mexicaanse griep!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door MoesCH, 17 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    Wie is er ook zo bang voor de mexicaanse griep??

ik wel!! Ik ben egt bang! Maak me zo'n zorgen.. vooral om mn babytje!!

hoe zit dat bij jullie?

2. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Hmm, er was er hier laatst eentje ziek in dezelfde plaats als waar wij nu logeren. Ach, dan gaat er wel wat door je hoofd, maar er zijn zoveel mensen die er gewoon van genezen. Nee ik ben er niet echt bang voor met de medische zorg die we hier hebben.

3. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

er is een kindje op mijn werk ziek. heb de vlos hier, mijn eigen ha en de ggd gevraagd en die zeggen allen dat ik me niet druk hoef te maken.

het zal wel meevallen, het is ten slotte griep en daar zijn we normaal gesproken ook zo weer van genezen. (uitzonderingen daargelaten)

het verschil is alleen dat we er nog niet immuun voor zijn.

4. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    ja dat krijg ik ook steeds te horen.. dat ik me niet druk moet maken.. maar tog blijf ik die angst houden:(

5. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    ik maakte me in het begin ontzettend druk over de kredietcrisis..

Volgens mij kun je als je zwanger bent maar beter niet naar het nieuws kijken :p

6. Wupped

Wupped Bekend lid

21 jan 2009
    531
    1
    0
    Bi/BO Consultant
    Capelle aan den ijss
    Mexicaanse griep is momenteel niet meer dan 3 dagen lekker goed ziek en daarna ben je weer op de been.

enige is dat je geen tamiflu mag gebruiken.

Maar laat de media je niet gek maken hoor.
    want dat doen ze zoals altijd!
    en ook de W.H.O. maakt het ook gewoon bol in de hoofd.

Daarnaast zijn het vooral kinderen die er hier in nederland erg vatbaar voor zijn.
    Zie basisscholen en Kinderdagverblijven die momenteel 1 of 2 zieke kindjes hadden. maar goed.

ik zal me geen zorgen maken hoor. echt niet. schiet je niets mee op. heb je alleen je zelf mee

7. zogezegend

zogezegend Niet meer actief

ik kan er niks aan doen maar het blijft ook door mijn hoofd gaan gewoon geen prettig idee nu met de zwangerschap maar kan ook geen struisvogel gevoel opwekken helaas van ach....

8. Maccy

Maccy Bekend lid

26 dec 2008
    513
    0
    0
    Er sterven jaarlijks meer mensen aan de 'gewone' griep dan aan deze Mexicaanse griep. Ik vind dat de berichtgeving tav deze griep ook erg overdreven wordt.

9. Wupped

Wupped Bekend lid

21 jan 2009
    531
    1
    0
    Bi/BO Consultant
    Capelle aan den ijss
    JE kan het beter krijgen dan niet. Als je het nu krijgt, bouw je een imuum systeem op ( en ergens lijkt me dat ook dat je kindje dat dan doet) mocht het gaan muteren tot Erger, ( dus geen H1N1 ) dan heb je iig een deel imuumsysteem die het aankan wat de kans van herstel weer vergroot van die nieuwe variant. maar zo ver is het nog niet. Tot nu toe is het een gewone griep net als altijd. idd wat net gezegt wordt. we hebben ( indien geborgen na 1960 ) geen inmuumafweer voor.

10. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Nee ik maak me er geen zorgen over..

Volgens mij kun je preventief weinig doen...

Ik zie wel wat er gaat gebeuren..

11. ch28

ch28 Actief lid

23 sep 2008
    494
    0
    0

Hebben de Vk of de huisarts of GGD ook gezegd waarom je je geen zorgen hoeft te maken?

12. Belletje

Belletje Lid

23 mrt 2009
    76
    0
    6
    Ik vind het ook maar lastig hoor.. Ik kan wel zeggen dat ik me niet echt druk maak over die griep, maar het speelt wel door mijn hoofd. De een zegt dat ik me niet druk hoef te maken, de ander zegt van wel. Ik blijf wel op de hoogte van de ontwikkelingen, maar probeer het verder maar zoveel mogelijk van me af te zetten. Ik ben trouwens ook wel benieuwd op het antwoord op de vraag hierboven...

