Als je ene kindje jarig is....

Discussie in 'De lounge' gestart door Jsvlinder, 23 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Papaver

Papaver Niet meer actief

Wij kregen vroeger géén kadootjes als broer/zus jarig was. Dat was juist hún speciale dag, en wij mochten daar d.m.v. de 'randverschijnselen' (extra snoep/feestjes enzo) van meegenieten... Op die manier keek je zelf juist ook extra uit naar je eigen verjaardag (ik kon een week ervóór al niet meer slapen).

Ik ben geen voorstander van de hele 'kinderen mogen niet teleurgesteld worden' beweging... (we hebben Engelse DVD's waarin 'de verliezer' wordt bestempeld als 'de tweede winnaar' ;)).

2. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    LOL

Zo fout in mijn ogen ... je moet je kind juist leren dat verliezen ook OK is ...

3. tulip

tulip Niet meer actief

nee vind het echt de grootste onzin!! Ik vind het raar voor de jarige, want alleen hij/zij mag dan in het middelpunt staan.
    Hier zijn het vooral dreumes/peuter ouders die dat doen lees ik en ik ben heel benieuwd hoe dat over een jaar of 4 gaat als ze daarmee willen stoppen.
    het is niet zielig voor de niet-jarige, want die wordt zelf ook jarig.

Ik zou het wel doen en doe dat ook als ik op kraamvisite ga. Niet omdat het zielig is, maar omdat dat kindje grote broer of zus geworden is en dat is absoluut iets om te vieren!!!

Maar als een broertje of zusje jarig is wordt jij niks, vind het echt onzin om iets te geven.
    Leren tevreden zijn vind ik belangrijk en een ander gunnen dat die speciaal is.

4. Nummer 10

Nummer 10 Actief lid

2 feb 2012
    382
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier gaan we het ook niet doen. Ik vind het echt niet nodig.
    Wel bij kraamvisite, maar dat is ook omdat het hele leven van zo'n oudste kind wordt omgegooid als er een baby bijkomt. Daar mag best een cadeautje tegenover staan.

Ouders die het steeds hebben over het geven van een kleinigheidje, loopt jullie huis dan niet helemaal over met 'troep-speelgoedjes'? Wij geven het zelf eigenlijk niet en hebben al zoveel van dat kleine spul voor 1 kind. Het lijkt me dat je anders bakken met speelgoed waar niet meer echt naar wordt omgekeken.

Overigens lees ik voornamelijk ouders van 2 kinderen die wél een cadeautje geven? Ouders met 3 of meer lijken het minder te doen volgens mij.

5. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Mooi verwoord! Niet op verjaardagen. Wel op kraambezoek.

6. Duda

Duda Actief lid

13 nov 2009
    408
    8
    18
    utrecht
    Ik geef ze wel allemaal een cadeautje, maar ze zijn alledrie op dezelfde dag jarig. Als ik drie eenlingen had gehad dan had ik het niet gedaan.

7. masami

masami Fanatiek lid

27 jul 2011
    4.248
    802
    113
    Vrouw
    LOL :D:D jij hebt dan ook een hele goede reden om het wel te doen.

On-topic, nee ik doe het niet, er is er 1 jarig (hier dan ;)) en niet allebei.

8. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Nee, nooit gedaan en ik zal het nooit doen.
    De jarige is het middelpunt en ze zijn allemaal 1 keer per jaar jarig, dus ze komen allemaal aan de beurt, dus er is niks zieligs aan.

9. Lyso

Lyso Fanatiek lid

3 jul 2009
    1.081
    2
    36
    Tja, maar die 5, 6jarige worden vanzelf 10 jarige natuurlijk, en dan stop je er mee? Hoe moet ik dat zien, als de een 4 wordt, en de ander 7, dan krijgt de jongste nog wel,maar de oudste niet? Lijkt me inderdaad helemaal leuk worden als je 3 kinderen of meer hebt..! Moet zeggen, voor ik dit topic zag, had ik hier nog nooit over nagedacht, en was mijn eerste reactie ook, euhhhh want???

