Mijn zoontje is nu 6 weken oud en ik zie op zijn onderkaak al een witte stip zitten. Ik heb het idee dat dit weleens een tandje zou kunnen zijn. Het is niet zo dat hij heel erg kwijlt, maar er zit wel wat meer speeksel in zijn mond. Ook is hij de laatste dagen wat huileriger en stopt hij vaker zijn vuist in zijn mondje. Dan denken wij dat hij honger heeft, maar zijn fles drinkt hij niet leeg. Ook wanneer hij wel honger heeft drinkt hij zijn fles niet altijd helemaal leeg (sinds dit weekend). Ook spuugt hij de laatste dagen wat meer dan normaal. Hij geeft bijna altijd een mondje terug, maar de laatste dagen echt een golf. Normaal gesproken dat stoppen baby's/kinderen vanalles in hun mond om er maar op te kauwen; dat is bij hem nog lang niet het geval vandaar dat ik het moeilijk in te schatten vind of dat het een tandje is. Ze zeggen weleens dat het erfelijk bepaald is met hoeveel maanden de tanden doorkomen. Bij mijn man kwam ook al met 6 weken een tandje door. Dus het zou best wel eens kunnen. Groetjes, Linda
ook hier was het een talgkliertje toen wij heel vroeg wat zagen. En fae viel echt AAN op alles waar ze haar 'tanden' in kon zetten, verder vieze luiers enzo, maar niets hoor, nog steeds niet.
Talgkliertje of misschien spruw (grote kans als je BV geeft). Als er tandjes door gaan komen zie je dat vooral als het tandvlees wat dikker is, een beetje roder dan normaal.. en je ziet een soort streepje ipv een stipje. Het tandje komt recht door, dus zal niet snel een puntje zijn!
ik geef flesvoeding. of het echt een puntje is dat is moeilijk te zeggen. Er zit iets wits. kan ook wel een soort streepje zijn.
Talgkliertjes zitten toch meestal op je huid en niet in je mond? Ik heb er eigenlijk nog nooit van gehoord. Wat zijn de symptomen dan van talgkliertjes?
talgkliertjes zitten ook in de mond, dan kan het lijken op een tandje. en van fv kunnen ze ook spruw krijgen. als het een tandje mocht zijn voel anders met je vinder, een tandje wat door komt is heel scherp.
ik had er ook nooit van gehoord hoor, maar ik was er van overtuigd, dat fae (als grote uitzondering!) als eerste een hoektandje zou krijgen. Daar zat een wit puntje en het tandvlees voelde ook vrij hard... Ik geloofde dus de cb verpleegkundige ook niet helemaal toen ze met dit verhaal kwam . Maarja, later las ik het hier ook en 3 maanden later is er nog geen tandje door, dus tja.. dan weet je genoeg .
Ze zeggen weleens dat het erfelijk bepaald is met hoeveel maanden de tanden doorkomen. Bij mijn man kwam ook al met 6 weken een tandje door. daarom vermoed ik dus een tandje
Yep, ook ik ken het welbekende talgkliertje Volgens het boek Oei! Ik groei kan het doorkomen van een tandje nooit gepaard gaan met een sprongetje. Toch valt me op dat Yelena's ene wang aanzienlijk roder is dan de andere. Kwijlen doet ze aanzienlijk meer. Maarja ik wacht het wel af joh. Je merkt het vanzelf wel. Alles in de mond stoppen is ook een manier om dingen te onderzoeken. Yelena doet dat ook steeds meer maar die kauwt ook echt op har vingertjes.