Ik moet even wat kwijt. Mijn vriend is niet blij met de zwangerschap en daar heb ik het daar heel moeilijk mee. Ik ben nu 32 en vond het wel een keer tijd, mijn biologisch klok tikt behoorlijk. Mijn vriend is 29. Hij zegt dat hij nog niet het gevoel hebt dat hij er aantoe is en dat hij hoop dat het gaat komen de komende maanden. Ik hoop dat alles goed gaat want als ik een miskraam zou krijgen kan ik mijn kinderwens de komende tijd wel vergeten. We hadden allebei niet verwacht dat ik zo snel zwanger zou raken. Herkennen meer meiden opeens twijfelende mannen?
Dromer je zwangerschap was wel gepland toch? Ik denk dat je vriend er gewoon aan moeten wennen. Mannen doen vaak een beetje raar in het begin van de zwangerschap... Hij heeft nog 8 maanden om te wennen en let op mijn woorden hoe dichter bij de bevalling hoe betrokkener hij wordt!
Hier geen ervaring met twijfelende mannen, wel een man die bij eerste even moest slikken toen het daadwerkelijk raak was. Hij was erg blij, maar zag idd zijn leven wel heel erg veranderen. (het was ook de eerste ronde al raak, dus het ging allemaal wel heel erg snel) Overigens kan hij daar nu nog vaak grapjes over maken, en is het de leukste vader die ik ken.
Ja, het was wel gepland maar we hadden het niet zo snel verwacht. Ik ben er erg blij mee maar mijn blijdschap wordt wel onderdrukt op deze manier. Hij zegt dat hij niet wel wanneer hij er dan wel aantoe zou zijn. Ik denk sommige mannen nooit, totdat het er is.....dat zeg ik nu ook maar tegen hem. En inderdaad hij heeft nog 8 maanden de tijd om te wennen. Ik had het mij alleen heel anders voorgesteld.
hoi dromer, vervelend voor je dat je vriend zo reageerd.. mijn vriend was weer net iets anders, hij werd er een beetje nerveus van zeg maar. wij hadden een datum in gedachten om te stoppen met de anticonseptie, maar deze is steeds iets meer naar voren verschoven (door mij) hij was het daar wel mee eens, maar het maakte hem wel zenuwachtig. soms zei hij zelfs, stop maar met de nuvaring wanneer jij wil, ik merk het vanzelf wel als je zwanger bent dit heb ik natuurlijk niet gedaan, maar het maakte mij wel duidelijk dat hij het gewoon een beetje eng vond allemaal.. ik was binnen 2 maanden zwanger en dat was ook even slikken.. maar gelukkig was hij wel gelijk blij. ik denk dat als het voor je vriend allemaal wat realistischer wordt dat het echt wel komt.. zoals een dikke buik, het eerste schopje dat hij voelt, de eerste echo en ga zo maar door. probeer er gewoon van te genieten, want als hij ziet dat jij er niet van geniet zal het dnek ik alleen maar langer duren voordat hij ervan gaat genieten. sterkte ermee!
Hoi hoi, Vervelend voor je dat je vriend zo reageerd. Mijn vriend moest in het begin ook heel erg wennen. Ik denk dat mannen gewoon meet tijd nodig hebben. Wij vrouwen voelen al heel snel veranderingen in ons lichaam dus voor ons is het eerder echt zeg maar. Gun hem tijd om aan het idee te wennen en 8 maanden is lang zat Geniet van je zwangerschap. Groetjesss
komt allemaal vast wel goed, zolang jij er maar van geniet. Mijn vriend schrok ook in het begin, en deed net of het er niet was. Maar nu begin ik toch een behoorlijke buik te krijgen en hij kijkt er vol bewondering naar. die van mij is visueel ingesteld. Mijn vriend wil bij ALLE echo´s aanwezig zijn, maar naar de verloskundige of de yoga daar krijg ik hem echt niet mee naar toe. Dus misschien verandert hij ook zodra hij bijv echo´s/buik kan zien......
