*klaagmodus aan* Wat mn schoonmoeder nu weer gedaan heeft... We hadden haar al met 7 weken verteld dat ik zwanger was, omdat ik zoooo misselijk was en er zo slecht uitzag. Dus toen maar uitgelegd wat de reden daarvan was. Daarbij hadden we duidelijk gezegd dat ze het niet door mocht vertellen en dat wij het pas aan de rest van de familie gingen vertellen op 1 november. Dat is de verjaardag van mn vriend en dan is toch de hele familie bij elkaar. En eerder zie ik ze niet. Leek ons een mooi moment dus. Nu blijkt dus dat schoonma het al gelijk aan haar zus heeft doorverteld, en die heeft het ook weer door verteld enz... Ik hoorde dit van mn schoonzus, die echt superkwaad is op haar ma nu. (is ook zwanger en snapt zo goed wat ik voel. Bij haar heeft ze het niet doorverteld btw) Ik ben ook zwaar teleurgesteld, boos enz. Dit heb ik haar ook verteld. 1 november had onze dag moeten worden en dit heeft ze dus wel afgepakt... Hoef haar voorlopig ook niet te zien.. *klaagmodus uit* Goed, de hele familie weet dus onofficieel al dat ik zwanger ben. Omdat ik 1 november geen zin heb in van die nepreacties, wil ik het op een andere, leuke manier vertellen oid. (eerst dacht ik, bekijk het maar allemaal, je merkt het vanzelf wel...) Heeft iemand een leuk idee hiervoor?
Wat een &^*%$ van een schoonmoeder! Lijkt me echt verschrikkelijk idd! Maar als het meer en deel het toch al weet, zou ik er niet teveel moeite aan verspillen en misschien alleen iets leuks verzinnen voor je vrienden enzo... Een hello new baby borrel feestje of iets dergelijks?!
Hier ook zo'n schoonma....! Heb ook zo'n idee dat ze iedereen al inlicht op het moment dat ik ga bevallen.... terwijl ik zelf de geboorte bekend wil maken.... Heb nu het idee om haar een "valse"sms te sturen.. met de medeling dat ze t niet verder mag zeggen... dus fout geslacht... foute naam.... als ze dan toch heel de familie doorbelt... staat zij daarna voor lul! (weet nog niet hoe ik t aan ga pakken) Sluit me aan bij kleintj86 doe iets leuks met je vrienden ofzo!
Schoonma belde net. Gelukkig nam ik niet op. Maar vriendlief zei dat ik haar moest bellen NOT! Ze gaat eerst maar eens fatsoenlijk excuses maken. Toen heeft mn vriend teruggebeld met die mededeling en ze vroeg hoe dat dan moest, goed excuses maken... Tjee ben je daar nu 61 voor geworden? Dacht er zelf aan om iedereen maar te mailen met een echofoto erbij. En dan de mededeling erbij dat iedereen het nu officieel mag weten. Vriendenparty hebben we gelukkig al gepland op 7 november. @Ramona; heh heh, goed idee zeg. Maar ik ga haar wrs niet eens laten weten dat ik ga bevallen. Ze krijgt het wel te horen als het er is.
Tja... wil ik ook niet hoor...! Ze zei van de week al uit haarzelf: ik kan wel oppassen hoor als je moet bevallen, want ik heb t geregeld op mn werk... : Ik heb haar express niet gevraagd... en gelukkig.. wat anders kunnen regelen.... (al maanden geleden, want voelde de bui al hangen).... pfff moet er niet aan denken... dat zij er gelijk met haar neus bovenop zit.. (net als vorige zwangerschap).... Maar jouw schoonmoeder wist niet hoe ze excuses moet maken? Of zag ze het hele probleem niet...? want mijn schoonmoeder heeft met alles zoiets.... "ja maar dat maakt toch niet uit".... Ook niet toen ze mn bevallingsfoto's had uitgeleend aan een half vreemde vent... "ja wat maakt dat nu uit".... grrr....
Oooh, dat is echt kl#te!..... Ik zou ook heeeeeeeeeeeeel boos zijn... Heb zo niet echt een heel goed idee voor je, sorry!
wij hebben het ook via email laten weten. ook omdat wij niet met iedereen van de familie een even goede band hebben. zo kon niemand zeggen dat ze het niet wisten.... achteraf kwam hier toch nog gezeik van omdat ze het mailtje niet hadden aangekregen ofzo... maar ik heb 9 manden geleden besloten alleen nog rekening te houden met familie die we echt regelmatig zien en me over de rest niet druk te maken... zo krijg ik nu allemaal van die slijmreacties van mensen die ik al meer als een jaar niet heb gezien: Ja, als je iets nodig hebt, je mag altijd bellen he meid, op mij kan je rekenen::: Jakkkkkesss!
