Alternatieven tegen eczeem

Discussie in 'De lounge' gestart door Sparky, 21 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sparky

Sparky Niet meer actief

Wie weet er alternatieven voor hormoonzalf? Ik heb sinds 1,5 jaar standaard eczeem op mijn vingers en met hormoonzalf blijft dit beperkt. Echter mag ik nu geen hormoonzalf gebruiken en wil ik ook absoluut niet dat risico lopen. Maar het gevol is dat ik nu constant met blaasjes en scheurtjes op mijn vingers. Het jeukt verschrikkelijk en doet gewoon pijn.

Wie heeft de oplossing voor mij? Alleen vet houden werkt niet helaas.

2. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Iets met calendula?

3. ffff

ffff Bekend lid

9 okt 2012
    911
    545
    93
    Ik zou nog even met de huisarts om tafel, want:

Theoretisch kunnen bij hoge systemische blootstelling intra–uteriene groeivertraging en bijnierschorsremming optreden. Advies: Corticosteroïden uit klasse 1–2 kunnen kortdurend en op kleine huidoppervlakken worden toegepast. Corticosteroïden uit klasse 3–4 alleen (onder controle) op strikte indicatie gebruiken.
    (bron: farmacotherapeutisch kompas)

4. Sparky

Sparky Niet meer actief

Ik heb fase 3 (heb eigenlijk al fase 4 nodig). Dat wil ik echt niet blijven smeren. Het is alleen zo lastig omdat het op mijn vingers zit. Het is constant in beweging waardoor het blijft jeuken en pijn doen.

5. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
  6. Sparky

Sparky Niet meer actief

7. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

22 mei 2007
    2.688
    4
    38
    Vrouw
    Ik kreeg vd week de tip om kokosvet te smeren. die kan je kopen bij reformwinkels. je kan er ook mee koken, en ik gebruikte het destijds bij spruw op mijn borsten en de spruw verdween en bleef weg door gebruik.

8. Linana

Linana Niet meer actief

Pure kokosolie. Gewoon bij de tuinen of natuurwinkels te koop.
    Een giga pot kost je ongeveer 6,-

En anders burts bees baby billenzalf :) klinkt raar, maar werkt als een tiet. Te koop bij Douglas' of douglas online

9. Oedy

Oedy Actief lid

22 aug 2013
    326
    17
    18
    NULL
    NULL
    Teerzalf helpt hier goed bij de kleine..

10. Sparky

Sparky Niet meer actief

Oh misschien handig.. ik heb een parfum allergie dus vele gewone cremes vallen af. Kokosolie ga ik ook eens naar kijken.

11. Blaadje

Blaadje Fanatiek lid

1 feb 2011
    1.748
    223
    63
    Waarom zou je geen hormoonzalf mogen gebruiken?
    Mij werd verteld door de dermatoloog dat t absoluut geen kwaad kan als je bijvoorbeeld 1x per week klasse 3 op je handen smeert.
    Je moest wel bijna een tube per week dr doorheen jagen zei hij wilde het enig effect hebben op je ongeboren baby.

12. Sparky

Sparky Niet meer actief

Maar 1x per week red ik het bij lange na niet mee. Ik moet minimaal 2x per dag smeren wilt het stabiel blijven. En het feit dat hormoonzalf groeiachterstanden kan veroorzaken wil ik geen risico's nemen.

13. Sparky

Sparky Niet meer actief

Buiten dat om wil ik wel graag van die zalf af. Het is zowiezo enorme troep.

14. Blaadje

Blaadje Fanatiek lid

1 feb 2011
    1.748
    223
    63
    Oke ja dan kan ik het me voorstellen, maar wat zegt je dermatoloog hier over? Neem aan dat die hier toch tips voor hebben?
    Ik heb het zelf inmiddels heel goed onder controle en hoef nog maar 1x per maand ongeveer te smeren.

15. Sparky

Sparky Niet meer actief

Ik zit niet bij de dermatoloog. Niet meer nadat constitutioneel eczeem en parfum allergie is vastgesteld. De rest kon de huisarts wel overnemen.

16. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Een klant van mij heeft een magneetsieraad met koper gedragen en is nu van haar eczeem af!
    Nadeel is alleen dat je als je nog niet gewend bent aan magneten voor de zwangerschap je deze pas vanaf 14 weken mag dragen

17. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Ik mocht gewoon hormoonzalf blijven gebruiken zonder probleem. Ik gebruik klasse 4 (dermovate) en kan ook niet met lager.

18. olleke

olleke Fanatiek lid

8 mrt 2012
    4.842
    4.103
    113
    Acupunctuur! Mag gewoon bij zwangerschap en pakt het probleem van binnenuit aan. Werkt goed!

19. chantal1606

chantal1606 Actief lid

25 jun 2010
    403
    15
    18
    NULL
    NULL
    Ik heb ook eczeem op mijn handen en bij mij komt het omdat ik allergisch ben voor aardappelen (rauwe schil) en tomaten. Ik kwam daar bij toeval achter toen ik een week in het ziekenhuis moest blijven. Daar zag ik mijn handen gewoon per dag opknappen.
    Misschien dat bij jou ook een allergie speelt?

20. Jinne1982

Jinne1982 Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.254
    0
    0
    Eindhoven
    Ik dacht ook meteen aan kokosvet...alleen zou ik dan niet de ontgeurde pakken...dit is namelijk n restproduct wat ontgeurd wordt...extra handelingen in het proces om te maken en toch goedkoper in het schap staan...dat roept erg veel vraagtekens op.

Deel Deze Pagina