Iemand ervaring met Cranio-Sacraal therapie?

Discussie in 'De lounge' gestart door Sjanani, 24 mei 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sjanani

Sjanani Bekend lid

1 aug 2019
    504
    272
    63
    Vrouw
    Hoi,

Heeft iemand hier ervaring mee? Ik ben benieuwd in hoeverre het emotionele gedeelte hiermee "opgelost" kan worden en of gebeurtenissen uit het verleden echt zoveel lichamelijke klachten kunnen veroorzaken.

Ik heb aangezichtspijn en daardoor ook nek en rugklachten. Niet heel erg, maar met periodes is het wel te erg ('s nachts wakker van worden, niet weten welke houding ik overdag aan moet nemen), met ibuprofen kom ik er elke keer wel weer doorheen. Laatste jaar merk ik dat ik emotioneel ook wel wat in de knoop zit. Het lijkt met mijn cyclus samen te hangen dat ik voor mijn eisprong en rond mijn menstruatie neerslachtig ben en een heel kort lontje kan hebben. Maar dat is inmiddels dus wel 2 weken per maand.
    Vanwege de aangezichtspijn zij mijn tandarts dat cranio sacraal therapie zou kunnen helpen. Maar ik weet niet of ik er wel in geloof. Als kind heb ik een paar behandelingen gehad, dat heeft geholpen maar ik kan me alleen herinneren dat ze drukpunten gebruikte en ik wist niet eens dat de behandeling ook psychisch/emotioneel is. Dus ik ben benieuwd of jullie er iets aan gehad hebben.

2. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.875
    2.875
    113
    Noord-Holland
    Mijn docent doet dit, in combinatie met acupunctuur en dan in het emotionele veld en dat werkt fantastisch.

Sjanani vindt dit leuk.
  3. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.375
    30.672
    113
    Vrouw
    Niet zelf. Maar mijn moeder heeft hier heel veel baat bij gehad.
    Ze heeft reuma. En zat destijds ook in een heel donkere periode (verdriet om de dood van haar man oa).

De therapeut nam heel veel tijd voor de behandeling. Deed ook maximaal 2 patiënten op een dag. En er was ook ruim tijd voor een goed gesprek.

Ze is natuurlijk geen psycholoog. Maar de tijd en aandacht deden veel voor haar mentale welzijn.
    En zeker mentale klachten die sterk samenhangen met fysieke denk ik dat deze therapie veel voor kan doen.

Sjanani vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina