ik zou het aanvragen en kijken hoe het loopt! Niet vervelend bedoelt maar stel je voor dat je moeder net ziek is of ? Je weet nooit, mijn ouders hebben bv een ongeluk gehad voordat ze zouden oppassen. Dit verwacht je niet, maar zat wel met mijn handen in het haar. Je kunt nooit in de toekomst kijken en dan heb je in iedergeval hulp.
Je kunt om minimale kraamzorg vragen waarbij de kraamverzorgster 2 tot 4 uurtjes per dag komt. Ik vind dat wel aan te raden want je moeder weet echt niet alles meer. Ik vind mijn schoonmoeder zelfs ronduit een kluns met baby's ook al heeft ze 2 kinderen groot gebracht. Mijn moeder is wat beter bij de les en ook wat zorgzamer, maar zelfs zij is een boel weer vergeten (terwijl ze nog een dochter heeft van 18 dus zo lang geleden is het nou ook weer niet).
Kraamhulp gewoon nemen hoor! Ze zijn vreselijk handig en als ik het goed begrijp wordt het je eerste kindje en dan is het erg fijn om toch even die hulp te hebben. Je denkt vaak van: O, dat kan ik wel. Ik dacht ook dat ik mijn kleintje wel in bad kon doen, maar puntje bij paaltje was ik toch erg onzeker en daar heeft ze me goed bij kunnen helpen. Verder krijg je vaak handige tips. En qua medisch zou ik toch mijn moeder/schoonmoeder niet willen hebben. Iemand met verstand van zaken voelt een stuk veiliger. Verder weet je niet hoe je uit de bevalling komt. Ik was wankel op de benen en kon niet lang staan. Dan is het toch reuze handig dat zij er is om een beetje huishouden te doen en jou te zeggen: ga maar zitten!
Hier zelf kraamverzorgster en ik heb 68 uur kraamzorg gehad en ik had t echt nodig! Had er niet aan moeten denken mn moeder hier de hele dag te hebben.
Ik zag er ook best tegenop een ´vreemde´ in huis te hebben maar echt je bent blij als er iemand is aan wie je al je vragen kunt stellen en die je helpt, zeker de eerste dagen! En ze kijkt ook je hechtingen na en als die zoveel pijn doen is het fijn te horen dat alles goed gaat, om maar wat te noemen. Wij hadden 4-uurs zorg en dat is ons prima bevallen, de laatste dagen minder uren gehad omdat het niet meer nodig was maar de eerste dagen...ben nog steeds ERG blij dat ik het toch heb gedaan!