Als je ene kindje jarig is....

Discussie in 'De lounge' gestart door Jsvlinder, 23 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sannebc

Sannebc Niet meer actief

Hier niet hoor, we hebben 4 kids, 5e op komst, dan kan ik bezig blijven...
    Als ik op kraamvisite ga bij goede vrienden neem ik vaak wel wat mee voor de andere kinderen, al is het maar iets heel kleins van een snoepje oid. Niet omdat ik het sneu vind, maar voor hen is het ook een feestelijke week en 'verdienen' ze ook wel wat.
    Ik ga mijn kinderen trouwens geen kadootjes geven als de baby straks in september geboren wordt. Dat hoor je ook wel eens: net alsof de baby een kado mee heeft genomen toen hij/zij geboren werd.....

2. Annemiek1975

Annemiek1975 Fanatiek lid

3 aug 2008
    2.165
    0
    0
    Filiaalleidster
    Neerkant
    Bij ons in de famillie zag je door dit fenomeen een duidelijk verschil... Bij mijn nichtjes en neefje gebeurde het inderdaad ook dat diegene die niet jarig waren ook een cadeautje kregen en als de een schoenen kreeg de ander dat ook kreeg. Bij ons thuis was het gewoon diegene die jarig was of iets nodig had die kreeg iets, de ander kwam dan aan de beurt als die jarig was of iets nodig had...
    Gevolg:
    Bij mijn neefje en nichtjes werd alles tot in de centen gelijk getrokken (ik meen tot hun 18e)... mijn zus en ik kunnen al blij worden als de ander word verwend.
    Sinterklaas bij mijn opa en oma ging dus als volgt... mocht 50 gulden kosten... was het 49,95 kregen we er nog 5 cent bij in een enveloppe... was het 51 gulden moets er door onze ouders een gulden bij betaald worden.... en dis alles omdat mijn neefje en nichtjes dus aangeleerd was dat ze altijd gelijk opgingen met cadeaus en benodigdheden...

Dus nee, (al hebben we er zelf maar 1) wij doen daar niet aan mee.
    Maar ieder zo zijn/haar ding...

Deel Deze Pagina