Hallo, Ik heb 22 mei eerste echo gehad. Toen is er gezegd dat het vruchtje ws gestopt was met groeien en vruchtzakje was ovaal ipv rond. Dus 70% kans op miskraam. Afgelopen vrijdag echo gehad (kon niet eerder ivm mijn vakantie) en alles zag et super goed uit, mooi kloppend hartje gezien, mooi rond vruchtzakje. Was wat korter zwanger dan gedacht. Wat prima kan aangezien ik een onregelmatige cyclus had. Toch blijf ik bang... Bang dat bij volgende echo hartje niet klopt. Heb kwalen genoeg, heb al een buikje. Maar angst blijft. 18 juni pretecho om te kijken naar m'n kindje en echo foto cadeautje voor vaderdag. Overal lees/hoor je dat de kans nog best groot is dat t mis gaat... Wie herkent dit en/of kan me misschien wat geruststellen?
Herkenbaar en wanneer die angst over gaat kan ik je niet vertellen. Wel fijn dat je een goede echo hebt gehad en alles er verder goed uit zag. Ik kan je nu wel gerust gaan stellen maar dat doe ik niet, zou ook niet weten hoe het moet. Ik herken het alleen heel erg.. ik ben nu bijna 12 weken en ondanks heel veel goede echo's ben ik nog steeds bang dat het mis gaat.
Wat een vervelend bericht bij de eerste echo.. snap dat de schrik er goed in zit. Gelukkig was het met de laatste echo allemaal goed.. probeer daar aan te denken..een positiever bericht kun je niet krijgen en je hebt nooit 100% garantie dat het goed blijft gaan. Zo maak je jezelf helemaal gek en dan duurt januari nog heel lang. Was er een reden voor dat je zo vroeg echo's krijgt? Ik ben nu 8 weken en moet nog ff wachten.. Succes!
Ik snap je angst helemaal. Zeker na die vervelende 1e echo. De kans dat het mis gaat nadat het hartje kloppend gezien is, is al veel kleiner. 100% zekerheid heb je nooit, zelfs niet na de bevalling. Ik weet dat het moeilijk is, maar je moet gewoon je eigen gedachtegang proberen te veranderen. Je weet dat het nu goed is, het zal goed blijven gaan!
Ik snap je angst ook heel goed.. Hier nu 17 weken zwanger en ook nog steeds een stress kippetje haha.. Geen flauw idee wat je er aan doen kan zou zelf ook graag van die spanning afkomen
Omdat ik op vakantie ging kreeg ik ervoor een echo. Na m'n vakantie om te kijken of t vruchtje gegroeid was. 18 juni is een pret echo voor m'n eigen geruststelling en een cadeautje voor m'n vriend voor vaderdag. Foto om een lijstje. Termijn echo moet ik nog een afspraak voor maken. Morgen eerst vk. Zal ws 2 juli worden.
Niet. Iets verminderd zodra ik de baby begon te voelen, maar nog steeds denk ik vlak voor een echo: misschien is het hartje vijf minuten geleden wel gestopt.. Ik hoop dat de angst bij jou wel verminderd/weg gaat.
Kans dat t nu misgaat is best klein toch? Als je kloppend hartje heb gezien en vruchtzakje is mooi rond enzo. Ben 30 jaar. Er zijn altijd risico's dat weet ik. ☺️
Hier is de angst en het ongeloof ook hardnekkig lang gebleven. Na twee miskramen waarbij m'n lichaam vrolijk deed alsof er niks aan de hand was vertrouwde ik m'n lijf voor geen meter. Bij mij hielpen alle controles en echo's enorm om de angst los te laten. Het kindje groeit ontzettend goed. Na de 20 weken echo geloofde ik dat het goed zat. En ach... nu maak ik me weer druk dat het bij de bevalling alsnog mis kan gaan. Zo is er altijd wat
Ik ben bijna 17 weken zwanger en nog steeds zie ik tegen de volgende echo of onderzoek op. Op het moment dat ik t hartje hoor is ook gelijk alle angst weer verdwenen
Ik heb precies hetzelfde. Heb ik een echo gehad dan is het een dag goedmetmijn ongerustheid en slaap ik heerlijk....maar ik kijk nog elke dag of ik geen bloed zie
Mijn zoontje is 15 maanden en die angst om hem te verliezen is nooit meer weggegaan. Het is wat mij betreft iets wat bij moeder worden en zijn hoort...
Na vandaag weer een kloppend hartje gezien te hebben ga ik nu echt proberen te genieten en me niet zo druk meer te maken. Alles zag er erg goed uit zei ze.