Hallo allemaal, Ik ben angilla uit 1986 en ik ben vandaag exact een jaar bezig om zwanger te worden.Ik ben zelf iemand die nu 3 dagen gestopt is met roken en heel graag wil afvallen omdat ik bang ben dat het allemaal aan mij ligt.Nu willen mijn man en ik over 4 weken naar de huisarts maar nu ben ik dus bang dat ze ons niet willen helpen omdat ik te zwaar ben.Ik wou in iedergeval voor dat ik naar de dokter ging zeggen dat ik gestopt ben met roken dus dat scheelt al in ieder geval. Wie kan mij tips geven en wie heeft dit ook mee gemaakt???? Groetjes angilla
Hoi, Ik mocht pas met 1,5 jaar naar de gyn. Misschien heb je geluk en sturen ze je door. Goed dat je gestopt bent met roken. Dat zal je kansen zeker goed doen denk ik. Om zwanger te raken, denk ik dan. Te zwaar zijn en roken zijn natuurlijk risico's voor je gezondheid.
Wij zijn in september een jaar bezig en ik heb een vrij regelmatige cyclus. Wij geven de natuur de tijd en gaan in januari eens kijken of we naar de huisarts gaan. De gemiddelde tijd voordat men zwanger raakt ligt rond 1 jaar. Dus wij zullen wel boven het gemiddelde liggen
Ik ben ook veels te zwaar en heb suikerziekte. Na een jaar bezig te zijn geweest ben ik zonder enig probleem door verwezen naar een gyno. Hij heeft gekeken of alles in orde, was en dat bleek gewoon zo te zijn, aangezien ik daarna zwanger ben geworden, helaas wel gevolgd door een MK. Ik heb vriendinnen die ook met overgewicht problemen kampen en na lange tijd proberen ook zwanger zijn geworden. Laat jezelf gewoon controleren, ik vind niet dat je huisarts jou dit mag weigeren omdat je overgewicht hebt. Als hij dat toch doet dan is hij mijns insziens geen goeie huisarts.
Roken en overgewicht zijn helaas wel factoren, die zwanger worden kunnen bemoeilijken! Het wil natuurlijk helemaal niet zeggen dat het bij jou daaraan ligt. Het hangt denk ik ook af hoeveel je te zwaar bent. Ik zou het in ieder geval raar vinden als je niet doorgestuurd wordt naar de gyn, want er kunnen tal van oorzaken zijn, waardoor je nog niet zwanger bent geraakt. Als er verder niks uit de onderzoeken komt, kan je wellicht het advies krijgen om wel wat af te vallen, maar dat is afhankelijk van je BMI. Je huisarts en anders de gynaecoloog zal in ieder geval willen weten of je een eisprong hebt, dus je hebt wel kans dat ze vragen om een paar maanden te tempen of ovu-testen te gaan gebruiken om daarna weer terug te komen.
Nou in tempraturen heb ik niks aan want ik heb namelijk een onregelmatige syclus dus ovu testen heb ik ook niks aan of ik moet er heel veel kopen in de maand.Mijn bmi is nu 38,2 dus dat is echt veel te zwaar.Ik ben gewoon zo bang dat de gynaecoloog zegt dat ik eerst moet afvallen voordat ik onderzocht kan worden en noem maar op. Ik kijk hier zo tegen op!!!!
De gyno heeft mij gewoon onderzocht en wel als advies meegegeven dat gezonder leven en wat afvallen zou helpen. Maar de onderzoek krijg je sowieso.
Wij zijn in oktober een jaar bezig. In maart ben ik 6 weken zwanger geweest. Ik heb me voorgenomen dat als ik in januari nog niet positief test, dat we naar de gyn gaan. Groetjes Cyntje78
Waarom zou temperaturen geen zin hebben als je een onregelmatige cyclus hebt? Misschien juist wel toch. Dan weet je tenminste wanneer je je eisprong hebt. Ook heb je dan vast iets om aan de huisarts/gynacoloog te laten zien. Als ze zeggen dat je eerst af moet vallen kan je een verwijzing naar een dietist vragen dat krijg je tenminste hulp, maar misschien gaan ze je toch wel onderzoeken hoor en je vriend/man. Succes
Als je wil wachten om naar de dokter te gaan vanwege het roken en je gewicht zou ik iig wel beginnen met temperaturen en ovulatie testjes. dan kom je al voorbereid bij de dokter. Wij hadden al 3 maanden getemperatuurt dus was metteen duidelijk dat mijn cyclus wel goed zat. ZIe dat je zegt dat je een onregelmatige cyclus hebt maar juist dan is het verstandig om te gaan temperaturen want met een onregelmatige cyclus heb je meer kans dat je geen goede eisprong hebt. En of je nou regelmatig of onregelmatig bent je moet toch elke dag je temp meten. En ik zou toch gewoon gaan want je weet pas of je moet afvallen als ze het tegen je zeggen. heeft geen zin om vantevoren al een heel senario te bedenken. gewoon gaan dus!
wij zijn nu 10 maanden bezig en ik ben erg onregelmatig ongesteld, maar werd zonder verdere vragen doorgestuurd door de ha.
Ik ben blij dat iedereen er toch positief naar kijk en dat ik me ook echt geen zorgen hoeft te maken. Kan je ook eerst zelf naar de dokter gaan of is het slim om samen met je man te gaan.Als ik word door verwezen dan kan ik alsnog mijn man mee nemen en ik wil zowiezo zijn sperma laten testen.
Ik ben eerst alleen naar de HA geweest, deze heeft me doorverwezen. Toen ik de afspraak met de gyno had, zat mijn vriend in het buitenland, dus was alleen tijdens de onderzoeken. Daarna raakte ik zwanger en hoefde hij zijn sperma niet meer te laten testen.
