Wie weet er alternatieven voor hormoonzalf? Ik heb sinds 1,5 jaar standaard eczeem op mijn vingers en met hormoonzalf blijft dit beperkt. Echter mag ik nu geen hormoonzalf gebruiken en wil ik ook absoluut niet dat risico lopen. Maar het gevol is dat ik nu constant met blaasjes en scheurtjes op mijn vingers. Het jeukt verschrikkelijk en doet gewoon pijn. Wie heeft de oplossing voor mij? Alleen vet houden werkt niet helaas.
Ik zou nog even met de huisarts om tafel, want: Theoretisch kunnen bij hoge systemische blootstelling intrauteriene groeivertraging en bijnierschorsremming optreden. Advies: Corticosteroïden uit klasse 12 kunnen kortdurend en op kleine huidoppervlakken worden toegepast. Corticosteroïden uit klasse 34 alleen (onder controle) op strikte indicatie gebruiken. (bron: farmacotherapeutisch kompas)
Ik heb fase 3 (heb eigenlijk al fase 4 nodig). Dat wil ik echt niet blijven smeren. Het is alleen zo lastig omdat het op mijn vingers zit. Het is constant in beweging waardoor het blijft jeuken en pijn doen.
Hier werkt Dream Dream van Lush echt super!! Heel veel mensen hebben hier baat bij (Google maar eens) https://www.lush.nl/shop/product/product/path/1007/id/288/bestsellers-dream-cream
Ik kreeg vd week de tip om kokosvet te smeren. die kan je kopen bij reformwinkels. je kan er ook mee koken, en ik gebruikte het destijds bij spruw op mijn borsten en de spruw verdween en bleef weg door gebruik.
Pure kokosolie. Gewoon bij de tuinen of natuurwinkels te koop. Een giga pot kost je ongeveer 6,- En anders burts bees baby billenzalf klinkt raar, maar werkt als een tiet. Te koop bij Douglas' of douglas online
Oh misschien handig.. ik heb een parfum allergie dus vele gewone cremes vallen af. Kokosolie ga ik ook eens naar kijken.
Waarom zou je geen hormoonzalf mogen gebruiken? Mij werd verteld door de dermatoloog dat t absoluut geen kwaad kan als je bijvoorbeeld 1x per week klasse 3 op je handen smeert. Je moest wel bijna een tube per week dr doorheen jagen zei hij wilde het enig effect hebben op je ongeboren baby.
Maar 1x per week red ik het bij lange na niet mee. Ik moet minimaal 2x per dag smeren wilt het stabiel blijven. En het feit dat hormoonzalf groeiachterstanden kan veroorzaken wil ik geen risico's nemen.
Oke ja dan kan ik het me voorstellen, maar wat zegt je dermatoloog hier over? Neem aan dat die hier toch tips voor hebben? Ik heb het zelf inmiddels heel goed onder controle en hoef nog maar 1x per maand ongeveer te smeren.
Ik zit niet bij de dermatoloog. Niet meer nadat constitutioneel eczeem en parfum allergie is vastgesteld. De rest kon de huisarts wel overnemen.
Een klant van mij heeft een magneetsieraad met koper gedragen en is nu van haar eczeem af! Nadeel is alleen dat je als je nog niet gewend bent aan magneten voor de zwangerschap je deze pas vanaf 14 weken mag dragen
Ik mocht gewoon hormoonzalf blijven gebruiken zonder probleem. Ik gebruik klasse 4 (dermovate) en kan ook niet met lager.
Ik heb ook eczeem op mijn handen en bij mij komt het omdat ik allergisch ben voor aardappelen (rauwe schil) en tomaten. Ik kwam daar bij toeval achter toen ik een week in het ziekenhuis moest blijven. Daar zag ik mijn handen gewoon per dag opknappen. Misschien dat bij jou ook een allergie speelt?
Ik dacht ook meteen aan kokosvet...alleen zou ik dan niet de ontgeurde pakken...dit is namelijk n restproduct wat ontgeurd wordt...extra handelingen in het proces om te maken en toch goedkoper in het schap staan...dat roept erg veel vraagtekens op.