Dank allemaal. Ik zal proberen te antwoorden op de vragen. Ik weet niet precies wat voor foto het is maar ze bekijken alle zenuwen en of die al bekneld aan het raken zijn. Hoe mijn oogarts het uitlegt: glaucoom is een soort dwarslaesie in je oog. Ik heb nu druppels die een stuk zwaarder zijn en hopelijk slaan die aan en ze kunnen er zelfs voor zorgen dat de gele vlek weggaat. Hij zei ook: ‘als ik het echt heel erg had gevonden dan lag je deze week nog op de operatietafel maar zo ongerust ben ik nog niet’ Dat zou me hoop moeten geven maar doet het niet. Ik ben hem helemaal vergeten te vertellen dat ik zoveel stress ervaren heb. Ik kon maar één ding horen. Ik kan hem dat volgende maand wel vertellen maar of dat invloed heeft, geen idee. Het klopt dat we er nu vroeg bij zijn en dat er allemaal technieken zijn maar dat voelt voor mij nu niet zo. Het gekke is, dat de oogdruk prima is. 14 en bij 22 gaan ze zich zorgen maken. Maar ergens lijkt er in de zenuwen dus iets te beginnen en als het in de basis niet goed zit, ben ik gewoon enorm angstig daarvoor.
Wat erg, ik kan me je angst goed voorstellen. Ik hoop dat je snel wat meer hoort en dat het mee valt. Is dit wel wat je in de toekomst zeker te wachten staat? Of is er hoop? Je zal ongetwijfeld van die ziekte gehoord hebben waarbij mensen blind én doof worden. Misschien kan je daar terecht voor lotgenoten en tips? Heel veel sterkte!
Ach wat ontzettend schrikken @Iertje81. Ik kan me voorstellen dat je even helemaal lamgeslagen bent. De woorden van de oogarts klinken wel wat geruststellender. Hopelijk gaan de medicijnen goed z’n werk doen. Ik duim voor je.
Jeetje wat een ongelooflijke klote situatie. Ik wil me niet voorstellen hoe je je moet voelen. Je zicht en gehoor zijn zo belangrijk. Ik ga heel hard voor je duimen dat het nog heel lang uitgesteld kan worden voor je en je nog lang je zicht behoud ❤️
Zo wat een bommetje wordt er dan gedropt zeg.. weet even niks zinnigs te zeggen. Hele dikke knuffel voor jou, ik hoop dat de druppels aanslaan
Logisch dat je angst hebt, het is je grootste nachtmerrie. Hopelijk vind je straks weer hoop als de bomimpact wat gehakt is
@Iertje81 kan goed begrijpen dat je erg geschrokken bent, heel veel sterkte!! Hopelijk is het goed behandelaar.
He jakkes wat naar. Ik snap dat je eerste reactie is om gigantisch te schrikken en negatief te denken, dat zou iedereen doen. Hopelijk geeft de aankomende tijd je wat meer vertrouwen dat het niet het slechtste hoeft te betekenen en je er op tijd bij ben. Knuffel!
Ow Iertje, wat zal je je rot voelen. Die onzekerheid lijkt me verschrikkelijk. Maar probeer een mantra is je hoofd te houden van wat de arts vertelde. Zolang hij niet erg ongerust is hoef jij dat ook niet te zijn. Sterkte! ❤️
Dit is natuurlijk helemaal klote. Ik hoop heel erg dat het allemaal zal meevallen en wil je heel veel sterkte toewensen in deze rottige onzekerheid.
Wat ontzettend schrikken en zo niet wat je horen wilt bij zo'n afspraak hopelijk helpen die druppels. Heel veel sterkte ❤️