Als je vriend kan (qua werk/tijd) dan zou ik met zijn tweeen gaan. Jullie worden samen niet zwanger en het is niet alleen jou probleem. Kunnen jullie elkaar steunen en opvangen mocht je een reactie krijgen die je niet verwacht had. Heel veel succes
Mijn man kan pas 7 sep met mij mee naar de dokter.Dus ik zat dan te denken als ik nou alvast alleen naar de dokter ga en dan proberen een afspraak te maken bij de gynacoloog en dan samen op 7 of 8 sep dan is dat denk ik wel beter. Toch??
Wij zijn met 9 maanden naar de huisarts gegaan en die wilde ons meteen helpen. Wij zijn wel samen gegaan, omdat we samen een kindje willen, dus we dat alletwee belangrijk vonden. Ik had toen al 6 maanden getempt, dus dat kon ik meteen laten zien. De huisarts heeft eerst een spermaonderzoek voor mn vriend laten doen. Hij zei dat als het sperma niet goed zou zijn, we dan eerst naar de uroloog zouden moeten en als het wel goed zou zijn we dan naar de gym mochten. Zie onderschrift uitslag was goed Toen heb ik van de ha een doorverwijzing gehad voor de fertiliteitsarts ipv de gyn. Hierheen geweest en heb toen een inwendige echo gehad. Ik heb 4 jaar geleden een soa gehad en was bang dat er iets mis zou zijn. Op de echo zag alles er op het 1e gezicht goed uit. Geen ontstekingen aan mijn eileiders/stokken en de folikel van het oude eitje + het nieuwtje eitje waren goed te zien. Omdat wij toen nog "maar" 10 maanden bezig waren, moesten we eerst de zomermaanden nog zelf proberen totdat we over een jaar zitten en als we dan nog niet zwanger zijn mogen we een vervolgafspraak maken. Dit ook omdat ze nog niet vroegtijdig met dure onderzoeken gaan starten die voor jezelf ook vrij hevig kunnen zijn. Ik ben ook een stevige roker en de f.arts vertelde wel dat ik de leeftijd van mijn eitjes met 10 moest verhogen, ze zouden dus 39 zijn omdat ik rook We zijn inmiddels 11 maanden bezig en zitten nu in ronde 12 en helaas nog niet zwanger. Volgende maand ga ik me laten laseren om te stoppen met roken. Tempen heeft zeker wel zin met een onregelmatige cyclus, als je dit een tijdje hebt gedaan, zul je vanzelf gaan zien dat je eitje tussen een bepaald aantal dagen zal springen, als je een eisprong hebt. Dit moet de gyn ook weten, want stel dat je geen eisprong hebt, kan je medicijnen krijgen om deze op te wekken. Veronderstel dat je ervan uit gaat dat je een eisprong hebt en je hebt deze niet, dan gaan ze mss dingen proberen die bij voorbaat al niet werken. Je hebt wel kans dat je moet afvallen omdat gewicht (zowel over als onder) toch invloed heeft op je vruchtbaarheid. Ik weet alleen niet of je dit eerst moet doen en daarna mag terug komen ofdat ze al wel wat andere dingen gaan testen. Hopelijk ben je toch snel zwanger en hoef je de mmm niet in. Suc6
Juist met een onregelmatige cyclus is het handig om te bepalen wanneer je eisprong is, zodat je wat gerichter kan klussen. Wellicht heb je nu steeds op de verkeerde dagen geklust. Mijn cyclus was wel regelmatig, maar door te tempen en ovutesten te gebruiken, kwam ik erachter dat mijn eisprong 2 dagen later was dan ik eigenlijk dacht. Of jullie samen naar de ha gaat of jij alleen, moeten jullie helemaal zelf bepalen. Ik vond het zelf niet zo nodig dat mijn man meeging naar de ha, dus ik ben gewoon alleen geweest. Doe wat je zelf prettig vindt. Hou er rekening mee dat het vaak wel even kan duren voor je een eerste afspraak bij de gyn of fertiliteitsarts hebt (dus dat je echt bij hem/haar op het spreekuur komt). Dat ligt natuurlijk aan het ziekenhuis. Bij het ene ziekenhuis kon ik de eerste afspraak na 2 à 2,5 maand krijgen en in het andere ziekenhuis na 1,5 à 2 maanden. Je hebt dus kans dat je 7 september nog helemaal geen afspraak hebt, maar pas later.
wij zijn meer dan jaar bezig. onze huisarts gaf aan om 3 maanden te tempen, omdat mijn cyclys onregelmatig is. nu weten we (na 2 maanden dus al) wanneer ik ongeveer mijn eisprong heb. als het deze maand niet raak is, gaan we terug naar huisarts met de tempcurve en verwijst zij ons door naar gyn. ik ben niet veel te zwaar, maar 5 kg mag er wel af. mijn huisarts gaf aan dat het neit perse noodzakelijk is om af te vallen. Het is belangrijker dat je goed in je vel zit. Nou lukt dat niet altijd, want de 1 na de ander lijkt zwanger te worden en dan voel je je soms wat minder, maar ik denk als je jezelf goed voelt en weinig stress hebt (heb ik dus wel) dat helpt! succes allemaal liefs, elisa
Goeiemorgen, Ook wij zijn langer als een jaar bezig. Ik ben vorig jaar april gestopt met de prikpil en vanaf oktober begon ik weer te menstrueren. En vanaf januari had ik een regelmatige cyclus van 29 a 30 dagen. Nu is het sinds mei weer waardeloos zit nu al op 45 dagen. Gisteren bij de huisarts geweest en die heeft ons door gestuurd naar de gyn. Wij krijgen daar vanzelf een oproep van ben benieuwd hoelang het duurt. En wat er aan de hand is.