Vanochtend heb ik tijdens spreekuur de vk gebeld omdat ik sinds gisterenmiddag minder beweging voelde, veel minder. Ik was ook niet echt druk geweest dus daar kon het voor mijn gevoel niet aan liggen. Ook vanochtend toen ik wakker werd, niks gevoeld, terwijl ons kleine ventje normaal gesproken altijd wel even aan het bewegen is als ik wakker word. Ik kreeg het advies 2 uur te gaan liggen op mijn linkerzij en als ik dan nog steeds zo weinig voelde mocht ik even terugbellen. 2 uur gaan liggen en ja hoor, daar was hij gelukkig weer. Vk teruggebeld om dit te melden en opgehangen met het advies weer te bellen als ik het niet vertrouw. Nu ben ik een paar uur verder en in die paar uur is het helemaal het tegenoverestelde geworden. Ons zoontje is ontzettend druk (fijn, hoef ik me daar geen zorgen meer over te maken, haha) en mijn darmen (denk ik) zijn zó ontzettend aan het rommelen. Daarnaast heb ik ook een zeurderig gevoel in mijn onderbuik / lies / onderrug / bovenbenen wat weer wegtrekt en weer terugkomt. Beetje menstruatie-zeur-pijn, geen echte krampen. Harde buiken komen ook vaker dan eerst, af en toe een beetje pijnlijk, maar niet heel erg. Betekent dit iets? Ik heb sinds een paar dagen ook het gevoel dat het niet heel erg lang meer gaat duren, maar de laatste paar uur heb ik dat gevoel al helemaal. Herkennen jullie iets in het bovenstaande wat bij jullie voortekenen waren? Waarna de bevalling al snel begon? Of maak ik mezelf gewoon een beetje gek nu?
K had laatst ook een keer dat ik haar een dag bijna niet had gevoeld. Ik heb niet gelijk gebeld, want ik wilde eerst afwachten.. Wel heel onzeker, maar gelukkig bewoog ze savonds! Nu beweegt ze dus ook super veel. Mn buik komt steeds omhoog enzo en de hikjes voel ik echt heel goed. Ik heb precies hetzelfde qua gevoel als jou. Soms menstruatieachtige pijn, veel meer en sneller harde buiken, soms steekjes en krampen naar mn rug en benen. Heb zomaar het idee dat het niet heel lang meer duurt. Ik heb een pessarium die er over een week uit gaat (dit tegen vroeggeboorte ivm een tekorte baarmoedermond). Hoop dat ze hierna nog wel even blijft zitten.... Zou zomaar kunnen dat het san snel gaat! Liefst beval ik in 2016 gewoon ipv voor al die feestdagen.. Maar ik ken je gevoel.. Het is heel gek, maar vaak klopt mn gevoel wel. Denk niet dat het nu al komt, maar denk ook niet dat ik 40 weken red.
Ik heb wat je beschrijft ook al een hele tijd.. Soms heel rustig, rustiger als ik gewend ben en ga dan ook liggen en probeer m wakker te maken.. Ook de harde buiken, extreem drukke baby en alles wat je beschrijft... Maar hij zit nog netjes binnen.. Succes met afwachten!!
Nou hier exact hetzelfde! Drukke baby, veel harde buiken, soort menstruatiepijn, pijn rechtsonder in me buik. Lijkt net of ze zit te duwen..? Blij te lezen dat ik niet de enige ben. Dan er toch maar vanuit gaan dat dit erbij hoort en normaal is?
Bedankt voor jullie reacties! Inderdaad aan de ene kant blij om te lezen dat jullie hetzelfde gevoel hebben, dan is het in ieder geval niet iets heel raars. Maar het betekent dus nog geen bevalling. Wat op zich goed is natuurlijk omdat 'ie nog echt wel even lekker mag blijven zitten, maar moet zeggen dat ik er wel behoorlijk kriebelig van werd vandaag. Echt het gevoel dat er 'iets' zou gaan gebeuren..
Ik herken het ook helemaal. 😂 hoewel ik eerder denk dat ik overtijd ga gaan. Ik hoop te bevallen in week 38, maar dat is alleen maar een droom. Bij mijn eerste kindje ben ik bevallen net de week dat ik geen klachten meer had. Al het pijn was weg, en ik dacht; ooo dit gaat toch niet voor meteen zijn, en toen kwam ze.. Net de week dat ik het echt niet verwacht had...