Oproep arbo arts

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Eden28, 16 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eden28

Eden28 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.623
    0
    0
    Ik ben gewoon 2 dagen ziek geweest door griep. Ik was vandaag gewoon aan het werk en toen op thuis kwam lag er een brief in de bus dat ik wordt opgeroepen voor het spreekuur. Waarom roepen ze mij op voor 2 dagen griep. Als mijn werk het voor wat voor reden niet vertrouwt dan lijkt het me dan ze dit eerst met mij overleggen.

Ik kan hier niet goed tegen want ik neem eerder vrij dan dat ik me zelf ziek meld op een dag, ik hou er helemaal niet van en al helemaal niet als ze twijfels hebben

2. frummelk

frummelk Fanatiek lid

2 okt 2012
    2.309
    0
    36
    in het midden...
    Bij onze instelling is dat gewoon beleid.... Misschien even overleggen met je baas?

3. Eden28

Eden28 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.623
    0
    0
    Ik ben zelf leidinggevende dus weet wat het beleid is. In het voorjaar ben ik veel ziek geweest door keelontsteking waar ik voor geopereerd ben en toen geen oproep. Een van mijn medewerkers is ziek en moest zelf aangeven of ik de arts wilde inschakelen

4. frummelk

frummelk Fanatiek lid

2 okt 2012
    2.309
    0
    36
    in het midden...
    Haha Owww... Tsjah dan weet ik het ook niet. Kan me dan voorstellen dat je baalt.

5. Hopefultimes

Hopefultimes Fanatiek lid

5 sep 2012
    2.209
    1
    0
    NULL
    NULL
    Kan het niet zo zijn dat er, bij meerdere ziektemeldingen per jaar, gewoon vlugger een oproep is?

6. Eden28

Eden28 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.623
    0
    0
    Ga morgen bellen naar de arts want kan niet eens op het tijdstip omdat me baas me dan nodig heeft voor een belangrijke afspraak...
    Voel me er gewoon erg onprettig bij. Mijn intentie is tot en met 36 weken werken en alle projecten die normaal later in het jaar plaatsvinden hebben ze allemaal naar januari verschoven waardoor ik het super druk krijg is vind dit dan achterbaks terwijl ik geen enkel signaal heb gegeven het niet te gaan redden of het niet trek etc

7. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Ik weet dat dit het beleid is bij meerdere arbo-diensten. Dat als je 3x ziek bent in 1 jaar, ook al ben je alle 3 de keren maar 1 dag ziek toch een oproep bij de bedrijfsarts kan verwachten.

Van de andere kant, bekijk het eens van de positieve kant. Arbo-artsen en zelfs het UWV zijn zeeeeer terughoudend met het laten doorwerken van zwangere werknemers als zij ziek zijn. Misschien willen ze je gewoon op gesprek laten komen om te kijken of je het allemaal nog aankunt of dat er misschien problemen zijn die worden veroorzaakt door de zwangerschap?

8. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Heb dat ook weleens gehad maar toen ik ARBO belde om aan te geven dat ik 100% hersteld was hoefte ik niet meer langs te komen.

9. Username

Username Niet meer actief

Je gaat het er gelijk van uit dat het iets slechts is en noemt het zelfs achterbaks! Dat is wel een hele negatieve instelling.
    Je kunt ook gewoon je baas vragen of hij meer weet en met een open houding het gesprek aan gaan met de arboarts. Want met deze houding wordt het vast geen aangenaam gesprek.

10. mimi83

mimi83 Niet meer actief

waarschijnlijk gewoon een oproep omdat er bekend is dat je zwanger bent en dit jaar meerdere keren iek bent geweest en ze zeker willen weten dat het wel goed gaat en om te vragen of die griep een griep was of op een of andere manier zwangerschapsgerelateerd. Ik zou gewoon even bellen of het telefonisch afgehandeld kan worden op een andere datum..

Niet gelijk negatief denken hoor.. ze willen even praten niet je 3 maanden in bed stoppen of 24 uur per dag laten werken.

11. Ly1

Ly1 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    1.148
    3
    38
    Drenthe
    Ik denk inderdaad dat hij het niet negatief bedoeld, mijn man is nooit ziek, aangezien griep rond gaat is hij vorige week 4 dagen ziek geweest. (de laatste keer was in februari door een keelamandelmoperatie).. vrijdag toch maar weer aan het werk gegaan, maandag toen hij aan het werk was ineens telefoon van de Arbo wat er aan de hand was, maar hebben ze op het werk vergeten beter te melden. Of dat de Arbo zich misschien in wil dekken ivm je zwangerschap, en staat je baas hier buiten?

Misschien hebben ze jou niet beter gemeld, of moet je dat ook zelf doen?

Ik zal als ik jou was inderdaad even de arboarts bellen en aangeven dat je alweer aan het werk bent en even uitleg aan je baas vragen omdat je verder nergens last van hebt, en je dit een vervelend gevoel geeft.. Succes!

12. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Ik zou me er ook niet zo druk over maken hoor en zeker niet "op hoge poten" om uitleg vragen. Waarschijnlijk is t goed bedoeld en gezien je zwanger bent gewoon standaard procedure.
    Als je gewoon ziek bent geweest heb je toch ook niets te verbergen?!?
    En misschien zijn ze je wel vergeten beter te melden, heb ik ook gehad.

13. smurfin29

smurfin29 Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.071
    0
    0
    Leiden
    idd zoals iedereen hier zegt, je niet al te druk maken, je moet maar zo denken, de arbo arts is er voor jou, en ze heeft beroepsgeheim vandaar dat ze vaak medewerkers oproepen omdat bekend is dat sommige mensen het moeilijk vinden om aan hun leidinggevende te zeggen dat het ze te zwaar word of omdat de leidinggevende niet zo meegaand is.

zie het positief en niet als controle, als jij zegt ik had gewoon 2 dagen griep heeft niets met zwangerschap te maken, ik trek het werk nog dan sta je ook zo weer buiten. ze is er voor jouw.

Deel Deze Pagina