds zijn het juist die verhalen die blijven hangen, anderzijds is goed nieuws vaak geen nieuws, dus dat hoor je niet. Ik denk dat ons nog heel wat verhalen te wachten staan over alle ziektes en ongelukken die kinderen overkomen als ze eenmaal gezond en wel op de wereld zijn. Daar kom je volgens mij nooit vanaf. Volgens mij is het gewoon je gezonde verstand gebruiken en verder hopen op het beste. Meer kan je in ieder geval zelf niet doen.
he, Snap je helemaal. Ben nu zwanger van tweede dus had verwacht dat t nu minder zou zijn, heb t weer, en dat terwijl de eerste zwangerschap hartstikke gpoed is verlopen en bevalling ook en we nu gezonde zoon hebben! Heb ondertussen ook al 4 testen gedaan om te kijken of de streep donkerder werd.............dit was t geval........heb me er nu maar wat meer bij neergelegd en er vertrouwen in en ind wat ze hiervoor ook al zeiden, kijk maar eens hoeveel gezonde baby's er elke dag geboren worden! Vriendin van mij werkt in zh op kraamafdeling dus die komt soms met verhalen die wil je dan helemaal niet hore, maar t lijkt wel juist als je zwanger bent gaat iedereen dat ineens tegen je vertellen. ik heb 22 juli echo, kunnen we samen spannend aftellen..........lijkt nog lang maar gaat ongemerkt toch wel snel! succes met wachten en wel lekker genieten (proberen) he! liefs
Hou er rekening mee dat het aantal mk en dergelijke die hier op dit forum "voorkomen" niet representatief zijn voor de landelijke cijfers. Vrouwen die iets hebben meegemaakt, zoeken veel sneller een forum op als deze. Verder kan ik me je angst wel voorstellen hoor. Het is ook gewoon heel onzeker om zwanger te zijn. Maar voor je het weet heb je je echo!
Ik mag nu zelfs nog wat eerder, had gebeld. Heb sinds zondag maandag last van schimmelinfectie, hiervoor medicijnen van ha gehad, weet van zwangerschap af, met zon inbrenghuls, op dinsdag veel slijm en beetje rozebruin erbij, paniek hier...........nog paar keer met afvegen, eigenlijk niet heel erg noemenswaardig maar je let overal op................ Gyn gebeld en gevraagd of ik niet wat eerder mocht, nu deden ze t hier niet zo vroeg, had met eerste al echo met 6wk 2 dg, maar ze deed hier niet eerder dan 7wk, mag nu 15 juli, dus das al wel snel! en dan hopen op mooi klein garnaaltje met kloppend hartje! lieffs