Over bliepers gesproken. Hart over de Grens: peuter valt uit auto, ouders rijden door 😱😱😱😱😱
de eerste x dat ik haar nagels knipte toen knipte ik bij de 1e vinger meteen een stuk vel mee.. ik heb zo hard gehuild, heb mij nog nooit zo schuldig gevoeld..
"ik ben de slechtste moeder op aarde moment?" Dat heb ik nu. Maar meer omdat ik bijna 38 weken zwanger ben , zondag ingeleid word en er niet voor ze kan zijn op de manier die ik wil. Heb het gevoel ze in de steek te laten omdat ik niet meer lekker met ze kan spelen en wat minder kan hebben [ kramp ] dan gewoonlijk. En dat voelt k*t
Afgelopen zaterdag nog. 33 weken zwanger, nekpatient, alles doet me zeer, had een zware off day. Ik geregeld dat zoon een dagje bij opa en oma kan spelen zodat hij toch een leuke dag had ipv thuis met een mama die niet uit bed kan komen begint hij heel hard te huilen dat hij het zo zielig vind voor mij en dat hij me niet alleen wil laten omdat hij me dan niet kan helpen. Pfff wat voel ik me een rot moeder op dat soort momenten.
😂 Zo ging mijn man met m'n zoon van 9 maanden in de wildwaterbaan bij centerparcs 😳 Het is maar goed dat hij het pas vertelde toen ze er alweer uit waren, en hij vond het nog zo gek dat ze op hun kop kregen van de badmeester 😁 I was not amused, maar het is achteraf natuurlijk wel een mooi verhaal.
Mijn jongste dochter klom altijd overal op. Zo ook een keer op een kinderstoeltje. Op het moment dat ik haar eraf wilde halen, viel ze met haar mond op de punt van de tv kast. Door die klap is haar voortand eruit gevallen. Ik heb nog nooit zo hysterisch gehuild, toen ik haar tand zag liggen. Overal bloed en met spoed naar de tandarts. Helaas is er niets aan te doen. Ik heb me toen heel lang schuldig gevoeld. Het was echt binnen 1 seconde gebeurd.
Paar weken terug nog. Baby was een van de eerste keren op het kdv geweest, en ik voor het eerst weer werken. Kwam moe thuis en wilde baby in de Tummy Tub doen. Vond dat ze wel een lekker warm badje verdiend had na zo'n lange dag... Normaal gesproken ben ik heel alert, want Baby is erg beweeglijk. Maar nu dus niet. Zodra ik haar in bad stopte, zette ze heel hard af op de bodem en sprong er zo weer uit! Ik had haar niet op tijd en toen hing ze op haar kop ongeveer tien centimeter boven de badkamervloer. Volgens mij was ik meer geschrokken dan zij.....gelukkig.
Pas geleden nog. Ik moest dringend na het toilet en dochter schreeuwde dat ze ook moest. Dus huppelend roep ik dat ze nu ook moet komen. Ze komt eraan en begint aan de deurklink te hangen en met de deur te spelen. Ik trok haar het toilet binnen en deed de deur dicht (vingertje ertussen). Gelukkig niets gebeurd, maar de grap was, zij bood excuses aan mij aan terwijl ik diegene was die mij schuldig voelde haha! Ze huilde: sorry mama, sorry.
zeker weten mijn eerste nagelknip moment van de oudste (die ondertussen al 7 is) Ik knipte met een knijpertje ipv een nagelschaar omdat dit nou eenmaal in mn babydoos zat en knipte dus zo een stuk vinger eraf. gevolg: ik brulde harder dan dat mijn dochter deed, belde mn beste vriendin op dat ik de vreselijkste moeder was en het niet meer aan kon, daarna mn moeder dat het bloed overal zat (wat behoorlijk mee viel) en ondertussen zat mijn 2 weken oude dochter me aan te kijken met 2 grote ogen alsof ze dacht "shit zal ik dat knettergekke gedrag geërfd hebben?!" Was verder helemaal oke hoor, pleistertje erover en klaar maar sinds dien knip ik kinderen alleen nog maar met een nagelschaartje hahaha (mijn moeder kwam trouwens ook helemaal in paniek aanrijden met een mega verbanddoos)
Oh, wat fijn dit! Ik beschouw jullie toch allemaal als goede moeders, betrokken bij de kinderen.... En ik ben niet de enige met zo'n verhaal! En die kinderen komen er gelukkig ook weer goed vanaf Ons meisje had heel droge, rode lippen. Veel insmeren met vaseline (nog bedankt voor de tip, het werkt!). Maar dat prikte in het begin heel erg. Afgelopen weekend stond ze weer te jammeren toen mijn vriend haar insmeerde, en wij maar zeggen "gaat zo over, is beter voor je, komt wel goed". Tot hij erachter kwam dat hij geen vaseline maar vaporub had gepakt . Oeps!!
