Gisteren was ik bij een grote winkelketen bij mij in de buurt. Nadat ik mijn boodschappen afgerekend had ging ik 'inpakken'. Toen kwam ik er achter dat ik iets miste. Eerst dacht ik nog dat ik het vergeten was op de band te leggen, maar na controle van mijn bon, zag ik het bovenaan staan. Ik sprak gelijk de cassiere aan, misschien lag het nog ergens naast haar kassa. Ze keek even om zich een, zag niets en schakelde gelijk een collega in. Die moest weer iemand anders gaan halen en die dame verdween met mijn bon naar een kantoor achter in de winkel. Al met al waren we al zo'n 15 minuten verder. Na 10 minuten kwam ze terug met de boodschap dat ze helemaal niets voor mij kon doen. Waarschijnlijk had de klant voor mij mijn aankoop in haar eigen tas gestopt. Het afrekenen gebeurde daar op een manier zodat je amper tijd had om je spullen in je tas te stoppen, want dan werden de spullen van de klant na jou al ongeveer over die van je zelf heen geduwd. Ik vond dus dat het niet helemaal mijn schuld was dat ik niet in de gaten had gehouden waar mijn spullen waren gebleven. Het personeel vond dus dat ik dat wel had moeten doen en dat hun niet aansprakelijk waren. Ik kreeg geen meeleven en ik werd na 30 minuten wachten gewoon de winkel uit gezet. Wat hadden jullie verwacht in zo'n situatie? Ik had gedacht dat ik m'n geld terug zou krijgen, of een vervangend artikel... Of ben ik dan misschien een beetje naief? Volgens het personeel zou dat niet kunnen, want dan klopte de voorraad of de kassa niet. Ik ben de winkel maar uit gegaan, maar wel een beetje met een onprettig gevoel....
Ik was niet weggegaan zonder t artikel maar daar heb je nu niks aan. Zeker omdat je toen nog in de winkel stond en ze konden zien dat je het niet had en er wel voor betaald heb. Wel een vreemde zaak en herken t schuiven van boodschappen wel zodat alles in de war ligt. Misschien terug gaan en zeggen dat je een vervelend gevoel heb overgehouden en wat ze kunnen doen? Misschien bedrijfsleidster? Gaat t om een duur artikel of niet? Dat maakt zeker niet uit hoor maar gewoon benieuwd.
Ik zou hetzelfde verwachten als jij: geld terug of een vervangend artikel. Dat is toch klantenservice? Als ik jou was zou ik een klacht indienen.
Ik wou eigenlijk ook niet weggaan. Ik heb ook duidelijk gezegd wat ik er van vond, maar ze waren onverbiddelijk. 't Ging gelukkig niet om een al te duur artikel, maar 't ging mij gewoon om het principe (de klant is koning) Heb wel een bericht naar het hoofdkantoor gestuurd, die hebben mij teruggemaild, dat ze de plaats van het filiaal willen weten.
Ik haat het als ik aan de kassa sta en ze gaan verder met de volgende klant!! Wij hebben dat dus ook al eens gehad met broodjes,gaat me niet om die 2,- maar om het principe. Die vrouw was gelukkig nog ik de winkel en gaf het netjes terug! Balen zeg,echt niet netjes dat ze je geen nieuw product gegeven hebben. Ik zou een klacht indienen...alsnog!
Ik had wel om de bedrijfsleider geroepen. Ik betaal iets, krijg een bon, zoek mn product, kijk rond en zie het niet liggen. Ik sta nog voor hun neus als het ware, dus ze konden zien dat ik het niet ergens ben gaan verstoppen ofzo. Dus ik wil of mn product of mn geld terug. Ik ga niet de winkel uit met iets wat ik betaald heb, maar niet meekrijg. Desnoods de camera's erbij halen als ze gaan doen alsof ze me niet geloven, dus een makkelijke hadden ze aan mij niet gehad. Ik zou een klacht indienen, weet niet of je er nu nog iets aan zult hebben, maar proberen kan altijd nog.
Er schijnt wel contact te zijn geweest met de bedrijfsleider, maar die kreeg ik niet te zien. Ik kon praten als brugman, maar ze gaven echt niet toe. Ik voelde me eigenlijk ook een beetje kwaad worden en het was m'n eer te na om daar uit m'n 'stekker' te gaan, dus ik ben maar weggegaan. Ik heb ze wel verteld dat ik er melding van ging maken, maar dat maakte ze volgens mij niets uit.
Belachelijk dat het hen niet uitmaakte. Ik zou me bestolen voelen, is toch raar dit. Je betaald, je wilt het inpakken en het is foetsie. Klinkt misschien overdreven, maar als zij moeilijk doen ga ik ook moeilijk doen. Ik zou rustig blijven daar niet van, maar ik zou hen zeggen dat ik nergens heen ga, en dat ik zo de politie ga bellen als ze me mijn product niet meegeven, waarvoor ik net heb betaald. Er "schijnt" contact te zijn. Ja ja. Laat die bedrijfsleider dan zich ook even zien. Ik wacht wel. Al duurt het tot sluitingstijd, zou mijn antwoord zijn geweest. (ga ik niet echt doen natuurlijk).
Nu ik al jullie reacties lees begin ik me ook weer zwaar geïrriteerd te voelen... Ben ook wel vasthoudend gebleven, maar ik moest gewoon naar huis omdat mijn oudste 3 kinderen uit school kwamen. 'k Ga zo maar eens een mail maken voor 't hoofdkantoor!
Gelukkig was het niet al te duur (paar euro) en ging het om iets wat ik eigenlijk niet nodig had. Maar 't riep me zo hard! 't Water loopt me nu al weer in de mond. Ik zal het ook nooit meer kunnen eten, zonder aan dit incident te kunnen denken.
Dat is het gewoon, ze hebben toch wel klanten genoeg, 1tje meer of minder maakt voor hen niet uit. Er werken daar ook mensen die nou niet echt een bepaalde mentaliteit hebben, dus daar zal het voor een groot deel ook aan liggen.
Sorry wilde je ergenis niet vergroten, ik weet dat je er nu niets aan kunt veranderen. Het hoofdkantoor e-mailen is een goeie. Succes meid!!
Geeft niet hoor, ben er nu wel achter dat ik toch niet voor niets me er druk over gemaakt heb daar. Ik ging thuis bijna denken dat het aan mij lag.
Nee dat is waar, mensen hebben toch boodschappen nodig. Maar zielig doen over een product, wat ook nog niet eens zo duur is. Erg jammer.. Hopelijk kun je er nog wat mee.
Paar euro of minder, gaat om het principe indd. Normaliter moeten ze niet moeilijk doen, en al helemaal als je nog bij de kassa staat, of de winkel nog niet uit bent. En nee het ligt zeker niet aan jou.
Ik lees net de mail nog even terug van het hoofdkantoor. En daar staat dat ze het filiaal willen weten want dan kunnen ze mijn klacht daar melden. Alsof ik dat nog niet zelf gedaan heb.... Heb nu geeist dat ze mijn klacht in behandeling moeten nemen en dat ik wil dat het serieus wordt genomen en niet alleen maar gemeld wordt. Ben benieuwd...