Wie heeft voor mij een super lekker pepernoten recept? Mn man wil morgen met onze dochter pepernootjes maken, maar er zijn zoveel verschillende als je google. Welk recept is mou echt het lekkerste?
Ik breek even in: als hier bakkers op het forum zitten; hoe maak je die kleine, harde, wat zoetige kruidnootjes die licht van kleur zijn? Vaak kan je ze alleen bij de bakker kopen. Die zijn zoooo lekker maar ik krijg het niet voor elkaar.
Heb toevallig van de week een pepernoten recept op mijn blog geplaatst! (wel in het engels trouwens, wil het wel vertalen als dat nodig is ) @Nijntje1990 Ik geloof dat de die pepernootes die jij bedoeld een ander kruidenmengsel heeft en ichte suiker gebruikt ipv bruine basterdsuiker. Maar zeker weten doe ik het niet.
Ik bedoel kruidnootjes idd, maarben gewent om het pepernoten te noemen. Dus wie heeft er een lekker recept?
Ik noem ook alles pepernoten wat er op lijk! Wat is trouwens het verschil tussen pepernoten en kruidnoten?
Ik heb deze nog niet uitgeprobeerd, maar alle andere recepten in zijn boek die ik wel heb gemaakt, zijn heerlijk, dus deze vast ook Culy.nl - Homemade pepernoten van Cees Holtkamp -
Onze bakker maakt hele lekkere kruidnoten en pepernoten mixen Die haal ik dan kant en klaar, en kunnen de mannen ze draaien, uitsteken etc. Even een 25 minuten op 180 graden en klaar! Scheelt een hoop rotzooi, haha.
Pepernoten zijn die dobbelsteen achtige dingen, met een beetje anijssmaak. Kruidnootjes zijn die halve bolletjes. Ik ben zelf dol op peler oten, maar vind kruidnoten slechts met vlagen lekker. Ben dan ook vaak hevig teleurgesteld als iemand me weer een pepernoten aanbied en het blijken kruidnootjes te zijn