Wat vinden jullie van deze naam? En waar leg jij de klemtoon? Mijn man zegt LIE-vie-ja en ik was meer geneigd te zeggen LI-vie-ja dus met een "korte i" als in wit. Vind het allebei wel mooi denk ik. Man denkt hierbij aan olijf, maar is dit erg? Kan hij wel mee "leven" zegt hij.
Ik denk dat deze naam veelal als Lie-vie-jaah wordt uitgesproken. Eigenlijk Olivia zonder O dus. Misschien is alleen Liv een optie? En dan uitgesproken met een korte i.
Livia vind ik mooi, mits het als Li-vie-ja uitgesproken wordt. Anders worden het teveel ie-klanken voor 1 naam vind ik. Je kunt natuurlijk ook een streepje op de i zetten. Lìvia wordt het dan.
Ik zeg ook Lie-vie-ja. Olivia zonder O. Vind het een mooie naam, omdat die O het enige is uit Olivia wat ik niet mooi vind dus zonder die O is de naam eigenlijk perfect
Ik spreek het uit als Li-vie-ja, maar ken dan ook iemand met een dochter die zo heet en zij spreekt het ook uit met Li zeg maar . Ze zei wel een keer tegen mij dat ze heel erg heeft getwijfeld over deze naam, omdat ze bang was dat mensen het als Lie-vie-ja zouden uitspreken. Verder mooie naam!
Ik spreek het in eerste instantie uit als Lie-vie-ja, maar vind Li-via denk ik nóg mooier! Sowieso een mooie naam
Wij hebben deze naam ook hoog op lijstje, maar mijn man vind hem iets teveel op dochters naam lijken (Julia). Wij zouden het als Li - via uitspreken. Met korte i dus. Vinden we mooier en kan je afkorten naar Liv, ook leuk!