De verloskundige hier op de site zegt dat je gewoon parmaham mag eten. Verwarrend he. Kijk maar naar deze link. Ik heb ook altijd gedacht dat het mocht en heb het nooit laten staan. http://www.zwangerschapspagina.nl/about85468.html
Hallo! Heel herkenbaar...zin hebben in de dingen die niet mogen. Ik had tijdens de zwangerschap erg veel zin in het welbekende broodje Filet Americain met uitjes... Ook had ik zin in een medium biefstukje en Sushi. En..ik heb heel af en toe best wel zin gehad in een sigaretje ( ben gestopt met roken toen de test positief was...weer begonnen met roken toen de borstvoeding niet lukte...maar dat terzijde... ) en het wijntje miste ik ook wel. Maar deze dingen uiteraard niet gedaan, want ze waren niet goed voor ons meisje... Ach zwanger zijn, duurt maar 9 maanden en je kunt die lekkere dingen nog zo vaak eten en drinken. Wel moet ik er ff bijzeggen dat m'n man de dag na m'n bevalling gelijk naar de winkel is gegaan en hij kwam thuis met Filet Americain en biefstukjes en heb met de kerst een heerlijk glaasje wijn gedronken. En het was LEKKER! Dus meiden, hou nog even vol...jullie tijd komt wel weer! Liefs Elly.
Ja, maar ze zegt niet WAAROM het wel mag.... Ik hou de regel aan: rauw vlees = kans op Toxoplasmose, dus 9 maanden laten staan!
Oh, maar dat kan ik jou wel vertellen. Parmaham is namelijk gepekeld en dat overleeft een parasiet nooit.
Dat betwijfel ik, als ik dit lees op een promotiesite over rauwe hammen: Rauwe ham wordt beschouwd als een halfmager fijn vleesproduct. Het is een goede leverancier van eiwitten van hoogwaardige biologische kwaliteit en ook een goede bron van ijzer dat gemakkelijk door het lichaam opgenomen wordt. De rauwe ham werd eerst gezouten en daarna ofwel gedroogd ofwel gerookt. Houd daar rekening mee als je je globale zoutconsumptie op één dag bekijkt. Rauwe ham kan een risico inhouden voor zwangere vrouwen. Enerzijds door de mogelijke aanwezigheid van toxoplasmen, die toxoplasmose veroorzaken, maar ook door de aanwezigheid van bacteriën zoals Listeria monocytogenes, die listeriosis veroorzaken. Wees daarom voor je nog ongeboren kind voorzichtig door systematisch alle rauwe dierlijke producten te vermijden.
op de manier zoals parmaham bewerkt is hebben de bacteriën echt geen kans. Maar dat maakt verder niet uit. Ik probeer je het niet over te halen of zo. Als jij twijfelt gewoon niet eten idd. En het zijn inderdaad maar 9 maanden. Daarna kun je los!
Ik mis helemaal niets eigenlijk! Hmm, als ik soms redbull zie, dan heb ik wel zin om een slokje te nemen. Ik weet dat het geen kwaad kan, maar ik zie het voordeel er niet van in om een slok te nemen, omdat er toch ongezonde dingen in zitten. En van 1 slok komen er meerdere... dus daar begin ik niet aan.
Nou eh ik eet gewoon nog 4 boterhammen met smeerworst hoor. Salades ook gewoon en ook nog een ei. Broodje tartaar jammieeeee maar dat wel na de bevalling haha
Leverworst zou ik echt mee opletten. Teveel vitamine A is bewezen slecht. Ze adviseren het bij 1 boterham per dag te houden.
Bij mijn oudste dochter nam ik er, schrik niet, 6 per dag Das wel erg veel, doe ik ook niet meer. Ik eet t nu ook niet iedere dag maar als ik er 4 eet dan de rest van de week niks meer.
Broodje filet american met uitjes en broodje rauwe zalm. Het eerste wat ik eis na de bevalling ,....kijk er nu al naar uit
Een vriendin van me zei bij mn 2e dat ik geen zalmsalade had mogen eten, en ook geen mayo etc. Mijn vk had er iig nog nooit over gehoord.
Ik heb al tegen mijn vriend gezegd, dat zodra de bevalling begint hij naar de winkel moet rennen voor een broodje filet american. Haha die gooi ik meteen naar binnen zodra onze meid eruit is .
Vroeger werd mayo met rauwe eieren gemaakt, maar sinds dat gedoe met salmonella mag dat niet meer. Dus zijn ook salades gemaakt met mayo geen probleem, hoor! En ik denk op zich dat zalmsalade uit een bakje geen probleem id, want volgens mij doen ze daar gekookte zalm in en geen rauwe...