Bij ons is verhogen met een matras ook niet toegestaan!!! We mogen wel ergens een 1-persoonsbedje neer zetten en dat verhogen!
Hier laat de intake mevrouw van de kraamzorg het afhangen van de kraamverzorgster; ik ga ook poliklinisch bevallen, en ze zei als de kraamzorg het wilt dan kan je het extra matras erop leggen, maar misschien is het niet nodig. Je kan tenslotte een kraamzorg hebben die 1,60 lang is of een die 1,80 lang is... Maar je bed moet geloof ik wel aan 3 kanten bereikbaar zijn, of is dat ook alleen voor de bevalling?
Hier hebben we een waterbed en ik heb alvast wat optie´s bekeken voor de kraamweek en hebben nu de oplossing gevonden. Ons oude matras van onze Bokspring ligt erop en is hoog genoeg nu 85cm geloo fik dus perfect nu en het slaapt nog lekker ook dus het blijft nu zo staan tot ik weer helemaal hersteld ben van de bevalling. Ik zou gewoon een matras onder je eigen matras leggen dat is het makkelijkste. Ik zou ook wel zorgen dat het bed aan 3 kanten te begaan is want ik moest in het ziekenhuis bevallen maar het ging zo snel dat ik in de auto of ambulance zou bevallen als we nog naar het ziekenhuis zouden gaan. Maar volgens mij heb je nog even dus succes met de juiste oplossing vinden.
Ons bed was ook iets te laag, maar is wel een vrij hoge boxsping. Nou, als ik die op klossen had gezet (onverwacht met 36 weken bevallen, dus niet aan toe gekomen) had mijn kraamverzorgster een trapje moeten meenemen. Mensje was geloof ik 1,50M, dus voor haar was het bed al hoog genoeg.
jawel hoor bij ons kraamcentrum wel als hij maar tussen de 70 en 80 cm is voor de controles. en t bed verschonen kunnen we niet vaak of helemaal niet doen want als we er een paar in een week zo laag hebben kan je je rug wel gedag zeggen. ik ben namelijk ook nog een keer erg lang en zeker als je ook helpt met borstvoeding enzo sta je ook heel vaak gebukt dan word t dus op de hogere matras voeden of op de bank zodat je er dan goed naast kan zitten om bijvoorbeeld te helpen met t kindje aanleggen maar goed er zijn nog steeds kr verzorgsters die t niet erg vinden omdat ze een stuk kleiner zijn en dan moeten ze t zelf weten als ze last van hun rug krijgen
precies ja nou ik kom ook wel eens in hele kleine kamertjes en daar kan ik ook niet helemaal omheen lopen dan klim ik wel op t bed met schoenen uit als ik t wil verschonen haha
dankje helemaal mee eens als we alles maar goed vinden hoeven we t werk ook niet meer te doen t is echt zwaar werk hoor maar dat onderschatten mensen nogal eens,je loopt soms als een bouwvakker te sjouwen met wasmanden stofzuigers badjes noem maar op en vaak doe je 2 gezinnen op een dag 8 dagen lang nou tel maar uit.
Bij mij moest het bed hoger zijn als 62 cm hij was dus 64 dus had geen ophoging nodig! Dus beste kan je ff bellen naar kraambureau en vragen hoe hoog je bed moet zijn en ff opmete
Je kunt natuurlijk nooit uitsluiten dat je thuis bevalt. Het kan zo snel gaan dat je geen keus meer hebt. Ik zou in ieder geval je bed verhogen met een 2e matras oid om toch te laten merken dat je er zelf zoveel mogelijk aan hebt proberen te doen. En als je je kraamzorgorganisatie belt, hebben wij wellicht nog tips voor en weten ze van de situatie af. Misschien sturen ze je een extra klein iemand
ik vond het zelf ook fijn dat het bed hoog stond, voor de bevalling al met in en uitstappen, en zeker ook daarna....dus ik zou er toch iets op verzinnen. En inderdaad verzint het kraamcentrum dat ook niet voor niets!