Mijn oudste zoontje struikelt heel vaak over mij heen of dan komt hij aanrennen(we doen altijd een spelletje dat ik hem dan opvang) maar laatst lette ik even niet op: ging hij zo op zn plaat. dikke tranen. En een keer dat ik heb heel even 2 tellen alleen had gelaten, hij was toen 10 maanden en kon nog niet lopen of kruipen. Moest even naar de wc. toen ik terug kwam had hij een orchidee met aarde en al opgegeten. Gelukkig zijn ze niet giftig... En ik ben ook wel eens van de trap af gevallen met hem. Gleed uit en kon er niks aan doen én hij lag boven op mij. Hij vond het hilarisch, ik had pijn en voelde me wel even een slechte moeder want wat als het verkeerd was afgelopen?
Ik had vorig jaar een ongelukje met Finley midden op een vol schoolplein. Aiden zat net op school en Finley zat net in een "niet luisteren"-fase. We stonden op Aiden te wachten tot Finley besloot naar de ingangsdeur te hollen. Die elk moment naar buiten kon opengaan. Dus ik hem erbij weggehaald en opgetild........om hem vervolgens keihard uit mijn armen te laten vallen....plat op zijn gezicht.... Gillende ouders, een krijsende Finley onder het bloed en ik schaamde me kapot en voelde me ontzettend schuldig. Gauw naar binnen de schade bekeken. Bloed weggedept. Tand door de lip en neus dik. Thuis gelijk huisarts gebeld en moest direct komen. Finley viel intussen in slaap op de achterbank, maar ik dacht dat hij wegviel ofzo. Ben jankend en trillend naar de huisarts gereden. Gelukkig niks mis met zijn neusje. Maar onlangs werd ik nog aangesproken over het voorval door een moeder bij de Peuterspeelzaal (zit in dezelfde school). Haar moeder had het zien gebeuren. Heb sindsdien trouwens heel lang het gevoel gehad dat iedereen naar me keek als ik weer met Finley het schoolplein opliep om Aiden op te halen...... Bij Aiden trouwens eens misgeknipt bij het nagelknippen en het stopte niet met bloeden. Moesten toen nog met hem naar de HAP. Daarna durfde ik zijn nagels niet meer te knippen.
Op een vol terras mijn stoelpoot op het blote (!) voetje van mijn, toen 2 jarige, zoon zetten en niks in de gaten hebben ook. Hij begon steeds harder te krijsen en ik dacht dat hij zijn mondje verbrand had aan de pannekoek die net op tafel kwam. Hij heeft het er nu nog over....
Ik heb wel vaker van die acties gehad. Ben bij beide kinderen in de kraamweek met de baby op de arm met hun hoofd tegen de deurpost gelopen, kloink, was wat breder met zo'n uitstekend hoofdje dan normaal. Mijn zoontje is eens van de slee gevallen als dreumes en dat had ik niet eens gemerkt, ze zaten er samen op en hij woog niet zoveel. Er kwam een man naar me toe gefietst om te zeggen dat hij een stuk verderop in de sneeuw lag . Bij mijn dochter als baby eens door de kou snel naar de auto gerend na het winkelen en haar maxicosi zo in de auto geklikt, was alleen vergeten in alle haast om haar muts af te doen. Gelukkig was het maar een klein stukje van 3 minuten rijden, want haar muts was over haar gezicht gezakt en ze was helemaal rood aangelopen. Schrok me rot. Oh ja, ook eens de waterkoker met een deel azijn ontkalkt. Daarna vergeten en een flesje klaargemaakt met dat water...dat smaakte natuurlijk niet echt lekker . Verder nog wel eens naar school gebracht, terwijl hij zei dat hij zich niet zo lekker voelde, maar ik dacht dat hij wat verzon om niet naar school te hoeven. Kort daarna werd ik door de juf gebeld, omdat hij de halve klas had onder gespuugd.
