als je als moeder wordt aangesproken op gedrag van je kind ??

Discussie in 'De lounge' gestart door nikkie83, 20 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bri

Bri Niet meer actief

Dat lijkt me heel moeilijk voor je, en voor je dochter. En fijn dat er een juf is die kan helpen.
    Maar dit lijkt me geen 'gemiddelde' situatie. Een 'gemiddelde' basisschoolleerling kan conflicten met leeftijdsgenoten (soms) wel oplossen. Niet altijd natuurlijk, en logisch dat er soms in bemiddeld of ingegrepen moet worden, maar het 'gemiddelde' kind hoeft niet zo in bescherming genomen te worden... Vandaar mijn reactie op jouw reactie.

2. KnuffieQ

KnuffieQ Niet meer actief

Waarom niet met dochter bespreken hoe ze zoiets aan kan pakken zodat ze kan uitproberen en zekerder wordt van haarzelf. Door het steeds voor je kinderen het op te lossen krijgen voelen ze zich echt niet zekerder van en leren ze mijne inziens ook niet van.

Maar das mijn mening maar hoor;)

3. KnuffieQ

KnuffieQ Niet meer actief

Niet verkeerd bedoeld hoor maar dan zou ik eens gaan kijken voor hulp voor je dochter als het echt zo de klauwen uitloopt. Weerbaarheidstraining of zoiets via een speelse manier.

Of met de juf een aanpak bedenken die haar wel leert het zelf op te lossen

4. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83

En datis een vrijbrief om een ander bang te maken of zeer te doen? Mijn zoonis een wildebras een drukke avontuurlijk klim aap.maar hij weet donders goed dat slaan schoppen duwen etc niet mag. Dat is niet op geslachtaf te schuiven. Duwen etc is hier gewoon straf een ander moedwillig pijn doen of laten schrikken doe je niet punt

5. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Ik heb hier een super verlegen rustig onzeker knulletje, dat ook huilt als hij geduwd wordt!

Ik vind het ook prettig om te zien dat een ouder. N kind corrigeerde als er iets gebeurd wat niet mag. En dat ook mijn kind ziet dat die ander door z'n ouder even aangesproken wordt .

Als mijn zoontje is doet wat niet kan of mag haal ik m altijd even naar me toe om dat uit te leggen. Hij leert het zo en de ander ziet der er iets mee gedaan wordt!

Stoeien prima, maar als er 1 aangeeft dat t klaar is dan is het ook klaar!

6. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    Ik dacht nou precies hetzelfde!!!

7. Maaik79

Maaik79 Actief lid

11 apr 2009
    466
    2
    18
    Het is toch geen excuus dat jongens wilder zijn om maar te gaan duwen? Mijn dochter is klein en wordt ook weleens door grotere kinderen omver geduwd. Als de ouders erbij staan en niks zeggen, dan doe ik het wel. Uiteraard netjes en niet hysterisch. Ik leer mijn dochter zich netjes gedragen en niet te duwen of te slaan. Zie ik het wel, dan krijgt ze het te horen.

Ik ben hier vrij gevoelig in, ik ben vroeger meer dan genoeg gepest en weiger dit met mijn dochter te laten gebeuren.

In het geval van TS lijkt me de reactie van de moeder wat overdreven, maar ik lees het verhaal nu maar van 1 kant.

8. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Tja van de ene kant zijn dat gewoon jongens. Die 2 van mij zijn ook van die brassers maar bij duwen, trekken, slaan, schoppen etc spreek ik ze er wel op aan.
    Mijn oudste heeft er een handje van om iets te doen, dan sorry te zeggen en dat daarmee de kous af is. Maar ik probeer er wel voor te waken dat het geen 'gewoonte' wordt. Ik snap dat hij gewoon nog niet beseft wat hij een ander 'aandoet', hoe de ander zich voelt door zijn actie maar daar ben je dus als ouder voor om hem dat te leren.

Deel Deze Pagina