Nou moe...!!!!!!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door eliesja, 21 nov 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. eliesja

    eliesja VIP lid

    3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    Ben benieuwd of meerdere meiden dit hebben...namelijk het volgende>>
    :(: :(: :(: :(:
    Ik ben behoorlijk moe en heb ook wel het gevoel dat ik dan uren kan liggen en slapen, maar als ik dan eenmaal lig dan kan ik niet slapen..
    Ik lig er savonds niet overdreven laat in, zo rond half 10 / 10 uur lig ik op bed. En ben dan zo moe dat ik meestal gelijk in slaap val!! Ik wordt dan iedere nacht om 5 uur wakker en 6 van de 10 keer kom ik niet meer in slaap, dus lig ik maar te liggen en om 7 uur ga ik er dan maar uit. :(

    Als ik de meeste verhalen zo lees dan zijn de zwangeren ook erg moe, maar kunnen wel een gat in de dag slapen!!heeft iemand hier ook last van of gehad en heeft mischien tips??
    :idea:
     
  2. Jenny

    Jenny Fanatiek lid

    14 mei 2005
    1.432
    0
    0
    Begeleiding dagbesteding
    WW
    Hai, ik heb dat nu ook wel dat ik erg moe ben maar snachts wakker wordt en dan moeilijk kan slapen. Bij mij zijn het denk spanningen, ik ga aan vanalles denken!
     
  3. niek

    niek Fanatiek lid

    31 aug 2005
    2.611
    0
    0
    zaanstad
    mijn schoonzusje had dat ook en volgens de arts kwam dat doordat ze te vroeg naar bed ging, probeer eens een half uur of een uur later naar bed te gaan. geen koffie drinken en een goed boek werkt ook.
     
  4. Jeanet

    Jeanet Actief lid

    10 sep 2005
    224
    1
    0
    EVV+ in de thuiszorg
    Zuid Holland
    Ik herken het slaapprobleem ook, vanaf week 7 lig ik soms hele nachten wakker, niet eens te piekeren ofzo, wordt tussen 1.00u en 4.00u wakker en val rond 5.00u weer in slaap en dan.......gaat vaak om 6.00u de wekker en moet ik werken, ik heb dit tot week 14 elke nacht gedaan(een uizondering daargelaten) toen op een dag was ik zoooooooo moe dat ik een hele dag en nacht geslapen heb, en ben toen maar iets minder gaan werken, 's morgen wat later beginnen en 's middags wat eerder stoppen.
    Op het moment lijkt het erop dat ik weer wat beter ga slapen en de moeheid is ook daardoor minder, even op de bank liggen knap ik nu weer van op.
    Ik wens jou in ieder geval suc6 in de nachtelijke uurtjes als je wakker bent, ik weet het 'tis erg vervelend, en de oorzaak.....? Hormonen??
     
  5. Kimmie

    Kimmie Lid

    25 okt 2005
    10
    0
    0
    Bodegraven
    Ik herken de moeheid ook. Ik ben al vanaf het begin heel erg moe en futloos. Lig het liefst savonds met mijn pyama op de bank. Ik moet ook echt zorgen dat ik voldoende rust krijg door mijn week niet helmaal vol te plannen. Ik ben ook vaak sochtends rond 5:00 wakker en ben dan misselijk en moet plassen.
    Erg vervelend, maar het hoort erbij. Ik heb gelezen dat je moet proberen zoveel mogelijk aan je moeheid toe te geven (als dat kan tenminste).

    Groetjes van Kim

    ps: vandaag termijnecho... spannend!!! :D
     
  6. Maryloes

    Maryloes Niet meer actief

    Ik heb precies hetzelfde. Sinds een paar weken moet ik er 's nachts gemiddeld 3 keer uit om te plassen. De eerste 2 keer val ik wel weer in slaap, alleen standaard rond 5.00 word ik wakker om weer te plassen en hierna kom ik gewoon niet meer in slaap. Ik lig te draaien en te woelen totdat m'n wekker gaat en inmiddels breekt het me een beetje op.
     
  7. PetraK

    PetraK Fanatiek lid

    19 sep 2005
    1.222
    0
    0
    Amsterdam
    Herken baar hoor

    Ik had het ook, het is nu gelukkig over.
    Maar als ik om 23:00 ging slapen was ik geheid om 4 uur weer wakker, om vervolgens de slaap niet meer te kunnen vatten.
    Maar nu gaat het goed. Ga nog steeds rond 23:00 naar bed, maar word nu toch al rond 8 uur wakker ...

    Sterkte in elkgeval!
     
  8. eliesja

    eliesja VIP lid

    3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    Jee ben dus niet de enige lees ik... dacht echt dat het aan mij zou liggen, weet alleen niet wat , maar goed, ik ga toch twijfelen.
    Maakt niet uit hoe laat ik ga slapen, maar ben toch iedere keer om 5 uur wakker. ik drink geen koffie meer, lust ik niet meer...ik hoop dat het na die 3 maanden een stuk beter gaat, want het breekt echt op! Het zal idd de hormonen wel zijn. heb 30 november mijn eerste afspraak en zal het eens met mijn verloskundige hierover hebben..
     
  9. suusje

    suusje VIP lid

    7 okt 2005
    5.368
    0
    0
    Almere
    ja die vermoeidheid is vreselijk vermoeiend :p maar ging bij mij na ongeveer 3 maanden de vorige keer over, dus daar kijk ik al naar uit deze keer haha.....ik lig er trouwens wel veel eerder in dan de meeste ...al om 20.00 uur en soms zelfs 19.00 uur hihi....en dan slaap ik en slaap ik, maar ergens midden in de nacht...geen idee welk tijdstip, heb ik soms de twijfel of ik nou slaap of dat ik nou wakker ben...klinkt beetje gek, maar dan ben ik voor mijn gevoel te bewust om aan het dromen te zijn, maar aan de andere kant zou dat wel het geval kunnen zijn...en dan denk ik over van alles na of ik maak van alles mee zoals in een droom het geval zou zijn, maar heb een levendige fantasie, dus dat zou ik ook met mijn ogen dicht->maar niet slapend kunnen bedenken...maar ben dan te moe om even te gaan zitten (om te checken of ik wakker ben of niet) dus het is me nog een raadsel hihi....nou ja, ik ga er maar vanuit dat ik gewoon slaap....
     
  10. Ik heb het ook, hoor.
    Eigenlijk al vanaf het begin, ontzettend moe, geen fut hebben, geen zin om iets te doen.
    Mijn partner doet bijna het hele huishouden. Zeker als ik moet werken doe ik niks in huis.
    Er loopt hier ook nog een mannetje van 13 maanden rond en momenteel hangt ie enorm aan mama, dus nog extra vermoeiend ook.
    En 'snachts slaap ik ook slecht, maar ik probeer overdag wat te slapen als het kleine menke ligt te slapen.
    Ik vertouw er op dat deze fase weer overgaat, en anders heb ik pech!

    Triesje :)
     

Deel Deze Pagina