als je bevalling begint...

Discussie in 'De bevalling' gestart door Jessy25, 3 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jessy25

Jessy25 Actief lid

1 nov 2006
    310
    2
    0
    Receptioniste
    Katwijk
    Ik heb een vraagje.. Ik lag bij mijn vorige bevalling al in het ziekenhuis toen ook mn vliezen braken...Dit leek wel een tsunamie (in mijn herinnering haha) maar alles was nat, het bed, de vloer, de wc waar ik heenrende...

Deze keer wil ik thuis bevallen, maar hoe doen jullie dat, leggen jullie een aantal weken voor de uitgerekende datum een zeiltje onder je matras en op je lakens ofzo voor als je vliezen tijdens je slaap breken???? was gewoon even nieuwsgierig :D Heb net zo'n mooi nieuw bed en de vloerbedekking is ook niet waterproof hahaha:)

Thanks alvast!

2. Haasje83

Haasje83 Bekend lid

30 mrt 2009
    654
    0
    0
    Amsterdam
    ik heb een waterdichte molton bij de Hema gekocht, net nieuwe matrassen en wilde niet de gok nemen dat de "tsunami" naast, langs of over het matje beland;)
    ben nu alleen nog bang voor de bank....

3. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.275
    6.802
    113
    Ja een zeiltje onder het matras inderdaad.

Uiteindelijk zijn mijn vliezen gebroken door de Vk in het ziekenhuis.

4. EmyD

EmyD Niet meer actief

Whaha, bedenk me nu ineens dat manlief toen ik tegen het einde liep elke keer als ik op de bank zat met een vuilniszak aan kwam zetten..

5. lindavg

lindavg Fanatiek lid

25 feb 2007
    1.458
    0
    0
    Verkoopster in speelgoedwinkel
    Hoogvliet
    Hier voelde ik wat nattigs waar ik wakker van werd en dacht dat ik in me broek aan het plassen was.
    Tot ik me realiseerde dat het weleens me vliezen zouden kunnen zijn.
    Dus ben zo snel ik kon naar de douche gegaan en daar klapte de ballon pas echt zeg maar.
    Paar druppies op laminaat gelukkig.

6. Haasje83

Haasje83 Bekend lid

30 mrt 2009
    654
    0
    0
    Amsterdam

:D fantastisch!
    Volgens mij heeft mijn vriend er nog niet aan gedacht dat het mogelijk ook op de bank kan gebeuren... nog niks van hem gehoord of gezien!
    Nadeel is ook dat hij groen is, dus vlekken vallen eventueel best op!

Maar om nou de komende weken op een vuilniszak te gaan zitten kraken en broeien... neeeh;)

7. Towser

Towser Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.222
    1
    0
    Gelderland
    O, jee had ik ook nog niet aan gedacht, we hebben net een nieuwe bank. Er zit wel een speciale vuilwerende laag op. In het boekje stond één of ander onsmakelijk verhaal over van alles wat uit mensen en dieren kon lopen en dat 't daar dan tegen bestand zou zijn.... de ultimieme test dus misschien.....

8. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Hier braken ze nadat ik de droger dicht had gedaan. ik had geen tsunamie. Er was nog maar een klein beetje vruchtwater over, dus het was meer een gutsje in de broek, het leek net of ik een klein beetje in mijn broek had geplast. Dat was alles...

ik had wel zo'n Hema molton op mijn bed liggen, trouwens.

9. zicht

zicht Niet meer actief

Mijn vliezen waren snachts in bed gebroken. Ik kon nog optijd naar de badkamer rennen. Het gutste er niet in 1 keer alles eruit, maar steeds in beetjes.

10. Amfy

Amfy Niet meer actief

hier had mijn bed het echt niet overleeft als op mijn bed de vliezen water gebroken. ze hebben ze gebroken in het ziekenhuis op het verlos bed. maar ik dank dat er wel een liet op de grond is gelopen ondankst de overvloed aan celstofmatjes.

ik mocht trouwens van mijn vriend wel iop de bank zitten ( we wilden een nieuwe ;) )

maar in de auto heb ik 4 weken op een vuilnis zak en handdoek gezeten

11. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    bij mijn eerste had ik een wat kramperig gevoel en toen ik naar de wc ging braken daar mijn vliezen, maar was niet giga-veel, bleef steeds een beetje lopen.

