Misschien zo'n ding om in je kledingkast op te hangen wat naar lavendel ruikt? Er zal vast wel een naam voor zijn.
Gewoon een lekker 'dom' souvenir? Dit geef ik (sinds mijn kinderejaren al) aan mijn moeder en ze vindt het altijd leuk! Dus een souvenir uit jouw dorp of stad? Zoals een Eiffeltoren uit Parijs? In dit geval slaat dat souvenir dan helemaal op jou en dat vinden alle opa's oma's en ouders leuk!
Ohhh of een potje jam, je hebt ook soms van die mandjes met verschillende potjes jam erin, dat namen we altijd mee voor mijn oma als wij op vakantie waren geweest.
Ook al is het in NL ook te koop; iets van L'Occitane en Provence? Doe ik regelmatig en wordt altijd gewaardeerd.
Bedankt voor jullie reacties Hier kan ik echt iets mee. Ik ga deze week eens op zoektocht. Ik belde haar gisterenavond om te vertellen dat ik langs zou komen en ze was zooo blij Ze heeft mijn dochtertje van 2,5 jaar nog nooit ontmoet dus dat zal het grootste cadeau zijn. Ik heb haar al 6 jaar niet meer gezien..
Dat is inderdaad het grootste cadeau! Of een mooie foto in een lijst van jou en je dochtertje? Niet echt Frans maar wel toepasselijk wellicht?
In dat geval zou ik, net als dirksmama, voor de franse mosterd gaan. In zo'n mooie aardewerken pot Ik wens jullie een mooie hereniging toe, zal heel bijzonder worden!
Ligt er ook aan waar in Frankrijk je woont en wat voor soort mensen het zijn. Favoriete cadeautjes hier zijn: -olijven schaaltje -Kaasplankje met kaasmes -lavendelzakjes, kaarsjes, potpouri -infusion met mooie theeglazen -sirop de menthe -huile d'olives -kussensloopjes of handdoeken/theedoeken met Frans motiefje -onderzetters -chocolade of snoep -boeken over de omgeving waar je woont. -parfum Ohhh vreselijk moeilijk altijd he, ik benijd je niet Maar ze zijn vast zo blij om je te zien dat ze alles prachtig vinden!
Oh jullie maken me het nog lastig met al jullie tips Maar bedankt in ieder geval Ja ik heb haar al echt lang niet meer gezien. Ik ben ook al 4 jaar niet meer naar Nederland geweest. Ik heb de afgelopen 6 jaar 3 kindjes gekregen die ze allemaal nog niet heeft gezien en ik kan er dit keer maar 1 meenemen dus dat is wel jammer. Is anders erg lastig qua me verplaatsen daar en slaapplaatsen enzo. Maar goed in oktober wordt mijn oma 70 jaar en dan wil ik wel proberen om ze allemaal mee te nemen. (Ik heb 4 kinderen) Ik heb trouwens iets gevonden wat mij heel leuk lijkt : Sac à pain déco baguette, noir au dos 'Un sac à baguette' Voor het vervoeren van stokbroden van de bakker of winkel naar huis en om thuis stokbrood in te bewaren zodat ze langer vers blijven. Wat vinden jullie daarvan?
Trouwens Elea, woonde jij een paar jaar geleden niet bij mij in de buurt in M.eurthe -et- M.oselle? Volgensmij waren we tegelijk zwanger en hadden we elkaar hier net leren kennen toen jij weer op het punt stond om te verhuizen? Of vergis ik me nu?
Ja, dat is een leuke stokbrood zak. Houdt ze van stokbrood? Wat jammer dat je maar één kind kunt meenemen deze keer zeg! Gut, voor mijn gevoel is Frankrijk echt naast de deur van Nederland, grens is maar 2 uur rijden van mijn geboorteplaats. Parijs-Rotterdam is maar 2 uur en een kwartier met de trein. Maar ja, ik woon ook echt helemaal aan het andere einde van de aardbol