Hey meis, Hier ook een vriend die heel erg moest wennen, hoor! Eigenlijk moest hij nog wennen aan het idee dat wij echt voor kinderen gingen, toen ik al zwanger was. Ik was binnen 2 maanden zwanger. Bij de eerste echo zag ik voor het eerst een kleine twinkeling in zijn ogen. En daarna ging het met stapjes over van gereserveerheid naar steeds meer enthousiasme! Dus ik denk dat het bij jouw vriend ook helemaal goed gaat komen. Denk dat het echt te maken heeft met het feit dat wij al heel snel van allerlei zaken voelen en dat het daarmee heel snel heel tastbaar voor ons wordt. Voor onze vriendjes is het, vooral in het begin, toch meer 'ik sta er bij en ik kijk er naar'. Succes! Liefs, Kiki
HAHA ik herken het! nee maar echt, zodra ze de eerste echo hebben gezien, zijn ze om. We zitten nu tegen de 20 weken echo aan en hij vraagt elke dag wanneer we moeten, hoe laat etc. etc. Het belangrijkste is denk ik wel, om toch met elkaar te blijven communiceren en hem er bij te betrekken. Wij zijn heel dicht naar elkaar toe gegroeid sinds dat ik zwanger ben. Geef hem de tijd en vooral niet pushen komt zeker goed
Wat fijn te horen dat ik niet de enige ben en te horen dat het bij jullie ook goed is gekomen. Ik ben erg benieuwd na de eerste echo hoe het zal gaan.
Hi dromer, Fijn dat je zoveel begrip krijgt, en soortgelijke verhalen toch? Ik hoop voor je dat je inmiddels wel weer blij bent... Mijn (aanstaande) man kreeg spontaan nesteldrang na de test... Hihi, bijna het eerste wat hij zei was 'oooh... Ga ik vandaag even de hele strijk doen en schoonmaken'. Lief toch? Liefs, Mrs Hair
@ mrs Hair Zeker fijn! Ik ga er maar vanuit dat het goed gaat komen en probeer er zoveel mogelijk van te genieten! Haha, bij jou is het omgekeerde wereld! Lief hoor! Gefeliciteerd met je zwangerschap, zie dat het echt nog heel pril is. Liefs, Dromer
Mannen hebben altijd wat langer nodig om aan het idee te wennen, voor ons vrouwen is het vaak een stuk makkelijker. Gelukkig voor de man duurt het 9 maanden voordat het kleintje er is. Als hij straks het hartje hoort en een echo ziet en jullie bezig zijn met het kamertje, gaat het meer leven en je zal zien dat hij dan echt bijtrekt. Succes en sterkte.
Ik weet nog toen wij de eerste echo kregen, er was nog niks te zien, (een klein wormpje) maar trots dat meneer was.... haha ik mocht gelijk niks meer, en een zorgen dat ie zich ging maken....ik kon praten als brugman om hem ervan te overtuigen dat de kleine goed zat opgeborgen En soms heeft ie ook zijn nukken hoor, dan wil ik praten praten praten en dan heeft ie er gewoon even geen behoefte aan om over de zwangerschap te praten. Jij kent je vriend/man het beste, en als jij er vertrouwen in hebt dat het goed komt, komt dat ook
Gefeliciteerd met je zwangerschap!! Wat vervelend dat hij zo reageert, helemaal omdat het niet ongepland was. Tuurlijk kan het "te snel" gaan, maar daar zal hij vast aan wennen. Aan de ene kant zou ik zeggen: laat hem ff, hij went wel. Maar aan de andere kant zou ik hem ook duidelijk willen maken dat jullie er samen voor hebben gekozen en dat jij wel heel blij bent. Hoe dan ook: geniet ervan, je vriend went vast wel. Hij zal wel moeten he!
Die van mij heeft altijd geroepen ik wil geen kinderen!! Ik doe het voor jouw, maar ik wil ze niet. Nou ik kan je vertellen hij is sinds de kleine er is compleet omgeslagen!! Toen de kraamzorg aan de deur stond deed hij open. Goedemorgen ik ben de trotse papa maar dat kunt u waarschijnlijk wel zien . Echt ze moeten er aan wennen maar als de kleine er eenmaal is dan vinden ze het geweldig. Weet je, bij ons voel je van alles van binnen gebeuren, maar de mannen zien alleen die BUIK groeien, zij hebben er veel minder contact mee. Ik weet bijna wel zeker dat het ook bij jouw goed gaat komen, als de kleine er eenmaal is. Gefeliciteerd trouwens met je zwangerschap en geniet er van!! Maak je niet te druk. T komt allemaal goed.
misschien heeft hij ook wat last van zwangerschapshormonen? Want hoe gepland het ook bij ons was, ik heb ook meerdere momenten bij deze en vorige zwangerschap gehad van oh jee wil ik dit wel??