Hello ladies, Hebben al een zoontje die luisterd naar de naam Kian. Nu zijn mijn man en ik er nog niet over uit welke naam we willen voor ons 2de zoontje... Zitten eigenlijk te twijfelen tussen Yoran of Yoni Maar Yoni wordt blijkbaar ook vaak voor een meisje gebruikt?! wat denken jullie??
Als ik moet kiezen dan kies ik voor Yoran. Yoni is nl. in veel culturen een vrij gebruikelijk synoniem voor het vrouwelijk geslachtsorgaan . Kijk anders eens voor namen op lijst uit 2008 van de SVB: http://www.svb.nl/Images/kindernamen%20jongens%202008%20compleet.pdf
Yoran vind ik wel een hele mooie naam. Het eerste wat er bij mij op kwam was ook het vrouwelijke geslacht bij het lezen van Yoni dus die zou ik maar van het lijstje afhalen : ) Yoshua of Younnes staan hier op het lijstje mocht ik ooit zwanger zijn van een jongen.
Hey dames, ik weet dat ik idd nog andere ideetjes vroeg over namen met een Y... Yoran en Yoni zijn de namen waar het momenteel tussen gaat, maar suggesties voor andere leuke namen zijn ook welkom, vandaar!
yoni vind ik inderdaad ook een meiden naam en yoran krijg ik een raar gevoel bij ( joran ) sorry yannick vind ik persoonlijk leuker
Ik sluit me aan bij mamamakka. Persoonlijk hou ik niet van namen met een "Y", maar in principe kan je bij alle jongensnamen met een "J", de "J" door een "Y" vervangen. Succes!
Yoni vind ik idd een meisjes naam. Yoran vind ik zelf niet zo heel mooi, maar das mijn smaak. Zou dan uit deze 2 toch voor Yoran kiezen. De optie die iemand gaf: Yannick vind ik wel een hele leuke naam
Ja, was het eerste waar ik aan dacht, Joran! Tegenwoordig is dat voor mijn gevoel haast net zo vreemd als je kind adolf noemen...
Bij Yoni dacht ik ook meteen aan een meisje... ik heb gestemd op Yoran. Maar hij werd al genoemd, Yaron. Wat vind je daarvan? Leuke naam vind ik.
Van de twee keuzes vind ik Yoran het leukste, al hoewel ik daar wel meteen... van der sloot.. achter denk. Wat vind je van Yaran?
Ik wil niet vervelend zijn maar betekend Yoni niet "kutje" of "vagina" in weet ik wat erotische kunsten??? Lijkt me een beetje sneu voor het knulletje als er ooit iemand achterkomt .
Geen van tweeen maar wil je echt een naam met een Y dan Yvo... of Yves. Y namen zijn voor mij alleen 'acceptabel' als de Y niet vervangen kan worden door een J...
Yoni betekent inderdaad vagina in het Sanskriet, zie hier: Yoni (Betekenis/definitie van). Of toets het maar eens in op google, krijg je meteen allerlei tips voor yoni-massage Zou ik zeker niet doen voor een jongen (voor een meisje trouwens ook niet). Bij Yoran, moet ik meteen denken aan Joran van der Sloot. Zou ik persoonlijk ook niet doen.