Als je het voor het zeggen had...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door wendysunny, 20 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

als je het voor het zeggen had.. hoeveel kinderen zou je dan willen hebben?

1. geen

2. 1

3. 2

4. 3

5. 4

6. 5

7. 6

8. meer dan 6

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    ik heb voor 1 gestemd, ik ben zelf enig kind en dat verwennen... hangt van de opvoeding/opvoeders af! Het lijkt mij erg praktisch met veel dingen, wij zijn mensen die graag met het vliegtuig op vakantie gaan verder weg ipv. elke zomer met de sleurhut naar Frankrijk... dus tja, en die dingen kosten allemaal wel geld... Dus zoals het nu lijkt houden we het bij 1 kindje, maar goed... je weet nooit of het ooit weer begint te kriebelen :)

2. Bri

Bri Niet meer actief

Voor mij is 2 ideaal. Dus in maart is ons gezin compleet!

Enig kind lijkt me vooral moeilijk als je ouder wordt: als je eigen ouders wat gaan mankeren of overlijden, dat er dan niemand is met wie je de jeugdjaren zo hebt meegemaakt, met wie je de zorg en de zorgen kunt delen. Het verwennen heb je als ouders wel in de hand en je kunt ervoor zorgen dat er vaak iemand is om mee te spelen (vriendje/vriendinnetje mee op vakantie, bijvoorbeeld). Maar je komt er toch alleen voor te staan, als enig kind, als je ouders wat ouder worden.
    Het schijnt trouwens wel dat enig kinderen sociaal het vaardigst zijn: het is voor hen nooit vanzelfsprekend dat er iemand is om mee te spelen, dus ze moeten snel leren om vriendschappen te sluiten. Het heeft dus zeker niet alleen maar nadelen!

Bij 3 vind ik vaak dat er een is die er 'buiten' valt, dus 2 die het heel goed kunnen vinden en 1 buitenbeentje. Meer vind ik echt te onpraktisch en moeilijk om iedereen de aandacht te geven die ze verdienen.

Met 2 ben je op elkaar aangewezen, dus je moet je best doen om samen conflicten op te lossen. Vind ik ook een belangrijke les om te leren!

3. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    We zouden heel erg graag twee of drie kindjes willen.

Helaas hebben we vijf jaar op de eerste moeten wachten en is het maar de vraag of een tweede gaat lukken. We zijn afhankelijk van ICSI-behandelingen, waarvan er maar drie vergoed worden. In februari beginnen we met de derde behandeling... Dus dat wordt allemaal wel heel erg spannend.

Als een tweede gaat lukken, willen we heel misschien het traject weer ingaan voor een derde. Maar dat hangt er natuurlijk van af hoe alles gaat, of je het lichamelijk en geestelijk kunt opbrengen om weer met de zware behandelingen te beginnen, of we het financieel allemaal rondkrijgen, enz.

4. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    2

Kunnen ze elkaar af en toe bezig houden als mama even bezig is hihi.

5. Gina82

Gina82 Fanatiek lid

3 aug 2007
    2.899
    1
    0
    Administratief medewerker
    Nederland
    Ik heb 2 gestemd, omdat het hier ws bij 2 blijft..

Man zou graag meer kinderen willen en ik ook wel op zich.. maar meer kinderen betekent meer tijd vrijmaken om elk kind de benodigde aandacht te geven.. meer geld nodig voor alle spullen en vakanties ed, andere auto ivm de ruimte... en weer een zwangerschap!! Hier blijft hier dus voorlopig bij en mocht de wens voor een derde (en financele plaatje enzo) er nog zijn dan kan dat over par jaar ook nog.. ben jong zat!

Deel Deze Pagina