ik heb de de nuvaring langer dan een jaar gebruikt. Vroeger gebruikte ik de pil maar die vergat ik steeds in te nemen dus ben ik overgestapt naar de nuvaring. Ik gebruik de nuvaring sinds Juni niet meer en ben dus al 6 maanden bezig met zwanger raken. Is het misschien door het te lang gebruik van de nuvaring de reden dat ik nog niet zwanger ben? ik gebruik ovulatietesten maar ik krijg nooit een positieve uitslag, altijd een donker (C) en een lichte streepje (T). Heeft iemand hier ervaring mee?
Nee dat komt niet van de nuvaring. Als je zeker weet dat je geen eisprong krijgt zou ik even naar de dokter gaan!
Ik heb ook de nuvaring gebruikt (zo'n 2 jaar) Het duurde even voor ik echt ongesteld werd, 64 dagen, maar de rondes daarna toch duidelijke positieve ovu testen. Ligt volgens mij dus niet aan de nuvaring. Succes, en als je het niet vertrouwd gewoon langs je huisarts.
Nee hoor, ligt niet aan de ring, 1 jaar is ook niet echt lang hoor. Ik heb de ring ruim 5 jaar gebruikt en was na 4 rondes zwanger van de eerste. Zeker omdat je een vrij regelmatige cyclus hebt, denk ik wel dat je een eisprong hebt, anders is je cyclus veel langer steeds. Ik denk dat je steeds net je piek mist, waardoor je ovu testen niet donker worden, jouw piek is bijv. 's nachts. Ik raad je aan te gaan tempen, en eventueel ernaast ovu testjes te blijven gebruiken, maar met nauwkeurig tempen moet je je eisprong kunnen vinden (waarschijnlijk zal je HA je dit ook aanraden). Veel succes !
Madre: dat ligt echt niet aan de nuvaring. Ik had meteen na gebruik van de nuvaring (5jaar) meteen een nette cyclus! EN moet zeggen dat 6 maanden bezig zijn om zwanger te worden niet lang is hoor. Gem ben je wel een jaar zoet. Dus zou me daarom niet druk maken.
Ja ze bedoelt temperaturen. Dat doe je door elke ochtend op ongeveer hetzelfde tijdstip en voor je opstaat (dus ook voor je gaat plassen e.d.) je temperatuur te meten, bij voorkeur rectaal. Die waarde schrijf je op op hou je bij in je computer. Na de eisprong stijgt je temperatuur een paar tienden, om hoog te blijven tot het eind van je cyclus, dan daalt hij en wordt je ongesteld. Als je duidelijk verschil ziet tussen de temp van de eerste helft en de tweede helft van je cyclus, is de kans heel groot dat je een eisprong hebt. Je zou trouwne ook een tijdje 2x per dag ovulatietestjes kunnen doen, dan is de kans dat je je ei "mist" wat kleiner.
Hi Dopey, missschien een domme vraag maar met wat moet ik mijn temperatuur meten? Kan ik het bij de apotheek halen? Sorry maar ik heb geen idee......
Hey Madre, Inderdaad zoals Dopey zegt. Meten doe je gewoon met een thermometer, en als het goed is kun je die gewoon bij de drogist halen Kijk eens in de forums over zwanger worden of gebruik de zoekfunctie, dan vind je heel veel informatie over 'tempen' om zo je eisprong te vinden en zwanger te kunnen raken! Mocht je dat allemaal te ingewikkeld vinden, dan kan ik je ook de Persona aanraken. Dit is een soort computertje waarin je ovulatietestjes moet doen en deze worden dan afgelezen, deze conputer geeft dan aan wanneer hij je eisprong heeft gevonden. Voordeel van de persona vond ik dat je die ovulatietesten wel met ochtenduriene kunt doen. Google maar eens persona, krijg je veel info. Ze zijn nieuw zeer prijzig, maar ze staan op Marktplaats voor zo'n 25 euro. Succes met zwanger raken! Groet Snoozie
Hi snoozie, dank je wel. Morgen haal ik wel een thermomether. Nog een laatste vraag, is het oke te temp tegelijkertijd met ovulatietesten? Ik ga hier verder over lezen.
Ja hoor, dan heb je gewoon een extra controle, is juist heel handig. Je hebt een speciale website waar je een tewmpratuur kaartje kunt bijhouden, en die rekend dan zelf voor je uit wanneer je ovulatie is geweest. Zie link Ovulation Calendar and Ovulation Chart - Fertility Charting Erg handig hulpmiddel. Groet Snoozie