10. mimi83

mimi83 Niet meer actief

tussen mijn kids zit 21 mnd er komen er ook niet meer. dus bij mij is het verschil al kleiner als 8 en 3 jaar bijv. en wij gaan dat natuurlijk niet bij 5 jaar ineens afkappen, als ze 7 a 8 zijn zullen ze zelf voor 2/5 euro iets mogen uitzoeken en zelf houden of ook iets uitzoeken en als cadeau aan broer zus geven, grote kans op dat laatste natuurlijk.. dus ik heb hier wel degelijk over nagedacht en daarbij kun je als ze 7 a 8 zijn dan ook heel goed uitleggen, nu is je zus /broer jarig en jij die datum.

en tuurlijk snappen ze meer als we denken maar ik vind het gewoon niet nodig om ze zo jong dat soort lessen mee te geven. We hebben het over 5 a max. 10 euro voor een cadeau wat broer of zus krijgt 1 x per jaar.

11. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Mijn kindjes zijn straks vlak na elkaar jarig dus ik denk het niet :)

12. Wiplala

Wiplala Niet meer actief

Zou ik niet doen, vroeger thuis ook niet gehad.
    Wat wij vroeger al leuk vonden was dat we iets lekkers kregen, lekkere taart of koeken en de visite. Kadootjes zijn alleen voor de jarige. (vind ik dan :))

13. Luffy90

Luffy90 Niet meer actief

Ik kreeg vroeger ook niks op mijn zussen hun verjaardag, en kan me ook niet herinneren dat ik iets miste of dat ik dat erg vond. Ik zou het niet doen, iedereen komt aan de beurt.

14. LuckyMommy

LuckyMommy Fanatiek lid

17 feb 2010
    3.632
    1
    38
    Overdag bij mijn kids, Avonden & weekenden werken
    Nee de jarige krijgt een cadeau en de ander niet, we zullen allebei jarig worden.

15. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    Nee ik ga het denk ik niet doen

Ik zou wel de oudste onwijs betrekken bij het feestje van de jongste en helpen cadeautje uit te zoeken etc en sowieso Herl die dag wordt hij ook gefeliciteerd met z'n broertje en mag er taart gegeten worden en wie weet doen familieleden het wel dat vind ik niet erg!

Andersom is het ook niet nodig want daar zal de jongste te jong voor zijn

16. happy27

happy27 Bekend lid

21 apr 2006
    612
    0
    0
    Pcies hier ook zo
    Pedagogisch....gaat hier toch echt niet op.
    Op je beurt wachten oke maar als ze klein.zijn en het eme kind krijgt kadootjes is het juist niet pefagogisch om de ander niks te geven, die voelt zich meteen achter gesteld
    En daarbij krijgen de mamas ook vaak een.bis bloemen als een kind jarig is, dat zou dan ook niet mogem
    Toch leuk als je wat jeijgt als je zusje of broertje jarig is!

17. Laris

Laris Fanatiek lid

27 jun 2008
    1.917
    2
    0
    Ik vind dat echt onzin, er is er maar eentje jarig en dat is de jarige zelf. Tegenwoordig heerst er zo'n 'dat is sneu-cultuur'. Ik heb dat als kind echt nooit gemist en het is toch heel normaal dat als je zusje/broertje jarig is, hij/zij degene is die de cadeautjes krijgt? Jarig worden ze allebei......

18. Wiplala

Wiplala Niet meer actief

Helemaal met je eens.

19. WorkingMum

WorkingMum Niet meer actief

Dat probleem hebben wij hier straks niet. Ben rond dezelfde datum uitgerekend, dus vieren we straks gewoon 2 verjaardagen in 1. Krijgen ze allebei cadeau's.

Deel Deze Pagina