13. Maccy

Maccy Bekend lid

26 dec 2008
    513
    0
    0
    Omdat de gevolgen van de Mexicaanse griep erg mild zijn, milder zelfs dan de gemiddelde longontsteking. De nadruk ligt nu heel erg op het aantal doden en besmettingen, maar mensen vergeten dat er jaarlijks tijdens de griepepidemie zo'n 1800 mensen overlijden.

14. samkids

samkids Niet meer actief

De zorgen gingen gisteren ook wel een beetje door mijn hoofd. Maar je moet inderdaad nuchter blijven: als wij als zwangeren een gewone griep krijgen, is er ook niets aan de hand toch? Dat houd ik maar in mijn hoofd als ik me weer druk maak.
    En waarschijnlijk kom je er toch niet onder uit, de verwachting is dat 1/3 van de Nederlanders de Mex. griep krijgt.

Gezond eten, gezond leven, en dat doen we al, meer kunnen we niet doen.
    Vanavond maar weer even wat sinaasappeltjes persen.;)

15. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    ik word vanmorgen wakker.. en raad eens.....
    Keelpijn en verstopte neus.. ben zo bang dat ik nu mexicaanse griep heb!!
    hoe kan ik weten of t gewoon een verkoudheid is, of de griep? bedoel, me arts verklaart me voor gek als ik ga bellen dat ik keelpijn heb en bang ben de mexicaanse griep te hebben.. heb sowieso al n rare arts!

16. Maccy

Maccy Bekend lid

26 dec 2008
    513
    0
    0
    De Mexicaanse griep gaat gepaard met hoge koorts. Keelpijn en een verstopte neus kunnen ook een gewone verkoudheid zijn. Volgens mij kun je hier honderd keer zeggen dat het allemaal wel meevalt en waarom, maar dringt dat niet echt door...

17. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw

18. Maccy

Maccy Bekend lid

26 dec 2008
    513
    0
    0
    Lol...ja :p Ik vraag me wel eens af of ik gewoon te nuchter ben, zelfs nu ik zwanger ben maakt iedereen om me heen zich druk om vanalles alsof ze aan een hormoonkuur zitten en ik heb nergens last van... :)

19. Wupped

Wupped Bekend lid

21 jan 2009
    531
    1
    0
    Bi/BO Consultant
    Capelle aan den ijss

In het Doomsenerio krijgt 1 op de 3 de griep.( maar niet te gelijk, gezien er nu ook al mensen ziek zijn die dan niet ziek meer kunnen worden)
    Het is zo dat iedereen van voor 1960 imuum is. ( raar maar waar) Maar als de griep zich zal versprijden zoals de gewone griep het normalieter al doet , dan zou in het ERGSTE geval 1 op de 3 het kunnen krijgen. Het is niet gezegt dat het zo zal zijn.
    Daarnaast is het zo, indien je het 1 keer gehad heb, ben je imuum. Net zoals bij de normale griep. Waarom er nu zo veel aandacht en bangmakerij aan wordt gegeven is puur het feit dat wij mensen er niet imuum voor zijn. en we dus allemaal rekening moeten houden dat we ziek kunnen worden. Echter zoals ik al eerder zij, de griep is net als een gewone griep , ff 3 dagen goed ziek, ff paardagen goed uitzieken en op krachten komen en je bent er weer helemaal boven op.
    En ach ik ben misschien erg nuchter over de H1N1 maar ja zolang deze niet gevaarlijk muteerd is er geen reden tot bezorgtheid, en zijn er middelen genoeg voor om je er van af te helpen.

Daarnaast zei iemand je kan preventief niets doen, Vind ik wel, je vitamine slikken, gezond leven ect. Mensen met een zwakkere weerstand zijn juist erg vatbaar voor deze griep. Dat is ook de reden warom de de griep zich zo makkelijk over kinderen versprijd.
    dus bouw vooral aan je weerstand:) dan ben je sneller van de griep af indien je hem krijgt.

Maar net als met alles anders, vergeet niet, de media is wel een Hype plek en de griep wordt ook eerlijk gezegt naar mij mening erg uitgebuit als hype.

20. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    ik ben egt een stresskip geworden sind mn zwangerschap!
    Maak me overal druk om.. om wat ik eet, drink, doe, als iemand anders ziek is.. en nu dan de mexicaanse griep ook nog dr bij! pfffffffffff word er zelf para van ahahaha..

Deel Deze Pagina