Bij de tweeling lag ik al in het zkh opgenomen toen ik 's nachts ineens wakker werd in een drijfnat bed! Ik dacht nog: jee wat heb ik liggen transpireren.
    Toen de eerste van de twee geboren was en de tweede eraan kwam, hebben ze zijn vliezen doorgeprikt, dat was een soort golfslagbad! Ik was drijfnat en de gyns sprongen opzij hahaha.

Ik deed wel al een zeilje in mijn bed, en daarover een badlaken (anders kon ik niet lekker liggen ivm zweten en kraken) maar ben wel blij in die zin dat ik al in het zkh lag hahaha

12. Jessy25

Jessy25 Actief lid

1 nov 2006
    310
    2
    0
    Receptioniste
    Katwijk
    whahahaha ik heb nog helemaal niet aan onze bank / vloerbedekking / auto gedacht... oneeee! Ga gewoon een paar van die incontinentie luiers voor bejaarden dragen tegen die tijd :D;)

13. Haasje83

Haasje83 Bekend lid

30 mrt 2009
    654
    0
    0
    Amsterdam
    mevrouw van de kraamzorg raadde aan om zo'n dekje mee te nemen in de vluchttas naar het ziekenhuis... om op de terug weg de bekleding van de auto te beschermen tegen het vloeien (iets met geen plastic in de kraamverbanden waardoor je snel doorlekt)

zal zo is bij mijn vriend opperen hoe en wat met de bank, kijken hoe hij reageert:D
    meestal is het niet zo veel vruchtwater wat je verliest als de baby al is ingedaald, maar voorkom liever vlekken;)

14. basbousa

basbousa Bekend lid

6 jul 2009
    678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Per wanneer zou je je bed moeten bedekken met een zeiltje?

15. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Ik had het er aan het begin van week 37 op liggen en zo'n molton ligt fijner dan zo'n krakerig glij-zeiltje!

16. joyce1838

joyce1838 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.922
    1
    36
    mkd groepsleidster
    bij beide meiden, werd ik `s ochtends rond 5.00 wakker met een plas gevoel en pas op de wc begon het te lopen.
    verder had ik geen zeiltjes op mijn bed liggen, het idee alleen al dat ik zo moest gaan slapen en bij beide keren hebben we er eigenlijk ook niet echt aan gedacht om het te doen. was dan wel weer irritant omdat ik met mega persdrang moest wachten totdat mijn man en vk het bed klaar hadden voor de bevalling.;)

17. Johannal

Johannal Fanatiek lid

28 jan 2009
    3.119
    0
    0
    Ik ga vandaag zo'n matrashoes kopen heb ergens in een ander topic gelezen dat je die van de Action moet hebben die schijnen het best/fijnst te zijn..... ligt een beetje aan hoe plastic en hoe krakerig wanneer ik hem eronder ga doen.... Nu hebben we op zich redelijk slecht matrassen en zou ik heel graag een nieuw willen maar daar hebben we de komende tijd geen geld voor ben ik bang....

18. janna76

janna76 Fanatiek lid

8 nov 2008
    1.412
    0
    0
    huis mamma en boerin
    drenthe

Ik heb hem ook en ben super tevreden.
    Niet extra heet of zo, geen gekraak. Ligt lekker.
    Koste iets van 6 of 7 euro of zo.

Liefs Janna

19. basbousa

basbousa Bekend lid

6 jul 2009
    678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ok, tnx!

20. Towser

Towser Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.222
    1
    0
    Gelderland
    Ja, hier ook zo'n ding van de Action van €6,95, mijn vrouw is er ook tevreden over. Nu nog een oplossing voor de nieuwe bank....:$

Deel Deze Pagina