Is een kraamhotel geen optie? Als dat in de buurt is natuurlijk?! Verder als je zegt dat je in je kamer een hoekje voor je uk gaat maken dan kan de kraam niet om je bed heen lopen zeg je. Hoe moet je dan je bed opmaken. Op t bed klimmen? Dat doet de kraam dan nl ook niet, dus dat zal je man dan moeten doen. Je kunt er ook voor kiezen om een matras in de woonkamer te zetten en dan als er controles moeten zijn deze op de keukentafel te leggen (er zijn ook vrouwen die zo bevallen)
Hier een waterbed maar omdat ik geen ander bed kan neer zetten in de woonkamer hebben we een extra dik boxspringmatras op het bed gelegt en ligt nog net zo lekker als het waterbed maar wel wat steviger ik hoop dat het voldoende is hij is in iedergeval nu 85cm hoog. Ik mag niet thuis bevallen dus word er ook alles aan gedaan dat ik iets eerder als 39w4d word ingeleid. Mijn andere 2 kinderen zijn voorbij de 40weken geboren dus verwachten ze dat dit kindje ook zal blijven zitten dus word er gekeken of ik iets voor die tijd ingeleid kan worden of dat er een ks gaat komen. We zien het wel maar dan is mijn bed in iedergeval mooi optijd omhoog gegaan en hoog genoeg geloof ik. Vind het wel fijn dat er een kraamverzorgende ook gereageerd heeft in dit topic dan kun je toch zien dat het niet voor niets is dat dat bed omhoog gaat.
Omdat ons bed net 4cm te laag was hebben we er toch klossen onder moeten zetten van de kraamzorg. Maar omdat ik zelf maar 1.55 ben hebben we die er ook snel weer onderuit gehaald. Ik kon er niet eens in komen. Indien nodig was het snel weer onder het bed te zetten. Of met extra matras. Kraamverzorgster en vk vonden het ook niet erg. Wat wel lastig voor de vk was (was van plan thuis te bevallen, uiteindelijk ziekenhuis met ks) was dat ons matras niet zo hard was. Bij het checken van de ontsluiting zakte ik wat weg in het matras. Ze hebben toen nog een plank onder mij moeten leggen voor de stevigheid. Maar ik vind ook dat er soms wel makkelijk over gedacht wordt. Zij zijn er om ons te helpen. Als er iets is maak je van je eigen probleem een ander haar probleem. Is niet echt netjes.
wij wonen ook niet groot, en bij ons bed kunnen er wel klossen onder alleen is dat voor mij geen optie. omdat ik in een rolstoel zit kan ik dan met geen mogelijkheid in bed komen. we hebben dit met de kraamzorg besproken maar ze willen toch dat wij een hoog laag bed huren van te voren. het is dan even puzzelen in de woonkamer mja het is niet anders. ik snap het opzich wel waarom ze je anders niet willen helpen
Ons bed was 3 jaar terug ook te laag (5 cm), maar daar is nooit een probleem van gemaakt. Moet zeggen dat ondanks dat ik 1.83 ben ik nauwelijks m'n bed meer in en uit kwam aan het eind van m'n zwangerschap door het hoge bed. Binnekort maar eens kijken hoe hoog ons nieuwe bed is en kijken wat nodig is..
Zelf zou ik denk ik ook voor de optie extra matras er onder leggen gaan, misschien niet eens tweedehands kopen, maar je familie/ vrienden/ kennissen van je vrienden, die zullen toch vast wl iemand een matras van een logeerbed of zo hebben?? Dan kun je dit misschien zo lang lenen. Je geeft aan niet thuis te willen bevallen, je weet het natuurlijk nooit.. wat misschien wel handig is om het schot wat jullie willen maken tegen jullie bed aan voor het baby kamertje, een tip, zou ik mee wachten om dit te maken zet een klein wiegje neer op de kamer waar de kleine zo lang in slaapt totdat het niet meer kan, dan zou ik het schot gaan maken, dan heb je een langere tijd wat meer plaats en kun je beter om je bed heen, handig voor de kraamhulp en eventueel visite, maar ook voor jezelf en je partner, zeker in de eerste week na de bevalling als je toch nog veel moet rusten. Wiegjes zijn niet de duurste zaken, ook tweedehands kun je ze genoeg vinden (vaak zijn ze ook maar even gebruikt) en zelf kun je dan ook echt intens genieten van je kleintje als je vriend/man of de kraamhulp hem/haar aan het verzorgen zijn, kun je mooi meekijken ipv staren naar een schot. Er zijn altijd oplossingen ergens voor te vinden, en genoeg mensen die in dezelfde soort situaties verkeren die misschien fijne tips voor je hebben.
Wij hebben ook zojuist ons bed verhoog maar dan met een luchtbed! Het is wel een stevige(50 cm dik) met een pomp er in. Matras er op en klaar! Dacht eerst dat het teveel zou inzakken maar dit is (nog) niet het geval. Morgen ochtend zulen we zien hoe we erbij liggen . Mischien kan je er iets mee.....
Mijn zusje kon bij haar zwangerschap via de thuiszorgwinkel een opblaasbaar matras huren. ideaal! Pas indien het nodig is laat je hem binnen no time opblazen dus hoef je niet vanaf week 37 hoog te liggen. was echt een fijn ding. Hier hebben ze het helaas niet! Anders had ik dat zeker gedaan voor mijn volgende bevalling.