als je geen werk hebt hoe zit dat met extra toeslagen?

Discussion in 'De lounge' started by wendy35, Dec 9, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. wendy35

wendy35 Lid

Jan 2, 2010
    38
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo, vanaf 1 maart zal ik ander werk moeten gaan zoeken, want dan hebben we geen oppas meer. nu past mijn man 2 dagen per week op. de oudste zit op school de jongste gaat in januari naar school. nu is zijn baas het er niet meer mee eens dat hij 2 ochtenden later begint en wil hem weer vol de volle 40 uur, ik werk 2 ochtenden, maar moet nu wel per 1 maart ander werk zoeken. en dan voor tijden onder schooltijd. ik werk al 14 jaar bij dit bedrijf. en wij hebben echt geen ander iemand die de kinderen dan naar school kan brengen. nu ben ik al op zoek naar ander werk, maar als ik dat niet vind dat kan natuurlijk wel gaan duren omdat ik ook al 36 ben, dan heb ik gehoord dat je dan extra belasting of toeslagen krijgt als je thuis zit zonder uitkering, want ik neem ontslag dus krijg ook geen uitkering. weet iemand hoeveel dat is of ervaring mee? groetjes wendy

2. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

als je zelf ontslag neemt krijg je geen uitkering. je kunt dan wel de heffingskorting aanvragen. maar das geen vette bek hoor

3. wendy35

wendy35 Lid

Jan 2, 2010
    38
    0
    0
    NULL
    NULL
    ja ik weet dat het niet veel zal zijn , maar mocht ik niet op tijd werk vinden en eventjes thuis zitten dan is dat altijd nog beter dan niets. de meeste mensen gaan meer werken als hun kids allemaal op school zijn en ik moet juist ander werk gaan zoeken lijkt wel de omgedraaide wereld

4. Angelina

Angelina Niet meer actief

Je kunt het op de site van de belastingdienst terugvinden onder toeslagen en heffingskorting.

5. wendy35

wendy35 Lid

Jan 2, 2010
    38
    0
    0
    NULL
    NULL
    oke dank je ik ga ff kijken

6. Eppo82

Eppo82 VIP lid

Jun 25, 2007
    15,275
    6,187
    113
    Je hebt wel recht op heffingskorting en misschien ook wel meer toeslagen (zorgtoeslag bv) omdat jullie gezamelijk inkomen daalt.
    Maar als je na 2 maanden thuis te hebben gezeten weer werk vind moet je oppassen hoor dat je niet weer terug moet betalen. Aangezien je dan via je werk weer die heffingskorting krijgt en weer meer inkomen, dus toeslagen weer omlaag. Ik zou het dus achteraf met je belastingaangifte verrekenen en niet rekenen op een extra'tje per maand.

7. mora27

mora27 VIP lid

Nov 25, 2009
    6,381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    ikzelf werk niet, mijn man heeft een eigen zaak en daardoor vervalt mijn zorgtoeslag die ik vroeger wel kreeg... kindertoeslag is zowiezo niet van toepassing... maar volgensmij kan je wel 1 toeslag krijgen als je altijd gewerkt hebt en nu van je mans inkomen moet leven.... zou als ik jou was even de belastingtelefoon bellen die kunnen het je haarfijn uitleggen...

8. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

hier net zo.;)

maar mora@ jij hebt ook recht op die heffingskorting he?;)

9. mora27

mora27 VIP lid

Nov 25, 2009
    6,381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    ja dat weet ik maar dar regelt de boekhouder van mijn man altijd het einde van het jaar... dus ik heb er geen omkijken na....:p

10. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,556
    529
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Hè Wendy, ik weet niet hoe lang je man al bij dit bedrijf werkt, maar kan hij geen "aanpassing arbeidsduur" aanvragen? Wanneer hij er al langer dan 2 jaar werkt, dan mag hij dat aanvragen. De werkgever kan dit alleen maar met gegronde redenen weigeren.
    OP die manier hoef jij geen ander werk te gaan zoeken en is het toch opgelost?

11. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

May 21, 2006
    6,208
    3
    38
    Dat is de algemene heffingskorting en die is ongeveer 170 euro per maand.
    Toch nog best aardig voor niks doen ;)

12. thewiz

thewiz Actief lid

Jun 27, 2009
    331
    0
    0
    Thuismama
    Assen
    Hoe bedoel je niks doen.....?
    Maakt jouw huis zichzelf schoon?

13. littleladybug

littleladybug Niet meer actief

je kunt idd de heffingskorting krijgen, maar dan mag jouw bruto jaarbedrag niet boven de 6300 euro zitten (en die van je partner moet daarboven zitten) Dus als je dan ander werk vindt, heb je kans dat je het hele bedrag terug moet betalen...

14. sidmick

sidmick VIP lid

Jun 23, 2008
    17,815
    4,194
    113
    Kunnen je kindjes niet een uurtje naar de voorschoolse opvang?
    Vind het nogal wat om hier je vaste baan voor op te zeggen.
    En hoeveel uurig contract heeft je man? Zijn baas kan toch niet zomaar eisen dat ie meer gaat werken?

15. Shereen23

Shereen23 Bekend lid

Mar 1, 2007
    836
    0
    16
    Ik zou zoals sudmick al zei kijken naar voorschoolse opvang en bovendien heb je toch recht op ouderschapsverlof, ik zou dat eerst effe bekijken want
    mischien kan je elke ochtend 1 à 2 uurtjes ouderschapsverlof opnemen zodat je toch je kids naar school kan brengen. Weet niet zeker of dat ouderschapsverlof zo werkt maar nee heb je en ja kan je krijgen. Succes ermee want t is een vervelende situatie.

16. Lovely83

Lovely83 VIP lid

May 29, 2008
    20,418
    3,298
    113
    Zou inderdaad eens informeren naar voorschoolse opvang voordat jij je werk op zegt. :)

17. mora27

mora27 VIP lid

Nov 25, 2009
    6,381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    en idd ouderschapsverlof vragen... is ook een goede optie... mijn zus had dit dilemma ook toen haar oudste naar de basisschool ging en de jongste nog naar het kdv... ze heeft toen meen ik 8,5 uur per maand kunnen opnemen en op die manier haar kids kunnen wegbrengen voordat ze aan het werk ging.... nu zijn ze daar wel flexibel met werkende moeder en weet niet of dat overal zo is natuurlijk... maar nee heb je en ja kan je krijgen...!

18. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ja das hier ook idd:D

19. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

sommige weten dus echt niet wat die heffingskorting eigenlijk inhoudt8)

20. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

May 21, 2006
    6,208
    3
    38
    Voel je je aangevallen ofzo?

Werkende mensen moeten ook hun huis schoonmaken btw, al ging het me daar niet om.
    Daarbij werk ik momenteel ook niet hoor, maar met niksdoen bedoelde ik in dit geval geen betaalde baan hebben.

Share This Page