Als je dát had geweten voor je je schoolkeuze maakte...

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Chantico, 15 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@bosi: denk dat wij het ook niet hadden gedaan s we ons niet zo geërgerd hadden aan de school bij ons.
    Ook diverse verzoeken vanuit school mbt parkeren (in het parkeervak), doorloop in de straat en het eeuwige gehang tegen ons huis en ramen heeft geen zier geholpen.

"Onze school" heeft gewoon een groot schoolplein voor de school (plus afgesloten kleuterplein en een bovenbouw-plein) dus je kunt op het schoolplein wachten en mensen parkeren gewoon hun auto ipv dat ze met draaiende motor voor de deur midden op straat blijven staan terwijl ze hun kroost wegbrengen.
    En omdat ik toch denk dat een kind grotendeels een produkt van zijn ouders is.... Vond ik dat toch een aanzienlijk verschil uiteindelijk :)

Maar dat is natuurlijk niet het enige waar we onze keuze op hebben gebaseerd :)

2. hardloper

hardloper Niet meer actief

ik ben erachter dat alles staat of valt met de juffen en de directeur.
    En ik vrees dat je dat pas weet als je er al een tijd opzit. praat idd met andere ouders, das het slimste. ook van verschillende scholen. om je heen.

3. lovelymom

lovelymom Fanatiek lid

30 nov 2011
    3.798
    0
    0
    No offence maar wat had je dan verwacht van een christelijke school???
    wij kiezen hier bewust voor omdat we zelf christenen zijn
    ze zit dus ook op de peuterspeelzaal die bij de school zit
    en we krijgen elke keer peutermail met welke psalmen ze leren enzz,,
    straks op de bassischool wordt het alleen maar meer
    wij moeten ook een formulier ondertekenen dat wij zondags 2x naar de kerk gaan
    rokken tot aan de knie, ik mag me kids niet ophalen in een broek
    heel erg zwaar en streng en gelovig
    maar als je mssn wat meer verdiept had in een christelijke school en hoe zwaar ze hier aan tillen had je het wel geweten:):)

4. Saskia78

Nou niet alle christelijke scholen zijn zo streng als die van jullie natuurlijk :)

En op zich is een christelijke school een goede basis voor een leefwereld die gebaseerd is op christelijke waarden en normen ook zonder dat je zelf heel gelovig bent.

Overigens is het altijd slim om vantevoren dat even goed te informeren :)

5. lovelymom

lovelymom Fanatiek lid

30 nov 2011
    3.798
    0
    0
    nee maar wat je zegt informeren is wel heel belangrijk

6. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    mijn schoonzus is een juf, die was laatst aan het klagen over een nieuw beleid dat de klassen niet meer klein mogen zijn van de overheid. zij hebben kinderen met achterstand/allochtoon en nu moeten zij minimaal 24 kinderen in een klas hebben. of zoiets. zij mogen dus niet meer bepalen hoeveel kinderen in een klas zitten. dat vond zij verschrikkelijk omdat hun kindjes dan het niet zo goed redden met die achterstanden..heel triest.

7. Saskia78

Mja wij hadden er speciaal naar gevraagd omdat ik 80% (gekleurde!) allochtonen op een christelijke school wel bijzonder vond :)
    daar worden dus geen psalmen geleerd bij de kleuters... maar wel kerst en pasen gevierd plus dagelijks bidden.
    en heus ook wel de nodige christelijke liedjes.

zelf ook altijd op een christelijke school gezeten waar dagelijks uit de bijbel werd gelezen en gebeden als begin van de dag.
    toch voelde het nooit "heel streng christelijk".

manlief is echter enigzins sceptisch mbt geloof.. (willekeurig welk geloof overigens.. ) en uiteindelijk hebben we toch voor een openbare school gekozen.

zoals bosi dan zelf de evolutieleer wel doet... zorg ik zelf wel voor het kerstverhaal en wat er precies gebeurde rondom pasen en dergelijk :)
    (en natuurljik krijgen ze daar op school ook best nog wel het kerstverhaal zelf mee)

8. lovelymom

lovelymom Fanatiek lid

30 nov 2011
    3.798
    0
    0
    dat is wel heel bijzonder
    tegenwoordig weet iedereen toch wel wat kerst en pasen betekent
    (of heb ik het mis, wil niemand voor het hoofd stoten)

9. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

ik denk dat je met Kerst nog een aardig eindje komt maar Pasen? Ik denk dat een heel groot deel van de Nederlanders je niet kan vertellen waar pasen voor staat :D.
    Jouw schoolkeuze zou de mijne niet zijn. Ik vind dat een school er is om mijn kinderen onderwijs bij te brengen en niet mij te vertellen hoe ik mijn zondag moet besteden of wat ik aantrek.

10. Saskia78

@cygnet: tja ik ben bang dat ik het ook meer van jouw kant bekijk... maar dat geldt natuurlijk niet voor iedereen.
    daarom zitten de kids van lovelymom op de school waar ze zitten en de mijne op de school van mijn keuze.

maar kan me voorstellen dat je je vergist in hoe "fanatiek" een school is.
    die van lovelymom zal er ongetwijfeld heel duidelijk in zijn.
    wellicht zelfs dat ze enkel kinderen aannemen uit de kerkgemeenschap..
    maar hoop "gewone christelijke" scholen zijn daar wat minder streng EN dus ook minder duidelijk in/over.
    Tja.. dan kan dat tegenvallen... net zoals makkelijk als om elke andere reden die je vantevoren niet bedacht had.

11. lovelymom

lovelymom Fanatiek lid

30 nov 2011
    3.798
    0
    0
    maar dat mag toch !

en wat saskia zegt
    er worden bijna alleen maar kinderen aangenomen die bij onze kerkgemeenschap(pen) het loopt uit van de hervormde wijkgemeente van bijzondere aard(waar wij dus zitten) tot oud gerformeerd horen
    ik vond het in het begin ook lastig want bij ons in de gemeente vinden ze niet erg als je in een broek loopt of dat je een tv hebt
    maarja regels van de school net als het een regel is dat onze dorp in wijken is opgesplitst en omdat wij voor deze school gekozen hebben met de stichting refomatorisch ik mijn kinderen niet bij een andere locatie mag plaatsen, ik woon in deze wijk en deze school hoort daarbij
    woon ik in een andere wijk hoort die school daarbij
    snappie hem nog hahah

12. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ja dat mag zeker! Het is ook geen kritiek, alleen een constatering.

Ik meende trouwens helemaal toen ik zei dat een flink deel van de Nederlanders je waarschijnlijk niet kan vertellen waarom pasen gevierd wordt. Wel dat er dan kilo's chocolade door heen gaat ;)

13. lovelymom

lovelymom Fanatiek lid

30 nov 2011
    3.798
    0
    0
    ik vatte het ook niet als kritiek op
    maar pasen zal denk wel een groot deel van nl idd niet begrepen worden

14. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Als ik alles had geweten tijdens de keuze.s van het uitkiezen van een school had ik het waarschijnlijk wel anders gedaan.

Maar gedaan de zaken nemen geen keer.

De school was prima. Alleen kon mijn zoon het onderwijs niet aan wat hem aan geboden werd en had ik eigenlijk de slechtste keuze voor hem gemaakt namelijk een montessori school. Daar is zelfstandigheid een pre. En dat had ik me zoon niet aan moeten doen. Hij heeft structuur en vooral begeleiding nodig.

Deel Deze Pagina