De keer dat dochter van ons (boxspring-dus hoge) bed afviel midden in de nacht was erg schrikken, ik kon alleen maar trillen en huilen terwijl zij alweer rustig was. Dat het daarna nóg een keer gebeurde vond ik helemaal verschrikkelijk. Net ziek geweest, ze sliep lekker op ons bed, alles afgebakend en wij beneden op de bank. Ik hoorde iets, vriend zei 'joh is in haar slaap' en ik aarzelde, om vervolgens toch naar boven te lopen en bijna boven opeens een bons te horen Achteraf was ik ook boos op vriend omdat ik naar hem geluisterd had, anders was ik nét op tijd bij haar geweest zei ik . Oh en vingers tussen de deur, huilend naar de huisarts die me gerust stelde. In gedachten zag ik al een meisje met een levenslang verbrijzeld handje...
Haastig mijn oudste in de autostoel willen zetten. En tot 2x toe haar hoofd tegen de rand van de auto botsen.. Heeft me heel wat goedmaak kusjes gekost
De middelste die destijds met 2 jaar van de commode afviel. Ze was nog niet zindelijk en had rode billen en ik wilde er sudo opsmeren. Het stond op het randje van het ledikant achter me en ik draai me om en ineens een harde klap en ligt ze op de grond. Direct een enorm ei op haar voorhoofd en een lichte hersenschudding. Wat heb ik me daar schuldig om gevoeld. Hier ook weleens kindervingers van zoon tussen de deur terwijl ik de deur stond dicht te doen en maar niet begreep waarom hij niet wilde sluiten en kind steeds harder gillen. Er zijn er vast nog veel meer. Ben nu ruim 12 jaar moeder en 3 kinderen en is al heel wat gepasseerd.
Geen moment van mij, maar wel het akeligste moment uit mijn leven: Ik kwam thuis en had geen sleutel bij me. Dus ik stond voor de deur, belde aan en keek door het raam direct in de woonkamer, waar mijn man was om open te doen. Hij kwam de trap afgelopen (kan ik ook zien), met de maxicosi in zijn hand. En ineens klapt de beugel om en zie ik mijn 2 maanden oude baby zo naar beneden vallen, rommeldebom, van de trap af. Ik heb staan gillen, krijsen en springen voor het raam van angst. Gelukkig leek er in eerste instantie niets aan de hand te zijn, we zijn nog wel naar de SEH gereden met hem, maar daar konden ze ook niets ontdekken. Dat was de allerlaatste keer dat een kind van ons in een MC heeft gezeten, zonder riempjes vast. Mijn man was net de oudste kinderen in bed aan het stoppen en had de baby even in de MC gelegd, terwijl hij daarmee bezig was boven. Toen belde ik aan en hij nam de baby mee, met MC en al, maar was vergeten dat de riempjes niet vast zaten (kind lag er alleen maar in tenslotte) en de beugel was net niet helemaal goed uitgeklapt. En in plaats van alsnog door te klikken, is de beugel blijkbaar juist teruggeklapt en daardoor kantelde de MC en viel het kind eruit.
Soms ben ik echt een bitch mama, Kom net terug met dochter even boodschappen pak de boodschappen uit en hoor boem pakte ze mijn tas van de tafel om te gaan kleuren maar ze lag in eens op de grond en ze had duidelijk pijn maar ik werd eigenlijk boos mag je aan mama de tas blijf daar dan ook van af. Heb mij ingehouden hoor. En haar goed getroost maar ik moet mij bedwingen om niet boos uit te vallen. Wat kan mijn tas mij nu schelen?? NIKS> Haar rug lekker gemasseerd en nu staat ze onder de douche en is ze weer op geknapt hoe ze gevallen is.??? blijft raadsel. Nou dit hoort dus ook weer er bij van als je durft. Ik was al geïrriteerd van uit de winkel. Mede kindje was vervelend in de super lekker op zijn fietsje??? In een super?? Waar van ik dacht niet handig met 3 jaar zo schatten ik die jongen in moeder ook moppen denk dat ze spijt had dat ze fietsje mee genomen had kind van links naar rechts ik ook irri haha. Thuis boodschappen op ruimen te veel prikkels in eens en dochter die dan nog valt en duidelijk pijn heeft maar je bent ergens al iggi over. Hoe ze gevallen is??