Als je 1 tip kan geven, wat zou het zijn?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Nuage, 18 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Toen ik de titel van dit topic las dacht ik meteen exact het zelfde: blijf ademen!

Ik hield mijn adem in, echt geen goed idee.

2. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.830
    3.626
    113
    Hou het volgende voor ogen:

Op het moment dat je gaat denken 'ik kan nu echt niet meer, ik ga dood (o.i.d)', dan heb je volledige ontsluiting en mag je gaan persen.

Een vriendin vertelde me dit, en het bleek ook echt zo te zijn. Ook navraag bij andere vriendinnen leverde een bevestiging op.

Daarnaast heb (tot mijn eigen verbazing, want vond het maar onzin) heel veel aan de ademhalingsoefeningen gehad.

3. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Wat hier erg hielp, was in het begin, als je weet dat het nu echt begint maar het nog goed te doen is, zo veel mogelijk te ontspannen. Ik liep rustig door de kamer,zat dan wat op de bank, beetje tv kijken, geintjes maken met mijn man etc. Met spanning hou je de ontsluiting en bevalling echt tegen. En het zal er toch een keer uit moeten.
    Hoe meer je in het begin ontspand hoe sneller het kan gaan. Uiteindelijk had ik een op zich fijne en vlotte bevalling voor een eerste (7,5 uur)

Bedenk gewoon waar je het voor doet, dat het natuurlijk is en dat je straks je kindje in je armen hebt!

4. Zwollywood

Zwollywood Bekend lid

5 dec 2011
    659
    0
    0
    Lang haar in een staart doen en anti klit middel meenemen. Mijn lange haar was na een bevalling van 24 uur zo'n warboel dat ik het drie dagen niet normaal kon kammen.

5. mie

mie Fanatiek lid

17 jan 2011
    1.680
    7
    38
    Haha, dat is een goeie :D

6. Onje

Onje Niet meer actief

Iedereen doet 't! Dus relax!

7. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Niet over nadenken gewoon doen!

8. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    naa

Owja en dit! Ik vond het ook "heerlijk" om te blijven staan tijdens mijn weeën. Van in bed liggen en allerlei andere maniere werd ik niet vrolijk. Vond het ook echt kl*te dat ik zoveel pij had dat ik ruggenprik moest en in bed moest vanwege ctg die ze wilde maken. Achteraf was het niet eens nodig,ging ik van 5cm naar 10 in een half uur. En net toen Milou op mn buik lag kwam de anesthesist binnen... Geen ruggenprik nodig gehad dus :) Maar vond het geen doen om de weeën in bed op te vangen!

X

9. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Bedankt voor alle tips!! Keep them coming :D

10. Anke1986

Anke1986 Bekend lid

22 jan 2012
    775
    0
    0
    Druk aan de studie
    Overijssel
    Vertrouwen op/in jezelf en de rest lekker laten gaan

11. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Ontspannen boven is ontspannen beneden. Dat vond ik een goude tip.

Ik heb dan ook bevallingen gedaan in 4 uur en in 2 uur :D

12. Hummeltje 1

Hummeltje 1 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.855
    2
    38
    NULL
    Laat het over je heen komen.
    Het is niet erg om boeken/internet te lezen en om te weten te komen wat je te wachten staat.
    Bedenk wel dat iedere bevalling anders is en al die horror verhalen pfffff lekker langs je heen laten gaan en alleen de dingen eruit pikken waarvan jij denkt dat je er iets aan hebt.

Uit eigen ervaring :)
    Het is het mooiste wat me overkomen is, en 10 min nadat mijn zoontje geboren was kon ik al zeggen dat ik dit zeker nog een keer wil meemaken.
    Geniet van ieder moment :) het is het mooiste wat er is.
    En hoe relaxer dat je bent hoe makkelijker het gaat.
    Mijn zoontje is met 2 uur en 15 min geboren best snel voor een eerste denk ik zo ;)

13. nath86

nath86 Actief lid

1 jun 2011
    418
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vooral het luisteren tijdens het persen...,kan heel wat scheuren schelen...

14. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Persen met je mond en ogen open!!!!!
    Dit voorkomt verkeerd persen, zodat je adertjes in je hoofd en dan vooral in je ogen springen, en dat jij dus met rooddoorlopen hoofd/ogen op je eerste foto's na de geboorte staat!!
    (en denk nou niet dat je deze tip nog herinnert als het zo ver is dus instrueer je mannetje goed! ;))

15. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    haha idd jez! ik was helemaal schoor want zette druk op mijn keel!!

toch nog 1 tip; leg standaard schoon ondergoed+broek en sokken klaar.
    vliezen braken en daar was meteen de weeenstorm! dus me vent andere/schone kleren zoeken, geen succes haha! dus zelf de trap maar opgegaan om wat uit te zoeken

over t staan met weeen; ik moest ook ff aan ctg en ben er na een minuut mee gaan staan! stelletje gekke! ze hadde ff nie verwacht dat ik al 8 cm had

16. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Iedereen waarschuwde voor alle ellende, maar besef je ook goed dat je gewoon iets mega bijzonders aan het doen bent!! Ik heb hoe raar ook echt genoten van m'n bevalling, heb zelfs m'n 2,5uur persen vol gehouden zonder pijnmed oid! Voelde zo'n oerkracht,tijd is tijdens een bevalling 'niets'.. Ik vond het iig het mooiste wat ik ooit meegemaakt heb!

17. Melovekane

Melovekane Fanatiek lid

6 mrt 2011
    1.284
    0
    36
    Vrouw
    Lerares aardrijkskunde
    Zuid Holland
    Geniet nog van de dingen die je voor jezelf kunt doen! Want zodra je kleintje geboren is heb je daar weinig tijd voor haha...

ja en wat de bevalling betreft.... luister niet te veel naar horrorverhalen van andere!!!

18. Maedra

Maedra Fanatiek lid

29 okt 2009
    1.558
    0
    36
    Rotterdam
    Hier sluit ik me bij aan! De ademhaling die ik op yoga leerde hielp me door de weeën heen te ademen. De eerste keer moest ik puffen van de vpk in het ziekenhuis en dat hielp voor geen meter. Probeer je over te geven aan de weeën en geneer je niet voor de geluiden die je maakt, ik heb op het einde veel gegromd, dat hadden we op yoga geoefend en dat was een fijne manier om die laatste weeënstorm op te vangen.

Als je lang haar hebt; neem een haarband of haarspeldjes mee zodat het niet in de weg zit.

Zorg dat de fotocamera klaarligt het kan op het eind opeens snel gaan en je wil wel het eerste moment vastleggen.

Geniet er van, het is zo bijzonder om je zo op en top oervrouw te voelen ook al is de pijn hels.

19. bagheera

bagheera Bekend lid

2 aug 2011
    746
    0
    0
    NULL
    NULL
    Luister naar je vk tijdens het persen

Denk tijdens moeilijke momenten "ook deze dag en pijn gaat weer voorbij"

Ontspan beneden, als je je over geeft aan de wee trekt de pijn sneller weg dan dat je er tegen vecht is mijn ervaring.

Neem af en toe dextro in want eten lukt lang niet iedereen tijdens bevallen.

Lees je van te voren in over pijnmedicatie. Mocht je het nodig hebben weet je alle voor en tegens want nadenken op dat moment vond ik heel moeilijk.

Wees niet angstig voor wat er komen gaat maar leef van wee tot wee, puf tot puf en van pers tot pers.

Zorg dat je een stoel hebt die in douche kan staan. Ik wilde steeds douchen maar was zo moe, dat ik kon zitten onderde douche was erg fijn.

Succes meiden!

20. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    En idd als je denkt: nu ga ik dood, dan mag je persen!!

Deel Deze Pagina