Heel veel sterkte TS, ik vind het idee van Khlo van het huilbaby-protocol iets om aan je huisarts voor te leggen. Jij trekt het niet, dat zou toch de maatstaf moeten zijn. Onze oudste zoon was ook een huilbaby, ik had het geluk dat mijn vriend detijds een paar maanden thuis zat. Konden we elkaar afwisselen. Verder, ik weet niet of je van plan bent om je tweeling naar een kinderdagverblijf te brengen of een gastouder, maar met 8 weken kunnen ze daar vaak al terecht. Ook al zijn het maar 2 ochtenden per week, dan heb jij eventjes rust.
Wat Rozemarijke zegt, als je op een manier een lijntje hebt met een ka bel op en doe je verhaal. Als dat niet zo is, heb je 1 ha of een ha-praktijk? Bij een praktijk kan je een andere arts vragen. Ik heb ook meerdere malen bij mijn ha gezeten en gewoon aangegeven dat je een verwijzing wil. Ik ben in 1 week tijd gewoon 3x gegaan. En als je geen andere optie ziet, hap bellen kijken of die wel wat kunnen doen. Mijn ervaring is dat ze vaak zoiets niet als spoed zien en dus niet willen/kunnen helpen, maar wie weet....
Ik zou echt naar een andere huisarts gaan voor een 2nd opinion of dit door een ka laten doen. Je eigen huisarts moet je dan doorverwijzen en mag dit niet zomaar weigeren als jij dit verzoek indient: Wat is een second opinion in de zorg? | Vraag en antwoord | Rijksoverheid.nl
Wat fijn meis! Nog steeds het gevoel dat het werkt? Ben je rustiger? Ik ken de behandeling niet precies hoor maar volgensmij moet je toch in gedachten aan bepaalde heftige momenten denken? Lijkt me zeker zwaar om weer op te rakelen maar het is voor een goed doel en hopelijk gaat het je enorm veel rust geven straks en vertrouwen in je nieuwe Kindje!
Iedereen weer bedankt voor de lieve woorden en tips. Ik zit bij een huisartsenpraktijk en heb daar nu iedereen gehad en iedereen reageert hetzelfde... Met mijn oudste loop ik bij de kinderarts voor eczeem. Een superlieve arts. Daar heb ik niet eens aan gedacht!
Oh die zou ik heel gauw contacten als ik jou was. En belachelijk dat al die artsen dat zeggen, alsof het niet duidelijk is dat je er doorheen zit en dat het wellicht een idee is om je kindje medisch te onderzoeken. Al was het alleen maar voor jouw geruststelling, dat is meer dan genoeg reden.
Heb je op you tube al een keer the happiest baby on the block van Harvey Karp gekeken? Ik kreeg via de ka een boek (van Carol Lasham) daarover en het leek of het over mijn jongste geschreven was. Voor mij was het heel verhelderend en ik heb er ook echt wat aan gehad. Misschien een optie. Succes!
ben ook wel benieuwd... ik had persoonlijk elke ha afgebeld voor een medicijn.. Inderdaad, ook van vaccinaties kunnen kindjes extreme hoofdpijnen hebben, misschien is dat een osteopaat iets. Maar wat ik van je gelezen heb is het verborgen reflux... en daar helpt inbakeren echt bij... ik denk alleen maar arm kind heel veel sterkte voor jou!
Hier ook een stille meelezer. Heb toch na het lezen van dit topic vaak aan jullie moeten denken. Ben benieuwd hoe het nu met jullie is, hoop een stuk beter.