verschrikkelijk verslikken in broodkorst...

Discussie in 'Voeding' gestart door guusje27, 14 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. guusje27

guusje27 Fanatiek lid

16 apr 2010
    4.417
    0
    0
    Hai dames,

Ik heb nu al een aantal keer geprobeert mijn dochtertje een stukje brood te geven, zowel korst als een klein stukje zacht brood in mondje te doen. Telkens als ze dit krijgt begint ze te kokhalzen en stikt ze er telkens zowat in..Nu al een paar keer haar hele fles va een uur daarvoor eruit gegooid..met het stukje brood erbij... Ook geprobeert stukje brood en daarna een slokje diksap. Met hetzelfde resultaat.

Ik vind het nu echt niet meer leuk om brood te geven en durf ook eigenlijk niet zo meer... Iemand nog tips?

liefs Guusje

2. babyproject

babyproject Niet meer actief

Wij stopten in het begin het stukje brood in haar wang, zo tussen haar kiezen, zodat ze niet het stukje in haar keel zuigt, maar zou gaan kauwen. Misschien helpt dat?

3. adi

adi Niet meer actief

Er wordt vaak geadviseerd om wat 'ouder' brood te geven, of brood te roosteren en dat te geven. Dan verslikt kindje zich minder snel erin.

Het is verder heel verschillend per kindje. Mijn kinderen konden met 7 maanden nog niks met een stuk brood (komt waarschijnlijk door de vroeggeboorte)
    Wij deden toen een stukje (oud) brood in hun wang zetten, zodat ze 'iets' moesten doen met de kaken en de tong om brood te kauwen en naar achteren te werken. Zo hebben ze geleerd dat ze een stuk brood niet zomaar konden doorslikken, maar moesten kauwen. Toen ze dat goed konden zijn we overgegaan op broodkorsten en hele boterhammen.

4. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Ik heb net nooit iets in zijn mond gestopt. Wij gaven altijd een lang stuk brood en lieten hem doen. Nooit een probleem gehad.

5. misa

misa Niet meer actief

Misschien een boterham met boter dubbel vouwen (zonder boven en onderkorst). Die in 4 of 5 lange repen snijden in in de hand geven?

Of zoals eerder gezegd is: in de wang stoppen.

En anders zou ik gewoon eventjes een week of 2 wachten. Wie weet is het voor jouw kindje nog ietsje te vroeg voor brood. :)

6. guusje27

guusje27 Fanatiek lid

16 apr 2010
    4.417
    0
    0
    dat ga ik nog proberen, stukje in haar wangetje stoppen, als dit hem niet wordt wacht ik nog wel een paar weekjes.

Thanks ladies!

7. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Kokhalzen is niet erg, dat is alleen vervelend om te zien, maar heel goed dat je kindje zelf het brood er weer uit kan werken! Zelfde met het spugen! Dus kokhalzen is niet hetzelfde als verslikken! Babies hebben een erg sterk kokhalsreflex. Ik weet niet of je baby naast brood al stukjes eet, of gepureed, maar anders is brood 't eerste wat echt in dr mondje komt als eten. Daar moet ze heel erg aan wennen!

Ik zou of even wachten, of niet al te vers brood geven. Of bijvoorbeeld een soepstengel om te oefenen aan afhappen.

Deel Deze Pagina