Wat is er hier op zp toch aan de hand de laatste tijd????

Discussie in 'De lounge' gestart door Rosado, 8 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rosado

Rosado Niet meer actief

De laatste tijd wordt er in veel topis zo ontzettend fel gereageerd op elkaar. Ik vind dat eigenlijk heel jammer, want dat beïnvloed als je het mij vraagt de sfeer op dit forum. Je zou zowat bang worden om nog wat te zeggen met de angst dat je de (digitale) strot wordt afgebeten. Ik ben er helemaal voor dat iedereen een eigen mening heeft, maar die kan toch ook wel wat minder heftig geuit worden. Ik zou het persoonlijk erg prettig vinden als er niet meer zo met allerlei krachttermen gesmeten zou worden en we allemaal weer normaal op elkaar zouden reageren. Als een topic je niet bevalt kun je ook niet reageren i.p.v. iemand anders voor rotte vis uit te maken.

2. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

hitte, vakantie noemm het maar op

3. Rosado

Rosado Niet meer actief

Tja er worden idd verHITTE discussie gevoerd, wie weet ligt het echt aan het weer :).

4. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Ik merk hier eigenlijk niet zo heel veel van, of ik schrijf in de gezellige topics mee!

December 2007 mama's :D

Maar kan me voorstellen dat het reageren hierdoor soms niet echt leuk is.

Hormonen en digitaal kunnen er soms voor zorgen dat je dingen verkeerd opvat..;)

IK vind de sfeer eigenlijk wel goed, maar ja dat is mijn mening. ;)

5. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ben het wel een beetje mee eens, maar vind het niet van de laatste tijd. zijn altijd wel een beetje dezelfde personen vind ik.

6. Rosado

Rosado Niet meer actief

Ik klets zelf veel in het nod augustus topic en daar is het ook hartstikke gezellig. Het gaat meer om de losse topics die soms geopend worden. Er zijn ook al een eental topics helemaal verwijderd omdat het er heftig aan toe ging.

7. Rosado

Rosado Niet meer actief

Ja, mee eens, het zijn vaak dezelfde. Jammer.

8. babsie

babsie Fanatiek lid

10 sep 2006
    1.432
    0
    0
    Heb er eigenlijk helemaal geen last van. Maar goed alles wat je leest moet je wat nuanceren want het blijft getypte tekst zonder expressie. :D

MIsschien moet men meer gebruik maken van smiles :D

9. Elmo

Elmo Niet meer actief

Eigenlijk moet ik zeggen dat ik het momenteel ook niet extremer vind dan anders.
    Jullie kunnen allemaal gebruik maken van de meldknop, ook als het je gewoon opvalt dat iemand alles behalve leuk meedoet.
    Rekening houden met elkaars gevoel, hormonen en situatie kan al enorm schelen.

Om eerlijk te zijn vind ik zo'n topic ook niet echt bijdragen aan gezelligheid. Er komt voorbeeld op voorbeeld, er wordt op een gegeven moment gewezen....
    Respecteer elkaar, spreek elkaar anders via pb aan en kom je er niet uit of heb je daar geen zin in, dan meld je het gewoon.

Dit is volgens mij de beste oplossing voor de spanningen die er af en toe zullen heersen.

Elmo

10. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

i.d. wel vaak de zelfde mensen..;)

Met smiley's kun je i.d. ook veel zeggen..

Ach ik ben hier voor mijn ontspanning/plezier.. :p

11. Elmo

Elmo Niet meer actief

Toevoeging:
    De meldknop vind je in elk geplaatst bericht. Hij ziet eruit als een verkeersbordje. Als je er op klikt, wijst de rest zich vanzelf.
    Een pb naar een mod of beheerder kan ook altijd, maar van de melding krijgt iedereen bericht. Meer kans op een snelle reactie / actie dus.
    Elmo

12. Rosado

Rosado Niet meer actief

Hm, nou ja het zal dan wel aan mij liggen dat ik het idee heb dat het erger is geworden ;). Ik heb dit topic ook helemaal niet geopend om mensen te beschuldigen of zoiets dergelijks, maar gewoon omdat het me dwars zat. Dus nou ja, als ik mensen voor het hoofd heb gestoten spijt me dat en het topic kan dan wat mij betreft wel verwijderd worden.

13. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Nou het gebeurt inderdaad in de losse topics en met name is het bij mij 1 persoon die anderen afkraakt!!!

Maar die persoon staat al op geblokeerd en volgens mij heb ze nu een nieuw profiel geopend...

14. Elmo

Elmo Niet meer actief

Dit is precies wat ik bedoel, dit zou je gewoon kunnen melden bij mod's of het beheer. Nu weet misschien alleen jij dit en kunnen wij geen actie ondernemen.
    Elmo

15. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ik ben hier idd ook voor de lol en meestal irriteer ik me niet zo maarheel af en toe denk ik weleens.. oh jee daar komt klaasje weer aan met dr antwoord( ik zeg nou klaasje maar das natuurlijk een voorbeeld, niet dat er iemand is hier die zich klaasje noemt en nu denkt dat ik haar bedoel. ik had ook jantje of pietje kunnen gebruiken) en soms probeer ik de klaasjes dan op een nette manier duidelijk te maken dat ze hun mening misschien iets anders moeten formuleren. maar vaak denk ik ook: PUH je zal wel niet wijzer zijn. maar van sommige hier weet ik zoal dat ik daar nooit geen vrienden mee zou kunnen worden bijvoorbeeld. als ik diegene in het dagelijks leven bv zou tegenkomen. maar goed dat hoeft gelukkig ook niet. en heel gelukkig zijn er hier ook een hele hoop lieve meiden hier waarmee ik altijd blij ben als ze me ergens mee helpen.

zo hopend dit een beetje netjes neergezet te hebben

16. Linda86

Linda86 VIP lid

@ KimZaa: nu ben ik wel benieuwd over wie je 't hebt ;).

Ontopic: ik vind het eigenlijk ook niet erger dan normaal. Het zijn ook vaak dezelfde discussies die steeds weer terug blijven komen (bijv. over oorbellen bij baby's, het bijvoeden voor 6 maanden en bv vs. kv), en dan gaat 't er idd wel eens heftig aan toe. Maar dat is voor zover ik weet altijd al geweest.

Ik vind het ook vrij logisch, dat er soms wat spanningen zijn tussen bepaalde leden, er zitten hier zoveel mensen, en daarvan zijn er heeeeel wat die veel mee schrijven. Dan ontstaan er wel eens "ruzies". Ik irriteer me er verder niet aan.

17. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ok bedankt elmo! idd dus blind en blond hahahaha;) nooit eerder opgevallen:) heb hem getest

18. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

waaahahaaaaa ik heb weer wat geleerd vandaag! MELDEN op de MELDKNOP!:D BLIJ!!!!

19. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

oh de melden knop was ik al kwijt, schaam schaam, gelukkig weet ik hem nu weer te vinden :) bedankt Elmo!

20. conny75

conny75 Fanatiek lid

18 jan 2007
    1.881
    0
    0
    tilburg
    Ik denk zelf dat het er ook mee te maken heeft hoe je een stukje leest. Digitaal lezen is zonder expresie, je kan dus niet weten hoe iemand het meent of bedoelt.
    Ik zelf probeer dingen altijd luchtig te lezen, maar je heb er natuurlijk altijd rotte appels er tussen zitten. Is de een verwijderd dan volgt vanzelf een nieuwe.

Deel Deze Pagina