hoe kan ik fruit "verstoppen" ;-)

Discussie in 'Voeding' gestart door liesbet77, 27 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. liesbet77

liesbet77 Actief lid

26 dec 2009
    333
    0
    0
    bediende
    België
    dochterlief is een eigenwijze peuterpuber en wil geen fruit meer eten ... alleeb druifjes gaan er af en toe in. ze lust het nochtans wel hoor . van een appel wordt alleen de schil gebeten de rest wil ze niet.
    nu ze naar school gaat wordt het helemaal moeilijk om haar nog fruit te doen eten want we zijn maar thuis om 17u30 en dan moet ze ook nog warm eten, en op school mogen we geen fruit mee geven wegens te veel werk voor de juffen (ben ik niet mee eens maar ja dat zijn de regels).

het enige wat ze wel wil die die fruitcompote voor baby's. denken jullie dat dit goed is als alternatief? zit geen suiker in.
    hebben jullie nog tips over hoe ik haar toch fruit kan laten eten (zonder dat ze het weet :)) ?
    of wat kan ik geven in plaats van vers fruit? in rozijnen ... zitten geen vitamines denk ik hé?

2. seanli31

seanli31 Fanatiek lid

19 apr 2009
    1.213
    0
    0
    Brabant
    als ze alleen de fruitcompote lust, iet ze vast gn verschil met zelf gepureerd fruit! Dus hup, van alles in de blender/staafmixer en dat proberen :)

Je kunt er van alles ingooien en zo fijn maken als je zelf wil! Ik zou t eens proberen als ik jou was, succes!

3. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    maak een appel taart haha

4. fafje

fafje Niet meer actief

mss lust ze een smoothie? of lekekre shake

5. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    #5 debq, 27 feb 2012
    Laatst bewerkt: 27 feb 2012
    Je kunt zelf vers fruit ijsjes maken, lekker als toetje geven na het eten, of je maakt een smoothie, kan ze t lekker drinken (en zelf ook mee drinken, is super lekker :) )

6. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Wat apart dat ze geen fruit mogen op school! Bij Thijmen op school hebben ze zelfs 2 dagen dat ze alleen maar fruit mee mogen voor de ochtendpauze.

Ik denk dat het vooral (naast verstoppen :) ) ook een kwestie is van vaak genoeg aanbieden en samen eten. Je zou bijvoorbeeld sowieso elke dag samen een bakje kunnen maken met verschillende dingen, daar zou je ook komkommer, paprika, wortel of tomaat bij kunnen doen.

Verstoppen zou ik idd doen in een smoothie of een vers sapje. Je zou ook geraspte appel in pannenkoekenbeslag kunnen doen, dan heb je niet meer echt de vitamines, maar wel de vezels.

7. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    -van appeltjes zelf appelmoes maken , kan zelfs in de magnatron appeltjes in een bakje beetje water erbij en steeds een minuutje doen tot ze zacht genoeg zijn
    - fruit ijslolly,s De Kooktips - Fruit-ijslolly's
    -stukjes fruit door de yogurt ( geprakte banaan, aardbeien enz)
    -fruit smooties
    -fruit uitpersen sinasapelsap enz
    -fruit repen maken ( was laatste een topic over maar kan ik niet meer vinden )

8. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    Zie dat je in België woont en als ik het goed heb zijn de kinderen daar een stuk jongen (als hier 4 jaar) als ze naar school gaan.
    Vind het toch wel vreemd dat ze geen fruit mee mogen nemen naar school, kan me voorstellen dat ze het niet klaar kunnen maken. Maar zoiets als een manderijntje kun je gepeld in en stukjes meegeven in een bakje.

Wat ik ook wel eens deed was cupcakjes bakken met fruit erdoor (tuti fruti even laten wellen en dan in stukjes door het beslag)
    Of misschien een knijpfruitje als toetje (of mee naar school)

9. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Zou ook zelf fruit mixen, maar dan stoom je het best 5 min dat het niet bruin wordt. Of heel even in de microgolf ;) En dan zeg je tegen je dochter dat het compotte is, maar dat we aan het milieu denken en mama een grote pot heeft gekocht en het nu in kleine potjes voor haar doet om mee naar school te nemen ;)

Je kan ook pannenkoek met stukjes banaan maken, of banaan bij de boterham 's morgens? Appelsienen uitpersen bij het ontbijt?

10. liesbet77

liesbet77 Actief lid

26 dec 2009
    333
    0
    0
    bediende
    België
    hey

bedankt voor de tips :) de smoothie kan ik proberen.
    en vers sinaasappelsap ook wel eens misschien !
    ijslollies : super idee !

als er nog iemand leuke ideetjes heeft voor gezonde tussendoortjes?

nu mijn dochter niet op haar hoofd gevallen :)
    appelmoes wil ze ook niet, zelfgemaakte fruitpap ook niet - wat ik wel eens zou kunnen proberen is om het in een compote potje te duwen ;) uit yoghurt haalt ze het fruit uit. Knijpfruit gaat dezelfde kant uit. appeltaart idem. appel en banaan vist ze van tussen brood of koek .

bij ons op school krijgen ze koek en melk om 10 u.
    geen fruit . heb al eens fruit mee gegeven in de brooddoos maar er is daar weinig controle en volgens mij eet ze dat niet op !

ze is wel nog maar 2 j 8 maanden, hopelijk mindert dat felle karaktertje wat.

11. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Finn heeft zo zijn dagen dat hij geen fruit wil eten. Wij hebben een sapcentrifuge en dan maak ik dus gewoon sap. Vrijwel alles kan er in. Finn lekker helpen, helemaal trots. En dat drinkt hij dan dus wel.

Ook als we ongezond eten maak ik dat er wel eens bij. Er kan ook groente in namelijk.

Ik vind het een ideaal ding!

12. joyce1838

joyce1838 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.922
    1
    36
    mkd groepsleidster
    wat ik nog wel een doe is verschillend fruit in kleine stukjes snijden, en dit in een groot glas doen. Sinasappelsap, vorkje en een rietje erbij en hier wordt er van gesmuld!

13. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hier houdt ze ook niet van fruit, wel van groenten dus dat eet ze dan.

Hier mogen ze op school juist enkel fruit en in haar geval is het dus groenten (cherrytomaatjes, komkommer, olijfjes, augurkjes etc)

14. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Belachelijk dat fruit teveel werk is op school!! (Ik neem aan psz of kdv?) Bovendien, je kunt t toch al gesneden in een bakje meegeven?? Doe ik sowieso altijd.
    Hier op de psz wordt juist gevraagd om liefst fruit mee te geven! Ik heb een speciaal bakje waar je los een vorkje bij kunt doen.

Genoeg tips verder hier over shakes ed.

Mijn dochter vindt fruit heerlijk, maar de laatste tijd is ze wel wat miemeliger met groenten. Eet jouw dochter wel groenten?
    Op zich kan het niet zo'n kwaad hoor, als ze een periode slecht eten. Als je er teveel in gaat pushen, kan het juist averechts gaan werken.
    Mijn dochter moet van mij minstens 1 hap van dr groenten eten en verder maak ik er geen woorden over vuil als ze echt niet wil. Ze lust verder alles en voorheen vond ze groenten ook lekker, dus hoop dat t vanzelf weer terugkomt.

Deel Deze Pagina