Als je iets niet mag...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door vrouw27, 22 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. evepientje

14 apr 2008
    78
    0
    0
    Hilversum
    wijn
    cognacje bij de koffie
    rare biefstuk met roquefort uit de oven
    sashimi zalm
    champagne
    oesters
    sigaretten
    lever
    ....dit alles op 1 tafel....met vriendinnen en dan helemaal doorzakken en even geen zwangerschapszorgen................maar ik ben nu ook heel gelukkig hoor ;)

2. Lisabeth

Lisabeth Bekend lid

15 jul 2008
    564
    0
    0
    Ooh, goed onderwerp, ik klaag nl. niet tegenover vrienden want dat is natuurlijk "not done" maar ik mis ook zoveel!
    Filet Americain, carpaccio, rode biefstuk, pate, een lekker wijntje en natuurlijk m'n pilsje in 't weekend! We gaan elk weekend wel even naar de kroeg (ik speel ook in een carnavalsband) en dan wordt je er ook zo mee geconfronteerd. Wat ook niet helpt is als m'n man voor zichzelf een bakje filet americain heeft meegebracht en ik dat elke keer in de koelkast zie staan als ik 'm opendoe. Aaargh.
    Jaja, voor een goed doel....
    Zo, dat lucht op.

3. Makkie

Makkie Niet meer actief

Hier ook een wit bolletje met filet american! Mmmmmm! En een wijntje! Maareh, meiden die borstvoeding willen gaan geven: dan mag je ook geen alcohol. En volgens mij nog wat dingen maar die weet ik zo even niet...Dus na de zwangerschap zullen sommige dingen dus alsnog NOT DONE zijn... Maar ik heb het erg graag voor over, mis het alleen als ik het om me heen zie. Tis idd meer het gevoel dat ik het mis omdat het nu juist niet mag... anders dronk ik ook maar hooguit 1 wijntje per week!

4. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Wijn, een hele goede rode Bourgogne, wijn en wijn o ja, en wijn.
    Dan mag er eventueel nog een lekker mals hertebiefstukje bij...

5. lollifant84

lollifant84 Actief lid

12 aug 2008
    131
    0
    0
    Ow heerlijk een broodje filet american met ui en ei peper en zout!
    Rooompate vind ik ook zo heerlijk dat moet ik ook al missen. Rosbief.

6. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Hahaha, we missen bijna allemaal hetzelfde!
    Ik schenk graag mijn man een lekkerwijntje in en dat neem ik even zo'n diepe snuif in dat glas......
    Ik zit nu opgescheept met ap-pel-sap, blegh!

Over pate; dat mag je wel, alleen niet teveel vanwege de vitamine A. Dus een paar toastjes of 1 boterham per dag mag best. Mijn probleem is alleen dat als ik het in huis haal, me niet in kan houden met een beetje, dus dan haal ik het liever niet in huis!

Over salmonella: ik weet dat het geen kwaad kan voor de foetus, maar ik word nu zelf liever ook niet ziek.

7. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Ik mis eigenlijk helemaal niets van de 'verboden vruchten'. Ik vind roze vlees echt vreselijk, alcohol geef ik ook niet zoveel om, in vis heb ik helemaal geen trek nu. No problem :).

Wat ik wel mis, is alles wat ik opeens niet meer verdraag... Melkproducten (ijs, toetjes :x ), teveel suiker, teveel vet (chips, mcDonalds), te gekruid (Mexicaans). Bah, ik moet echt veel te gezond eten in de zwangerschap!

Btw, er werd ergens gezegd dat je met BV strax ook geen alcohol mag. Maar als je dan een wijntje neemt en gewoon de eerste voeding daarna afkolft en weggooit, mag dat dacht ik wel. Alcohol is binnen een paar uur uit je bloed, dus ook uit je melk (als je t afkolft)! Cheerzzz

8. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik heb ergens gelezen dat als je 3 uur tussen 2 borstvoedingen hebt, dat je dan een wijntje mag, dat blijkt na 3 uur afgebroken te zijn. Weggooien om die reden lijkt me zonde.

9. Babylicious08

Babylicious08 Actief lid

25 mrt 2008
    210
    0
    0
    Sushi! Zodra ik bevallen ben en weer op de been ben zit ik bij de Japanner :D Heb de laatste tijd overigens ook trek in een lekker zoete witte wijn, maar jah dat zit er voorlopig nog niet in aangezien ik borstvoeding wil gaan geven...maar goed alles voor een goed doel zullen we maar zeggen!

10. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Nou, kijk es aan. Nog beter!

11. Dora

Dora Bekend lid

25 apr 2006
    762
    0
    0
    sushi, sashimi en sigaretten..! vooral sigaretten :)

12. evepientje

14 apr 2008
    78
    0
    0
    Hilversum
    heeeeeeeeeeeeeel veel sigaretten................

13. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

smeerleverworst, biefstuk, carpaccio, hmmmm

14. Mickey18

Mickey18 Actief lid

4 mrt 2008
    149
    0
    0
    @ blusvrouw: jij maakt je filet americain zelf? Dat klinkt me als muziek in de oren, hoe doe je dat? Kan niet wachten om 't eindelijk te eten (en hopelijk duurt dat niet lang meer...)

15. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

wraps met roomkaas en zalm hmmm
    toastjes met filet american
    wijntje!

16. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    even een vraagje tussendoor voor de mensen die rookte VOOR de zwangerschap......
    Als je bevallen bent, zou je dan zo weer beginnen aan een sigaret of laat je die lekker liggen?

17. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.076
    2.220
    113
    Brabant
    broodje rosbief... hmmm. Heb tegen mn fam. gezegd dat ze pas op kraambezoek mogen komen als ze een broodje bij zich hebben:) Ga me er helemaal klem aan eten!haha

18. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Hmmmm... Er komen hier allemaal lekkere dingen voorbij... :D Wat ik allemaal mis? Carpaccio, Van die rauwmelkse kaas vlokken voor over de sla (en de carpaccio), pate, 43 (likeur), biefstuk en zo vast nog wel een paar dingen...

Toen ik bevallen ben van Jelle ('s nachts om 1.00)stond een van onze beste vrienden 's ochtends om 8.30 op de stoep met een dik pond biefstuk! Ik had schijnbaar de hele zwangerschap zo lopen zeuren dat hij blij was dat hij er vanaf was... :) :)

19. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Ok, ik hoor hier helemaal niet want ben al een tijdje bevallen, maar ik kan jullie vertellen dat ik 1 dag na de bevalling 3 weken lang ELKE dag broodje filet american en een broodje rosbief heb gegeten. Ik kon er geen genoeg van krijgen.

Verder dacht ik dat ik een wijntje miste, maar heb pas 3 weken na de bevalling een glaasje gedronken. Het was meteen een glaasje te veel :rolleyes: Langzaam opbouwen dus :D

Maar goed, jullie hebben in ieder geval erg goed en lekker vooruitzicht! En voorpret is altijd leuk!

20. Dora

Dora Bekend lid

25 apr 2006
    762
    0
    0
    ik ben nu 4 maanden gestopt maar denk dagelijks "hoe zwak dat ook klinkt" heerlijk...over 22 weken mag ik er weer 1 opsteken! ...helaas ging ik ook bij mijn eerste meteen na de bevalling de mist weer in...

Deel Deze Pagina