Drie namen in gezin met S.

Discussie in 'Babynamen' gestart door Sama1, 5 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sama1

Sama1 Fanatiek lid

18 jan 2015
    1.050
    73
    48
    De naam van mijn dochter en ik beginnen met een S. Nu hebben we een eventuele derde naam waar we allebei helemaal gek van zijn ook met een S. Wat vinden jullie kan dit of wordt het te S-erig :)?

2. Stampertje1

Stampertje1 Niet meer actief

Wij hebben precies het zelfde maar dan met een andere letter we hebben bewust een naam gekozen met die letter zodat het er niet buiten valt

3. Lies1988

Lies1988 Fanatiek lid

18 dec 2012
    2.332
    116
    63
    Vrouw
    Werken als verpleegkundige en moederen;)
    Omgeving Utrecht
    Als het de naam is zou ik het doen! Hebben jij en/of je dochter nog een tweede naam? Wel handig om niet compleet dezelfde initialen te hebben qua post enzo, hier zou ik rekening mee houden.

4. esklessebes

esklessebes VIP lid

23 mrt 2014
    7.017
    3.671
    113
    Als er meerdere namen zijn zeg ik doen.
    Anders niet is echt niet handig om meerdere kinderen te hebben met 1 dezelfde voorletter.

5. Sama1

Sama1 Fanatiek lid

18 jan 2015
    1.050
    73
    48
    De initialen met post zullen dan hetzelfde zijn. Geen tweede naam in ieder geval. Zal dat echt zo lastig zijn met post? Wat ik nu al merk is dat heel veel digitaal verstuurd wordt. Heb er geen ervaring mee :)

6. Oliviafaye

Oliviafaye Fanatiek lid

13 nov 2013
    2.268
    208
    63
    Vrouw
    Utrecht
    Oo
    Word de tweede ook een dochter? Want bij een zoon maakt dezelfde voorletter niet zo uit aangezien er een aanhef voor staat

7. In your eyes

In your eyes Niet meer actief

Ik zou het om de post niet laten. De aankomende jaren zijn jullie toch degenen die de post open maken, en tegen de tijd dat ze oud genoeg zijn dat ze vanwege privacy dat zelf wil doen zal alles wel digitaal verlopen.

8. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.518
    13.805
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Dochter en ik hebben ook dezelfde beginletter (maar ik alleen een tweede naam en zij een tweede en derde, met tevens alledrie andere initialen).
    Nu staat er nog vaak: "Aan de ouders/verzorgers van...".
    Maar als ze straks 18 is zal dat er niet meer staan dus wordt het wat lastiger want niet bij elke instantie gebruiken ze alle initialen..
    Anderzijds: vaak weet je zelf wel goed wie een poststuk van een bepaalde organisatie kan verwachten toch? ;)
    Alleen als je 15 kids hebt met dezelfde beginletter lijkt het me nogal een opgave om dat bij te moeten houden :D

9. K00

K00 Niet meer actief

Ik denk oprecht dat er tegen de tijd dat onze kinderen 18 zijn geen post meer verstuurd wordt..

Ik zou gaan voor DE naam, en niet kijken naar de eerste letter

kars vindt dit leuk.
  10. kars

kars Actief lid

27 mrt 2016
    150
    36
    28
    Gewoon doen:thumup:

11. Sama1

Sama1 Fanatiek lid

18 jan 2015
    1.050
    73
    48
    We weten niet wat het gaat worden. De jongens naam van de vorige zwangerschap gaan we wanneer het een jongen wordt doen. Een meisje zou dan met de S beginnen. Ach het is ook wat jullie zeggen, misschien is er dan wel helemaal geen post meer. Denk ook dat we het gewoon doen. Vinden het allebei een super naam.

12. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.518
    13.805
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Ja wie weet.
    Al wordt het er met e-mail adressen niet handiger op..... :rolleyes:

13. K00

K00 Niet meer actief

Sam.visser@gmail.com
    Sandra.visser@gmail.com
    Sofie.visser@gmail.com

Opgelost ;)

Ik snap het wel... binnen onze organisatie werken 3 marokkaanse zusjes. Allemaal met een s en de namen lijken ook nog op elkaar. Met salaris betaling enzo is dat wel ingewikkeld..maar ja....dat is het probleem van het bedrijf en niet van hun moeder. En hoe toevallig is het dat ze alle 3 voor dezelfde baas werken.

Nina Sanders vindt dit leuk.
  14. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Nou dit dus. Ik begrijp echt niet dat mensen anno 2018 zich nog druk maken over de post...

15. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Dit idd!

16. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.518
    13.805
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Nee dat bedoelde ik niet haha :D
    Ik bedoelde dat als er enkel nog digitale post binnenkomt wij dat als ouders binnen willen krijgen dus niet op een apart e-mailadres voor dochter- of zoonlief. Dat is namelijk niet bij te houden als je meerdere kinderen hebt en je voor iedereen apart moet gaan kijken iedere dag.
    En als je t dan op je eigen mailadres krijgt zit je dus nogsteeds met hetzelfde euvel van de initialen.
    Bovendien zijn er zat mensen zoals mijn partner en ik die de e-mailadressen gescheiden willen houden. Maar organisaties gaan echt niet een mail naar twéé e-mailadressen sturen. Merk het nu al met de organisatie waarbij ons zoontje op PSZ zit. Heel irritant.

K00 vindt dit leuk.
  17. dreumesje

dreumesje VIP lid

7 jan 2014
    7.572
    1.870
    113
    Vrouw
    Ik zou het persoonlijk niet doen.

18. M_L_M

M_L_M Actief lid

6 mei 2017
    166
    84
    28
    Mijn man en 2 zoons beginnen allemaal met dezelfde letter zonder 2e naam. Als dat is wat je mooi vindt gewoon doen!

Deel Deze Pagina