Als je grootste angst waarheid wordt? Wat doe je dan?

Discussie in 'De lounge' gestart door Iertje81, 16 okt 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lindajl

lindajl Fanatiek lid

25 jan 2016
    1.918
    1.506
    113
    Vrouw
    Wat heftig meid.
    Hopelijk is het loos alarm en slaan de nieuwe druppels aan.
    Heel veel sterkte!

Iertje81 vindt dit leuk.
  2. Theezeefje

Theezeefje Fanatiek lid

13 okt 2014
    3.711
    4.030
    113
    Overijssel
    Ik snap je reactie, ik zou het ook doodeng vinden.
    Dikke knuffel!

Iertje81 vindt dit leuk.
  3. Kramertje

Kramertje VIP lid

4 apr 2019
    7.272
    5.871
    113
    Vrouw
    Wat heftig zeg zo’n bericht :(
    Sterkte en hopelijk mag het allemaal meevallen.

Iertje81 vindt dit leuk.
  4. Shay25

Shay25 Fanatiek lid

16 okt 2018
    2.812
    2.501
    113
    Vrouw
    Ach wat ontzettend naar!!
    <3

Iertje81 vindt dit leuk.
  5. zwaaistaart

zwaaistaart Fanatiek lid

23 jan 2011
    2.450
    1.036
    113
    Vrouw
    Ysabella en Syane vinden dit leuk.
  6. djoyz

djoyz Fanatiek lid

29 mrt 2019
    1.468
    1.510
    113
    Vrouw
    Jeetje wat een bericht!
    Hopelijk werken de druppels snel en goed.
    Vind het wel apart dat ze je ‘zo lang’ door laten lopen zonder nog een keer een OCT (foto van je netvlies) te maken om te kijken of de druppels iets doen.
    Er zijn, mocht het toch ondanks je lagere druk nog andere opties om je druk lager te krijgen he? (Gaatjes laseren zodat de druk minder word en zelfs een drain die geplaatst kan worden op het oog om ervoor te zorgen dat de druk minder word.)

Ik zou zeker vragen of je eerder terug mag komen voor een foto en als ze niet eerder tijd hebben (want denk in jouw situatie geen probleem zou moeten zijn) vragen of je bij een optometrist in de buurt een OCT (foto) mag laten maken tussentijds en die door laten sturen naar de desbetreffende arts. Zo heb je nog een extra controle tussendoor.

(En hier heb je niks aan maar ik zie wel vaker mensen die een prima oogdruk hebben en die toch ook glaucoom aan het ontwikkelen zijn óf het hebben, oogdruk zegt dus ook niet altijd of er iets aan de hand is. Ook niet als hij 22 of hoger is. (Tenzij je bekend bent met Glaucoom) maar dat is niet meteen een teken dat er iets aan de hand is.)

7. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.953
    33.625
    113
    Wat lief dat je het vraagt ❤️
    Weet je dat ik niet eens weet hoe ik me voel? De ene dag ben ik er heel veel mee bezig en prent ik me de gekste dingen in en de andere dag denk ik: als hij zich niet druk maakt (oogarts) waarom ik dan wel?
    Het is een beetje een rollercoaster.

8. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.953
    33.625
    113
    Maar dat is het nou juist. De druk was normaal. Aan de lage kant zelfs voor mijn doen. En rechts ben ik dus al blind door glaucoom. Ze zien op de foto iets gebeuren. Ik vraag me dan nu ook de hele tijd af: waarom nu druppelen terwijl de druk normaal is? Is dat om erger te voorkomen? Is het weg als ik in december kom? Zoveel vragen. Werk jij met ogen?

9. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.260
    11.868
    113
    Heel normaal hoor Ier. Je zweeft tussen hoop en vrees wat dat betreft. En de ene keer gaat dat die kant op en de andere keer de andere. Je kunt weinig anders dan het laten gebeuren en er zo goed mogelijk mee dealen hoe dat je je op dat moment voelt. Dikke knuffel ❤️

Iertje81 vindt dit leuk.
  10. djoyz

djoyz Fanatiek lid

29 mrt 2019
    1.468
    1.510
    113
    Vrouw
    Ja ik denk dat ze uit voorzorg druppelen.
    En vooral omdat je natuurlijk al blind bent aan 1 oog nemen ze het zekere voor het onzekere.
    Daarom vind ik het een beetje tegenstrijdig dat ze je tot december door laten lopen zonder controle of die druppels iets doen of tussendoor monitoren.

Ik ben opticien, maar werk samen met meerdere optometristen en sta zelf ook onder controle ivm glaucoom terwijl ik geen verhoogde oogdruk heb (14/16).

11. Muisje2016

Muisje2016 Fanatiek lid

18 jan 2016
    3.025
    5.138
    113
    Wat heftig @Iertje81! ik kan me voorstellen dat je gevoel als een rollercoaster van hot naar her gaat. Ik duim voor je dat de druppels werken en het allemaal mee blijkt te vallen. Sterkte!

Iertje81 vindt dit leuk.
  12. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.534
    31.000
    113
    Vrouw
    Dikke knuffel @Iertje81

Enne... je schrijft het zelf al: de oogarts maakt zich geen zorgen. Houd je daaraan vast.

Iertje81 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina