Hallo Ilse, redelijk wanhopig richt ik me tot jou. Mijn zoon is nu ruim 4 maanden en ik geef borstvoeding. Vanaf dag 1 gaat dit eigenlijk zonder problemen. We hadden een heel natuurlijk verloop, eerst elke 2 a 2,5 uur drinken en dit werd 3 uur heel soms 4 uur. 's avonds clusterde hij altijd en sliep op een gegeven moment van 22 tot 4 en dan tot 7. Een maand geleden was dit ineens over en kwam hij 's nachts elke 2 uur. Ik dacht dat het regeldagen waren of een nachtje inhalen na een drukke dag. Echter, inmiddels zijn we zo'n 5 weken verder en doet hij dit nog steeds. Hij drinkt overdag elke 3 a 4 uur. VAker lukt me echt niet want hij drinkt gewoon niet als hij dat niet wil. Voeden is dus enkel op ZIJN verzoek en niet op het mijne Ook moet ik in een donkere kamer gaan zitten anders is hij snel te veel afgeleid. Tot een uur of 18 drinkt hij dus gewoon iedere 3 a 4 uur. Om 19 uur gaat hij in bad en voed ik hem, dit gaat vaak nog gewoon goed, hij drinkt dan lang en 2 borsten en dan leg ik hem in bed. Hij word dan nog rond 20 en 21 wakker om te drinken. Dit gaat vaak wat minder goed, het duurt lang voor de tsr komt en het lijkt alsof ik leeg ben. Ik moet ook vaak van borst wisselen. Of eigenlijk word hij niet echt wakker, hij huilt (hongerhuiltje) ik geef hem de borst en hij slaapt weer verder. Meestal slaapt hij dan tot een uur of 23 a 24. En dan begint het. Hij drinkt momenteel 's nachts iedere 2 uur. Afgelopen nacht was het 23 uur, 24 uur, 2 uur, 4 uur, 6 uur...... Troosten helpt niet. Hij wil ook echt drinken, het is niet zo dat hij even sabbelt en klaar. Hij drinkt echt krachtig en 2 borsten. Onnodig om te zeggen dat ik inmiddels aan het eind van mijn latijn ben. Ik probeer nu dan ook flesvoeding te geven maar dat weigert hij pertinent. Ik heb het gevoel dat we in een neerwaartse spiraal zitten en het plezier van het bv geven is me aan het ontgaan. Heb jij eventueel tips hoe ik hier uit kan komen? Alvast bedankt, groetjes Lilly
Hallo Ilse, Inmiddels gaat het al een paar nachten een stuk beter. Vannacht is hij zelfs maar 1x wakker geworden! Zou je misschien nog wel kunnen beantwoorden of het 'normaal' is dat een kindje van bijna 5 maanden nog vaak in de avond en in de nacht gevoed wil worden? Hij drinkt nu meestal 2x kort op elkaar, bijv om 19 uur en 20 uur. En dan weer om 22 of 23 uur. Alvast bedankt.
Beste Ilse, ik lees net het artikel over voeden/doorslapen dat je in het antwoord aan de vraag van mouchy had gezet. DAt heeft voor mij alles weer in perspectief gezet. Eigenlijk wist ik dat al, ook al veel over gelezen maar blijkbaar heb je toch weer even een reminder nodig. Ik hoop echter wel dat Mijn kindje het voorlopig weer even bij 1 a 2 voedingen wil houden want elke 2 uur wakker worden is toch echt wel slopend, ook al accepteer je het nog zo
Fijn dat je door dat artikel geholpen bent. Ik probeer altijd wel deze linkjes erbij te zetten maar denk er niet bij iedereen aan. Soms zijn ze echt super verhelderend. Succes verder Ilse
Hoi Ilse, het blijkt nu dat Job last heeft van verborgen reflux. Hij heeft medicijnen gekregen en na 2x merk ik al verschil. Hij heeft vannacht zelfs van 21 tot 2.30 geslapen en vervolgens weer tot 6.30 Maar evengoed bedankt voor je reactie.
Jeetje joh, wel fijn dat die verborgen reflux is ontdekt. Dan kan je tenminste gericht wat doen. Vaak klopt toch het moeder gevoel wel, er is iets maar je kan het niet goed benoemen. Dat blijkt weer te kloppen. Geniet van je langere nachten! Heel veel succes verder Ilse