ik word langzaam aan echt gek! de oma van fynn roept al vanaf fynn 4 weken oud is dat hij daar maar moeten komen slapen etc ik heb dit nooit toe gestaan en dit leide geregeld tot ruzie.(ja ruzie met radio stilte tot gevolg) nu is fynn bijna 2 en belt ze echt iedere week op ik kom het dan en dan halen.niet mag ik hem komen halen want ik wil dat en dat gaan doen. nee ze eist dat ik hem mee geef. echter heb ik zoiets van als ik thuis ben dan hoeft hij niet de heledag weg te zijn. hij word daar volgestopt met suiker etc en dat wil ik niet. net ook weer ik kom hem dinsdag halen want dat gaan we naar de kerstparade in enschede.niet of ik iets te doen heb etc nee zij komt mijn zoon halen en alles wat ik die dag wilde moet maar wijken. ben ik nu echt zo stom dat ik dit niet toelaat ofwat?
Oh, ik zou dat ook echt niet goed vinden, hoor! Van mij mogen opa's en oma's best met hem op pad, maar dan wel in normaal overleg. Mijn moeder vindt het echter gezelliger als ik er ook bij ben en s-ouders durven niet eens, geloof ik, hahaha! Maar nee, van mij zou het op deze manier ook niet mogen. Groot gelijk.
ik zou dat aangeven bij de oma precies hoe je 't hier heb neergezet er met haar over hebben...dan lijkt 't mij wel duidelijk...
dat zou ik dus echt niet kunnen accepteren maar ja de band met mijn sm ligt al niet zo lekker dus nee als het 1x gebeurt oke maar daarna is het snel klaar bij mij.. kan nu al bijna 8 mnd volhouden om elke week te zeggen : nee ze mag geen slagroom en nee ze mag geen gevulde koek en nee ze mag geen dit of dat.. * zucht* poot stijf houden zou ik zeggen en opbellen dat je vergeten was dat je met hem naar ( iemand ) moest die dag..
ik had al gegt dat ik iets had afgeproken met een vriendin van mij. maar dan gaat ze zielig doen dat ik geen kans geef met haar kleinzoon etc. ze wil mij ook nooit mee hebben en daar baal ik van.ik leef gewoon weg niet meer. ja als ze iets nodig heeft dan wel!
mijn inziens niet. maar ze staat niet achter me in mijn opvoeding. voorbeeld die kleine wilde vanmiddag dus echt niet slapen dus wakker gebleven. gevolg of half 6 na het warm eten zit meneer op de bank en valt in slaap. van haar moet hij dat beneden blijven tot 7 uur. terwijl ik dus zoiets heb van ik leg hem gewoon opbed als hij toch moe is dan leg ik hem op bed. nou of dat ik een doodzonde had begaan!!
nou ja!! dat vind ik wel erg vaag moe is toch moe!! groot gelijk dat je hem lekker in z'n bedje stopt! jij bent toch de moeder!.... jou wil is toch lekker wet!
als mijn schoonmoeder belt dat ze mijn zoon zou halen dan had ik gezegd van ja hoor haal maar op. als ik thuis ben natuurlijk. ik heb hem ook al 2 keer laten logeren want ik vind dat hij ook een goeie band met zijn oma moet krijgen. want zijn oma woont 2 uur verder rijden. dus ik zelf vind het wel belangrijk. maar als jij het niet wilt moet je gewoon voet bij stuk houden.
helemaal niet stom van je, ik vind het altijd zo jammer als oma's zich zo laten gelden. Ik zou het ook zeker niet toestaan en ik zou oma ook duidelijk maken, dat wanneer ze zo blijft pushen dat de kans wel heel klein wordt dat het ooit nog gebeurt.
Ik denk dat als ze et op een normale andere manier vraagt, dat je dan minder moeilijk zou zijn is t niet? Ik ben ook zo.. als t me op die manier word gevraagd ben ik heel bot... Word t leuk gevraagd, zeg ik ja leuk! Hoelaat kom je?
mijn ouders passen al vanaf een week of 4 op. Toen bleef ze bij mijn ouders slapen zodat wij een nachtje door konden slapen. Verder is ze nu ik met zwangerschapsverlof ben nog steeds zowieso elke week bij mijn ouders. Maar mijn ouders "eisen" het niet en dat is denk ik het verschil. En mijn moeder zegt echt niet dat ik niet mee mag...
Mijn moeder had er ook een handje van, ik werd er echt knettergek van. Ik was achttien en mijn moeder bepaalde alles en alles werd geist... Ik was jong en onzeker en ging er in mee totdat mijn zoon wat ouder was en ik het een halt heb geroepen.... Nu na een tijdje het contact te hebben verbroken is het voorbij en de wederzijds respect is er weer. Ik snap je dus heel goed hoor, hou vol en laat je niet gek maken. Het is jou kind
euwwwwwwwwwwwww wat erg zeg ik zou ook knetter worden,, gewoon staan waar voor je staat het je jou zoon zij moet zich maar aan passen. het is geven en nemen en niet alleen nemen zij wilt alleen maar nemen.