Oei, ik dacht dat mijn schoonmoeder erg was Nee hoor, ik heb af en toe m'n vraagtekens bij gedrag van haar, maar met de zwangerschap is ze gelukkig erg lief. Als ik jou was zou ik hierover de confrontatie aangaan. Zelfs al ziet ze niet waarom het erg is: je hebt haar gevráágd of ze dr mond wil houden. Is dat nog teveel gevraagd voor haar zwangere schoondochter?! Kijk, ik snap heel goed dat ze ontzettend in de wolken is met haar kleinkind, maar dan nog...
@meow en ramona0309: Wat doen jullie schoonmoeders vervelend zeg, en dat terwijl het jullie zwangerschap is, niet die van haar . Als je haar wil terugpesten kan je ook (ruim) voor de bevalling een valse sms sturen met de mededeling dat je denkt dat de bevalling begonnen is maar met de vraag of ze dat stil wil houden... Als iedereen dan jullie gaat smsen met "sterkte" enzo kan je vrolijk terug smsen dat er niks aan de hand is . Staat ze lekker voor schut en hoef je niet echt "leugens" te vertellen. Bij een valse naam kan ze de sms aan anderen laten zien. Hierbij "denk" je alleen maar dat je gaat bevallen, je weet het niet zeker dus je kan altijd zeggen dat je het verkeerd gedacht hebt... Ik vind jullie schoonmoeders zo vervelend tegen jullie doen, dit soort dingen verdienen ze echt!
hahaha... Ja zit het ook nog een beetje uit te dokteren..... Mijn eigen moeder zei dat ik beter alleen kon melden dat ik bevallen was van een kleinkind... en dat ze de rest later nog wel zou horen..... Dan kan ze niets snel doorbellen, omdat ze helemaal nog niets weet.... en dus vragen NIET kan beantwoorden... Ze zou anders nog een bevallingsverhaal gaan verzinnnen om interessant te doen... Dan zouden we het zelf bekend kunnen maken... aan iedereen (bijvoorbeeld hyves...) Zie er nu alweer tegenop....
Vervelend, maar ik zou de eer gewoon aan mezelf houden, aan valse berichten heb je uiteindelijk toch niets... Misschien is het een leuk/simpel idee om chocolaatjes met roze en blauwe muisjes op tafel te zetten bij de koffie. Dan snapt iedereen het ook! Succes
Ik sluit me aan bij Mayke1980, hou de eer aan jezelf..... Ik begrijp dat je teleurgesteld bent, maar vergeven en vergeten is beter dan boos blijven..... het brengt alleen meer stress met zich mee. Je bent duidelijk geweest dat zij dit niet had mogen doen, wacht op haar excuses en klaar is kees. Bij een volgende zwangerschap weet je gewoon dat je het haar gelijk met de rest verteld... Bij mij was het helaas ook al doorverteld.
Ik snap zulke mensen echt niet! Het is iets bijzonders wat je natuurlijk zelf wil vertellen. Ik ga ook met Mayke mee, maar zou zeker wel excuses eisen. Dat is het minste wat ze kan doen.
nou, daar ben je mooi klaar mee, zo'n schoonmama. ik zou haar inderaad maar even in haar sop gaar laten koken nu, maar wel de eer aan jezelf houden. als jij haar valse info gata doorspelen verlaag je je tot haar niveau. lijkt me niet dat je dat wilt? zou wel goed met je vriend afstemmen wat er wel/niet aan haar verteld gaat worden. dus niet dat hij alsnog info doorspeelt waarvan jij niet wilt dat ze het al weet. sterkte! (leef wel wat met je mee. heb ook niet de ideale schoonmoeder. )
Je zou op de avond dat je vriend jarig is kunnen zeggen waar zij bij is, nou voor de mensen die het nog niet gehoord! hebben "ik ben zwanger" ik denk niet dat ze zich dan erg prettig voelt. succes
@ Ramona: pfffft zeg, dat heeft ze gelukkig nog niet aangeboden, hoeft ze niet te doen ook. Gelukkig vind mn vriend dat ook. Ik hoop ook maar dat ze snapt dat ik dr niet meteen aan mn bed hoef. Eerst even bijkomen hoor. Ze ziet het hele probleem niet eens. Ze snapt niet dat het voor ons heel belangrijk was om het te vertellen. Zeker omdat ik weinig contact met mn eigen familie heb. Wat je bevallingsfoto's laten zien aan anderen? Is ze nou helemaal.....