"gelukkig"is het je eigen moeder.. dan zeg je makkelijker dingen denk ik Zelf hebben we besloten dat de oma's en opa's mogen verwennen binnen grenzen... Ik wil niet weten wat ze krijgt als ik er niet bij ben Alleen heb ik het idee dat het jou vooral gaat om de manier waarop je moeder rechten claimt. Kun je dit open met haar bespreken? Kun jij voorstellen dat fynn een bepaalde dag een keer naar haar gaat? Is fynn haar enige kleinzoon? Was je moeder in je opvoeding naar jou toe ook zo? Dat zijn dingen die ik me afvraag.. want als het een gewone mama en oma is, zou ik een keertje toegeven.. Als het niet zo is.. zou ik mijn poot stijf houden.. (heeft hij trouwnes wel eens ergens geslapen? 't is namelijk soms best lekker)
Meis gewoon volhouden. Hier hetzelfde gehad ja dan en dan ga ik weg met de kids. Nou mooi niet. als je het vraagt is het heel anders dan eisen!!! Dus ze hebben bij mij altijd pech gehad.....Vragen ze het prima haal maar op (behalve slapen maar dat willen de kids zelf nog niet) maar als ze me opbellen ja dan en dan neem ik ze mee. No way!!!
Oh wat een opluchting om te lezen hahah ... vervelend voor jou natuurlijk. Ik heb dus zo'n schoonmoeder, bij jou is het je eigen moeder begrijp ik. Mijn schoonmoeder belt ook op en zegt: ik kom haar halen, dan denk ik? Hoezo? Ik zit hier koekjes te bakken met haar en nu heb jij haar nodig om iets mee te doen? Ik ben ook best, standvastig en duidelijk, zeg maar maar zij gaat gewoon door en steeds verder. Koopt kaartjes voor een voorstelling en doet dan alsof ik de idioot ben dat het niet mag en dat terwijl ze al kaartjes heeft. Of nog erger: ze spreekt met vriendinnen met kinderen af om iets te gaan doen en wil dan mijn kind hebben om mee te nemen. Anyway ze gedraagt zich alsof het haar kind is. Dat deed ze al vanaf de geboorte, ging zij afspraken maken met kraambezoek. En ik kon dat dan weer af gaan zitten bellen, tja ik maak afspraken nu eenmaal liever zelf op momenten dat ik er zin in heb en het liefste ook met mensen waar ik zin in heb Als ze door heeft dat ik 'moeilijk' ga doen dan regelt ze het met haar zoon, die niet zo makkelijk nee durft te zeggen tegen haar manier van doen. Ik vind dat opdringerig. Ik bedoel, vraag het me gewoon en als je het vraagt laat het dan ook een vraag zijn met open antwoord, dus de vrijheid om ja of nee te zeggen. Het is eindeloos vermoeiend om hiermee om te gaan, en mijn ervaring is; geef je een vinger dan neemt ze je hele hand. Het is niet 1x in de week wat leuks doen met oma. Als ik 1x ja zeg dan komen er nog 2/3 keer van dat soort dingen die week. Het is dus nooit goed en ik moet een keer mijn grenezn stellen. Het is niet zo dat ik het haar niet gun maar ze gaat over mijn grenzen en pakt het op een onprettige manier aan. Het enige wat ik nu doe is haar een beperkte ruimte geven en daarnaast is alles nee. Ik ben toch al het 'lastige mens' en ik hoor van anderen dat ze over me roddelt en zielig loopt te doen (echt bij anderen gaan zitten huilen) terwijl ik haar al zoveel ruimte geef. Ik begrijp dus helemaal wat je bedoeld Dit is overigens wel een gevalletje iets te kort gekomen bij je eigen kind.
Praat er gewoon over Dat moet wel helpen. Geef aan dat je het benauwd hebt, en dat ze in je intieme zone komt! nee, is nee! Beter nu dan dat het te laat is! (voordat de bom barst!) Geef aan waar je mee zit, en dat je niet wilt dat je kindje suiker eet. Dat jij verantwoordelijk bent. Wat ook heel goed helpt (weet ik zeker) is het omdraaien. Dan kun je haar laten verplaatsen in. Zo van, toen ik nog klein was en jij wou toen iets niet... hoe had jij het gevonden dat iemand anders het toch gewoon wel deed? Je kunt dan ook aangeven dat je het niet prettig vind, en dat je je eigen manier van opvoeden hebt. Dat lijkt me toch niet meer dan logisch? Succes, en oh ja.. het lijkt vaak heel moeilijk om een gesprek aan te gaan. Maar zo ben je wel van het geclaim af! Sterkte.
Weet wat ik niet snap.. dat sommige oma's gewoon denken te kunnen eisen dat ze het kind die dagen mee krijgen Ik bedoel,, het is jou kindje, jij bepaald, jou vlees en bloed. Dat ze graag me te kleine wat wil doen.. tja dat kan ik begrijpen maar dan nog moet dat gaan via jou of vriend en niet gewoon even eisen.